Učiti treba cijeli život pa je najbolje početi od najranije dobi. Tom su se idejom vodili mladi poduzetnici, ujedno i supružnici Mateja i Stefan Vedrina, kad su prije godinu dana počeli raditi na aplikaciji Moopies.
Moopiesi su, kažu, mala slatka čudovišta koja padnu na Zemlju pa dijete s njim kreće u avanturu učenja. U avanturu su krenuli i Mateja i Stefan Vedrina i to objavom crowdfunding kampanje na Kickstarteru. Cilj je u mjesec dana prikupiti 6000 dolara, a novac kane koristiti za daljnji razvoj aplikacije.
U dva dana 20% kapitala
Da su na dobrom putu da prikupe ciljani kapital govori podatak da su u samo dva dana kampanje prikupili nešto više 1300 USD, dakle više od 20% potrebnog novca, te imaju više od 60 ulagača. “Iznimno smo zadovoljni”, kaže nam Stefan Vedrina, osnivač Hiroma Designa koji aplikaciju razvija uz pomoć sedam suradnika u Poduzetničkom inkubatoru Pismo u Novskoj.
Objašnjava kako se i prema kickstarterovim indikatorima imaju razloga nadati da će kampanja biti uspješna jer isti govore da je uspjeh gotovo zagarantiran onima koji u prva dva dana toliko prikupe.
“Ulagači su uglavnom obitelj, prijatelji i poznanici, no planiramo pokrenuti i medijsku kampanju izvan Hrvatske, ali i izvan Europe”, objašnjava Stefan. No prikupili ili ne ciljani iznos, aplikacija Moopies bit će gotova najkasnije za godinu dana, do svibnja 2023.
To je omogućilo financiranje Hrvatskog audiovizualnog centra na čijem su natječaju ove godine dobili 200.000 kuna. Najznačajniji im je trošak radna snaga. “No sve su to naši prijatelji i poznanici pa su pristali raditi i za nešto nižu plaću od one koja se inače traži za programiranje.
Svima nam je stalo da aplikaciju završimo i stavimo na tržište”, kaže Vedrina koji je i sam iznenađen brzinom razvoja Moopiesa. A brzina možda i ne treba čuditi kada se u obzir uzme njezina namjena.
Roditeljski nadzor
“Djeca uče, a da toga nisu ni svjesna. Istraživanja pokazuju da tako, odnosno tzv. peer tutoringom naši najmlađi uče bez stresa, a onda i puno brže”, objašnjava. Svog će Moopya moći učiti matematiku, strane jezike, boje, ali i redu, odnosno da mora, primjerice, pospremiti sobu.
Roditelji imaju potpunu kontrolu nad aplikacijom i onime što djeca rada, a ista će se automatski prilagođavati djetetovom napretku. “Kako se povećava njegovo znanje tako se povećava i zahtjevnost, a to pak potiče kontinuiran razvoj onih kojima je namijenjena – najmlađima od dvije do sedam godina”, priča Vedrina.
Dodatan motiv za skinuti aplikaciju bit će i popratni sadržaj koji će uz istu doći, a to su plišanci, katalog sa sličicama, olovke za tablete, majice… Kickstarter kampanja trebala bi ubrzati razvoj i završetak aplikacije, no kreativcima iz Novske, ona je i dobar marketinški alat.
Svoj su proizvod, na čijem su razvoju sudjelovali i pedagozi, lani predstavili na najvećem svjetskom sajmu elektronike u Las Vegasu, na koji su se uputili kao jedan od tri pobjedničke ideje projekta Crown Razvojne agencije Simora. No tek sada kreće intenzivna kampanja, a ona će biti usmjerena ne samo na domaće, već i na inozemno tržište.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu