Zakup Airbusa 320 stajat će ih čak 10 milijuna eura

Autor: Poslovni dnevnik , 29. lipanj 2022. u 07:00
Prema trenutačnim cijenama, Air Montenegro bi samo gorivo za 1000 sati leta platio više od 2,5 milijuna eura/Shutterstock

Crnogorska nacionalna zrakoplovna kompanija zakupila je zrakoplov od hrvatskog Trade Aira na šest mjeseci, uz dodatno plaćanje smještaja i hrane za posadu.

Crnogorska nacionalna zrakoplovna kompanija Air Montenegro platit će 3,84 milijuna eura hrvatskom Trade Airu za šestomjesečni zakup Airbusa 320, uz dodatni trošak smještaja i hrane za posadu, doznaje Pobjeda iz više izvora u državnoj zrakoplovnoj kompaniji.

Taj aranžman će, prema izvorima lista, uz troškove goriva, aerodromskih i navigacijskih usluga, stajati sigurno 10 milijuna eura, što prijeti da će ozbiljno ugroziti financijsku održivost Air Montenegra.

Manjak realiziranih sati
Zrakoplov je zakupljen od 1. svibnja do 31. listopada, s posadom. Air Montenegro se obvezao da će Trade Airu platiti 1600 sati letenja po cijeni od 2400 eura po satu, bez obzira na to hoće li zrakoplov letjeti taj broj sati.

Izvori Pobjede kažu da će zrakoplov teško uspjeti realizirati 1600 sati, zbog čega bi kompanija mogla platiti 300 do 400 sati koje neće letjeti. Zrakoplov se koristi za letove prema udaljenijim i novim tržištima: Tel Aviv, Lyon, Nantes, Katowice, Erevan, uskoro i Kairo, a moguće je i da će od sredine srpnja letjeti prema Rijadu.

“Zrakoplov je u svibnju letio samo 130 sati, što nije niti 50% od onog na što se Air Montenegro obvezao, ako se računa mjesečni prosjek. Svakako će letjeti više u srpnju i kolovozu, međutim manjak realiziranih sati, sudeći po svibnju, bit će nemoguće nadoknaditi u srpnju i kolovozu”, kažu izvori Pobjede iz Air Montenegra.

Prošle godine dva zrakoplova su za sedam mjeseci letjela gotovo 1200 sati, dok je sada obveza s Airbusom da se za mjesec manje i s jednim zrakoplovom realizira promet za gotovo trećinu veći od onoga kojeg su prošle godine, u dužem vremenskom razdoblju, obavila dva zrakoplova.

2400

eura po satu letenja plaća se Trade Airu

Upitna je i popunjenost unajmljenog zrakoplova, koji ima 180 sjedišta, znatno više od 116 s koliko raspolažu Embraeri Air Montenegra. Prosječna je popunjenost putničke kabine lani bila ispod 60 posto sa 116 sjedišta, pa je vrlo čudno da se kompanija usudila u zakup uzeti zrakoplov sa 180 sjedišta.

Kompanija će imati i velike troškove za gorivo, budući da Airbus po satu ne troši manje od 2,6 tona. Prema trenutačnim cijenama, Air Montenegro bi samo gorivo za 1000 sati leta platio više od 2,5 milijuna eura. Tome treba dodati troškove usluge za taj tip zrakoplova na aerodromima i navigacijske usluge (Eurocontrol i ATC pristojba).

Unajmljivanje većih zrakoplova bila je praksa i menadžmenta propalog Montenegro Airlinesa, za koju se na kraju pokazalo da je jedan od razloga zbog kojih je ta kompanija završila u stečaju.

Iz Air Montenegra Pobjedi su samo rekli su da im taj zrakoplov omogućava otvaranje novih, emitivnih tržišta, a u isto vrijeme i da adekvatno odgovore na povećanu potražnju tijekom ljetnjih mjeseci.

“Zrakoplov većeg kapaciteta je ponudu Air Montenegra prema stranim turoperatorima učinio znatno konkurentnijom i primamljivijom nego što bi to bio slučaj kada bismo nudili samo Embraer E-195 sa 116 sjedišta. Upravo zato smo se odlučili da naša dva Embraera E-195 usmjerimo većinom na regionalne linije i one koje su do dva i pol sata letenja”, istakli su iz Air Montenegra.

Optimistične prognoze
“S obzirom na optimistične prognoze za ljetnju sezonu, stupanj potražnje i zainteresiranost putnika, vjerujemo da ćemo uz najučinkovitiji plan prometa dovesti velik broj turista u Crnu Goru, otvoriti nova tržišta koja ćemo nastaviti razvijati sljedećih godina i tako doprinijeti ukupnim rezultatima turističke sezone”, rekli su iz Air Montenegra.

Ideja da se Airbus uzme u zakup predstavljena je krajem prošle godine, za vrijeme bivšeg direktora Predraga Todorovića. Tada je Air Montenegro raspisao natječaj za dugoročni zakup zrakoplova tipa A132 ili B737 bez posade, ali su od toga odustali nakon što je taj potez ocijenjen kao pogrešan i skup.

Komentirajte prvi

New Report

Close