Beograd prekršio ugovor s privatnim tvrtkama u javnom gradskom prijevozu

Autor: Poslovni.hr , 14. srpanj 2022. u 07:00
Foto: pixabay

Prema Zakonu o javno-privatnom partnerstvu, na temelju kojeg je sklopljen ugovor s privatnicima, predviđeno je da se dva puta godišnje cijena usluge usklađuje s rastom troškova, što se nije dogodilo.

Iako je ugovorom koji su privatni prijevoznici sklopili s beogradskim vlastima utvrđeno da se dva puta godišnje po osnovu rasta troškova može promijeniti cijena njihove usluge, zahtjev iz rujna prošle godine prihvaćen je tek u ožujku, dok onaj iz ožujka još nije razmatran uz obećanje da će to biti urađeno na prvoj sljedećoj sjednici gradske uprave.

Kupuju nove autobuse

Oko 40 posto vozila u javnom gradskom prijevozu pripada privatnim tvrtkama. One tu uslugu obavljaju na temelju ugovora sklopljenog prema Zakonu o javno-privatnom partnerstvu, a njime je predviđeno da se dva puta godišnje, u ožujku i rujnu, cijena usluge usklađuje s rastom troškova. U strukturi, cijenu koja je ugovorena čine četiri parametra – cijena eurodizela, prosječna bruto plaća, vrijednost eura i rast cijena na malo, odnosno stopa inflacije. Najveći udio ima cijena goriva, ona sudjeluje s više od 35 posto. Kada se ukupni troškovi po toj formuli povećaju za više od 5 posto, stekli su se uvjeti za podnošenje zahtjeva za korekciju cijene usluga.

“Do rujna prošle godine sve je funkcioniralo normalno. Međutim, zahtjev iz rujna, koji se trebao primjenjivati već od listopada, prihvaćen je tek u ožujku, kada smo mi već stekli pravo da podnesemo novi zahtjev za povećanje od 10,34 posto. To još nije došlo na dnevni red. U međuvremenu, drastično su porasli troškovi, nakupilo se i to su već vrlo ozbiljni iznosi”, kaže za Danas Drago Tošić, direktor Konzorcija privatnih prijevoznika. Prema izračunima, samo u prva četiri mjeseca, vozeći po prošlogodišnjim cijenama, privatne tvrtke izgubile su oko 120 milijuna dinara (oko 988.000 eura), a kašnjenje po zahtjevu iz ožujka dodalo je još 200 milijuna dinara (oko 1,6 mil. eura).

40 posto

vozila u javnom gradskom prijevozu pripada privatnim kompanijama

“Ovo je kršenje ugovora. Mi smo se za taj ugovor nadmetali na tržištu, dali smo najpovoljniju ponudu, ali su njime utvrđeni i ovi uvjeti. Kada u vozilu ne uključimo klimu, kazne nas, ali ako Grad ne primjenjuje korekciju, mi nemamo kuda. Imamo ozbiljna ulaganja, svakog jutra trošimo na gorivo 15 milijuna dinara (123.000 eura). Ušli smo i u druge velike investicije, nabavu novih autobusa, nije jednostavno to prekinuti”, objašnjava Tošić.

Nastavlja se rast troškova

On vjeruje u čvrsta jamstva da će na prvoj sljedećoj sjednici njihov zahtjev biti na dnevnom redu, a da će usvojeni zaključak odmah potom gradonačelnik proslijediti Tajništvu za javni promet koji će potom s njima sklopiti aneks ugovora.

Tošić dodaje da troškovi rastu i dalje, te ako se zahtjev iz ožujka odmah realizira, već sada su na tu osnovicu troškovi porasli oko 6 posto. Taj rast, kao i eventualni do kraja sljedećeg meseca, bit će sadržani u zahtjevu za korekciju cijena koji se podnosi u rujnu ove godine.

Sugovornik Danasa ističe da promjena cijene za uslugu javnog prijevoza nema nikakve veze s cijenom mjesečnih karata koju plaćaju građani.

“U tom dijelu mi ne sudjelujemo. To je politika Grada, oni sami o tome donose odluku”, objašnjava Tošić.

Komentirajte prvi

New Report

Close