Uspješna poduzetnica pokrenula 21,5 milijuna kuna vrijednu investiciju: Diktiramo trendove i nudimo nezamislivo

Autor: Poslovni dnevnik , 04. lipanj 2022. u 10:28
Ivana Škrlec, vlasnica tvrtke Altera d.o.o. /PD

Oprema mobilnih paviljona dovedena je do savršenstva, a u Alteri smo uveli i uslugu njihova pranja, kaže vlasnica Ivana Škrlec.

Posljednjih godina poduzetnici se susreću s mnogim izazovima na koje nitko nije mogao ukazati. U ožujku 2020. godine uspješna poduzetnica Ivana Škrlec, vlasnica tvrtke Altera d.o.o. predstavila je investiciju vrijednu 21,5 milijuna kuna u Svetom Ivanu Zelini.

Dvije godine kasnije u razgovoru s Ivanom Škrlec otkrivamo kako se tvrtka nosila s pandemijom koja je jako utjecala na event industriju u kojoj djeluje tvrtka Altera.

Predstavili ste 2020. godine veliku investiciju i planirali širenje djelovanja. Kako se razvijao vaš plan u posljednje dvije godine?
Navedena investicija bila je nužna kako bi tvrtka mogla ostvariti plan rasta jer osim na hrvatskom tržištu, tvrtka Altera svoje usluge pruža i na tržištima Europske unije i tako čak 35% prometa ostvaruje izvozom. Specijalizirali smo se za proizvodnju, najam i prodaju paviljona i pagoda te opremanje i organizaciju događanja pod šatorima.

U Hrvatskoj smo 2020. godine dosegli maksimalni potencijal u smislu ponude i ekskluzivnosti i zato nam je bio važan proboj na inozemno tržište, posebno njemačko. U tome nam je pomogla suradnja s našim njemačkim partnerom i proizvođačem opreme, dok smo tursko i švicarsko tržište otvorili sami.

Odlična suradnja realizirana je sa susjednim zemljama, Slovenijom, Srbijom, BiH i Crnom Gorom, posebno u segmentu privatnih, ali i poslovnih događanja. Posljednje dvije godine Altera je osluškivala tržište i prilagođavali smo se potrebama i zadovoljna sam rezultatima s obzirom na okolnosti. To i jest cilj poslovanja, reagirati u trenutku i znati se okrenuti, prilagoditi.

Od Europskih strukturnih i investicijskih fondova, operativnog programa konkurentnosti i kohezije, a u sklopu projekta ‘Povećanje konkurentnosti poduzeća uvođenjem nove djelatnosti’ dodatno ste realizirali i bespovratna sredstva za kupnju stroja neophodnog za održavanje i čišćenje šatorskih krila.

Da, ovim projektom smo uveli djelatnost pranja šatora za vlastite potrebe te smanjili troškove i potrebno vrijeme za čišćenje. Također, ovu uslugu nudimo i klijentima. Time smo osigurali povećanje prihoda te broj zaposlenih u poduzeću kojih je više od 50 djelatnika u sezoni.

Foto: PD

Kada spominjemo paviljone, šatore, nekako ih najviše povezujemo uz vjenčanja i evente. Koji trendovi danas vladaju na tržištu?
Ove sezone naglasak smo stavili na interijere inspirirane putovanjima i omiljenim destinacijama, baš poput havanskog stila koji smo nedavno predstavili i koji je odlično prihvaćen. Zahvaljujući našem velikom izboru prekrasnih, mobilnih paviljona vaše slavlje ili event mogu biti organizirani na bilo kojoj lokaciji.

Ni zahtjevni tereni koji imaju otežan pristup nisu problem jer mi imamo svu mašineriju i volimo izazove. Oprema mobilnih paviljona dovedena je do savršenstva i nekada je na fotografijama uistinu teško otkriti je li u pitanju paviljon ili neki luksuzni hotel. U našem showroomu na najbolji način možemo predstaviti sve proizvode i usluge, birate doslovno od lustera do tanjura.

Često nam dolaze s pitanjima “je li nešto moguće”, a mi na sve odgovaramo da jest. Diktiramo trendove na našem tržištu i nudimo nezamislivo. Mojem timu nije poanta priče samo postaviti paviljon, nego realizirati ideje klijenata na najbolji način.

Što najviše volite u vlastitom poslovanju?
Inovacije, realiziranje projekata na zahtjevnim terenima i fleksibilnost. Volim raditi po svojim uvjetima, graditi i razvijati poslovanje. Oko sebe sam okupila tim nevjerojatnih ljudi i zahvalna sam im svaki dan.

35

posto prometa Altera ostvaruje na stranim tržištima EU i susjednih zemalja

Svakodnevno donosite važne odluke za svoju tvrtku. Što je najvažnije za napredak vas kao vlasnice/direktorice tvrtke?
To je sposobnost i hrabrost za preuzimanje rizika. Nije uvijek jednostavno, ali morala sam naučiti vjerovati sebi i jednostavno to učiniti. Važno je osvijestiti da ćete nekada i pogriješiti, ali bitno je biti odlučan i ne bojati se toga.

Druga vrlo važna stvar za mene je dati povjerenje suradnicima koji me okružuju. Prepustiti, delegirati i vjerovati da će se stvari obaviti. Možda neće uvijek biti prema mojim željama, ali napredak će biti puno brži. Povjerenje u suradnike osnažuje i njih same, omogućuje im da budu kreativni, vide šire sliku i samostalno rješavaju probleme.

Uspješna ste poslovna žena. Smeta li vas što se uspješne žene često pita kako uspijevaju balansirati između poslovnog i privatnog života, a muškarcima se to pitanje ne postavlja?
Bili muškarac ili žena, ne postoji način da sami učinimo sve i da na svim životnim poljima u svakom trenutku dajemo 100% sebe. Da, trebamo pomoć u održavanju kuće, trebamo pomoć u organizaciji i praćenju naših poslovnih kalendara.

Baš zbog te neke stigme koju nam nameću drugi, mnogim ženama je teško priznati da im je ona potrebna, ali kada je ne dobiju, na kraju ništa ne funkcionira 100%. Odavno smo prerasli podjele na muške i ženske poslove, muška i ženska pitanja. Kada to osvijestite možete prosperirati.

Komentirajte prvi

New Report

Close