Kada je krajem prošle godine završena prva Funderbeam kampanja na kojoj je tvrtka Make It Easy za svoj softver upravljanja voznim parkom – MobilityOne prikupila 260.000 eura, 60 tisuća više od planiranog, pred osnivačima je bilo puno posla. Sad kada su pred drugim krugom financiranja kroz koji planiraju prikupiti 1,5 milijuna eura, s ponosom ističu da je sve obećano i završeno.
“Razvijen je softver i počela je testna faza kod više korisnika, redom velikih domaćih kompanija, a već bi se u rujnu testna faza trebala pretvoriti u naplatnu”, navodi Marko Stojaković, izvršni direktor tvrtke Make it Easy i jedan od pokretača globalnog multijezičnog softvera koji ima dvije funkcije. Jedna je upravljanje svim dnevnim aktivnostima povezanima s korištenjem vozila, a druga kontrola troškova.
Osim razvoja softvera, nastavlja Stojaković, napravili su rebrending, te okupili zavidan tim. S njima je od početka 2022. Damir Škrtić, bivši direktor IT-a Addiko grupe. Pristigao je i Ante Magzan iz HUB-a 385, te Dragan Milutinović iz Rimčevog Greyp-a.
Zajedničkim bi snagama, nakon druge runde financiranja, trebali krenuti u osvajanje europskog i američkog tržišta, najavljuju Marko Stojaković i Mladen Herceg, osnivači kompanije i pokretački softvera MobilityOne..
Investiciju targetiranu na 1,5 milijuna eura nastojat će realizirati na tri načina – još jednom Funderbeam kampanjom koja bi trebala biti otvorena početkom srpnja, a kojom planiraju prikupiti između 200 i 300 tisuća eura.
Dio bi novca trebali prikupiti i kroz fondove rizičnog kapitala, a za sada su, kažu Stojaković i Herceg, čak tri zainteresirana za ulaganja u njihov softver. Treći je izvor europski fond za pametna rješenja mobilnosti – EIT Urban Mobility, europska inicijativa za stvaranje urbanih prostora pogodnih za život. Mladen Herceg ističe da im je plan zatvoriti investiciju kroz šest mjeseci, odnosno do kraja godine.
A prije drugog kruga financiranja svoje su inovativno rješenje u području mobilnosti predstavili na dva, za ovu branšu, najvažnija sajma. Onom flota u Düsseldorfu te prošlog tjedna na jednom od najznačajnijih sajmova mobilnosti – Move 2022. u Londonu – na kojem se susreću etablirani igrači s područja mobilnosti te inovatori, odnosno startupovi.
“Na sajmu na kojem je sudjelovalo tristotinjak startup-ova zaključili smo da imamo unikatan proizvod. Naša MobilityOne platforma, a koja je centralno mjesto za upravljanje flotom, odlikuje se, za razliku od konkurencije, jednostavnošću u implementaciji i korištenju”, objašnjavaju pokretački MobilityOnea.
Na tržištu, osobito u Sjedinjenim Američkim Državama, postoje rješenja slična našem, međutim kod svih se radi o kompleksnim sustavima koji zahtijevaju dosta prilagodbe, i unutar organizacije i u njihovom povezivanju s drugim korisničkim alatima.
Njihova je implementacija stoga dugotrajna i skupa. Mi smo krenuli potpuno drugom logikom. Naš se softver brzo i jednostavno implementira i koristi”, objašnjava Mladen Herceg.
Ekspresna realizacija
Njihov direktor razvoja Damir Škrtić pak objašnjava kako to funkcionira. “MobilityOne se jednostavno integrira u korporativno okruženju. Dakle, kompanije ne moraju imati nikakvu infrastrukturu. Samo nam se jave, daju nam podatke u bilo kojem obliku.
Mi podatke analiziramo, pročistimo te učitamo na našu platformu”, pojašnjava Škrtić te dodaje da njihov softver, zbog takvih karakteristika, može biti funkcionalan nakon svega dva tjedna, ovisno o kvaliteti podataka koju kompanija dostavi.
Njegove su prednosti prepoznale već brojne kompanije jer je softver u testnoj fazi u njih nekoliko, a u pregovorima su i s jednim gradom.
Interes ne čudi kada se pogleda računica. Marko Stojaković tako navodi da ista štedi 20 posto troškova, 50 posto na vremenu upravljanja i 30 posto na emisiji ugljičnog dioksida.
Namijenjena je pak, objašnjava Mladen Herceg, koji u auto industriji radi više od dva desetljeća, stručnim tvrtkama za usluge voznog parka, ali i poslovnim korporativnim korisnicima, leasing i rent-a-car kućama, trgovcima automobilima, ali i gradovima, jer gotovo svaki ima ne baš malu flotu vozila.
Sukladno potencijalu platforme za upravljanje voznim parkom ekipa zadužena za razvoj MobilityOne-a razmišlja globalno.
U Americi već imaju partnericu Trez Vu koja priprema teren za izlazak na najkompetitivnije tržište svijeta. Zagrebačkoj je ekipi jasno da to zahtjevno tržište nije lako osvojiti pa softver stalno nadograđuju. Na sajmovima koje su ove godine posjetili povezali su se s kompanijama koja nude telematska rješenja.
Telematska rješenja
“To su posebni softveri koji podatke uzimaju direktno iz vozila. Takva se rješenja onda povezuju s našom platformom koja ih obrađuje. Trenutno imamo tri partnera s kojima radimo na usavršavanju našeg rješenja”, objašnjava Mladen Herceg.
Razvoj istoga mogao bi biti i ulaznica za njemačko i austrijsko tržište, dva bogata i razvijena tržišta a koja su nam prilično blizu, otkrivaju osnivački MobilityOne-a.
U svakom slučaju potencijal je tržišta mobilnosti, odnosno voznih parkova, uistinu velik. “Grube procjene govore da imamo barem 200 tisuća potencijalnih korporativnih korisnika te da će u sljedećih deset godina isto narasti na pola milijuna”, ističe Stojaković.
Taj potencijal u MobilityOne-e ne misle ostaviti konkurenciji. Hrabro i s jedinstvenom platformom jure naprijed. Velik bi im vjetar u leđa trebala biti i nova ruda financiranja, kojoj će se putem Funderbeama, nadaju se, pridružiti i investitori iz prve runde.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu