Crnogorski hotelijeri zadovoljni su predsezonom, najave su dobre i za sezonu i većina njih smatra da nije vrijeme za povećanje cijena. Neki od njih, kako su rekli Pobjedi, ipak ih vraćaju na razinu iz 2019., kao i vlasnici restorana i kafića.
Kako kažu, moraju povećati cijene jer je sve poskupjelo. Tako su u budvanskim lokalima cijene veće od 10 do 15 posto, kod nekih i više. Žarko Radulović, predsjednik Crnogorskog turističkog udruženja (CTU), kaže da je dogovor među hotelijerima da ne povećavaju cijene.
Drukčija struktura turista
“Ako se značajno promijene uvjeti onda ćemo biti prisiljeni, ali zasad nitko od nas ne pomišlja na povećanje cijena. Iako su svi prehrambeni proizvodi poskupjeli zasad nalazimo unutarnje rezerve i održavamo se”, rekao je Radulović. On se nada dobroj sezoni.
“U kolektivnom smještaju sigurno će biti dobro. Kada je riječ o privatnom smještaju, vlasnici trebaju biti oprezni”, dodaje Radulović. Ove godine je struktura turista drukčija te se treba prilagođavati ponudom.
“Mijenja se struktura gostiju i sigurno neka roba koja se prošle godine prodavala lako, ove godine neće jer su druge navike gostiju”, izjavio je Radulović, dodajući da se svi nadaju kako će ove godine dostići prihode iz rekordne 2019. godine.
Čedo Popović, vlasnik kompanije Carine, u čijem sklopu posluju hoteli Delfin, Park i Kumbor, zadovoljan je predsezonom, ali kaže da se još ne zna kakva će biti sezona. Najave su, ističe, dobre. Kada je riječ o cijenama, ističe da će one ostati na istoj razini.
“Još nije vrijeme pravih putovanja, nije ni Zapad krenuo onako kako bi trebalo zbog rata u Ukrajini. Opet smo na istom cjenovnom modelu od prošle godine ili je mala razlika. Dio je prodan, popunjenost je dobra, ali i dalje ima mjesta. Mislim da ćemo dobro poslovati”, rekao je Popović.
On je dodao da im se ove godine vraćaju gosti iz Zapadne Europe koje su imali prije dvije godine – Francuzi, Nijemci i Englezi.
Dragana Dejanović, menadžerica agencije Explorer iz Budve, kaže da su ipak morali povećati cijene usluga, ali neznatno, od 10 do 12 posto.
“Nažalost, za neke usluge, prije svega u našim ugostiteljskim objektima, dijelom i u smještaju, morali smo povećati cijene. Na proizvode na koje su nam dobavljači povećali cijene, morali smo povećati i mi”, objasnila je Dejanović.
Budva najuspješnija
Petar Golubović, direktor Centra za istraživanje i razvoj turizma, rekao je da su najave za ovu turističku sezonu jako dobre.
“Imamo predsezonu koja je jako lijepo krenula, u tome prednjači Budva i ugostitelji kažu da su vrlo zadovoljni”, rekao je Golubović za Pobjedu.
Prema njegovoj ocjeni, upravo povećanje cijena na primorju moglo bi negativno utjecati na turiste iz regije, na koje se Crna Gora u velikoj mjeri oslanja.
Nataša Spirić Smiljanić, vlasnica hotela MonteBay Perla i turističke agencije Luminalis, rekla je da većina hotelijera, iako je sve poskupjelo, nije povećavala cijene usluga kao što je to ove godine uradila Hrvatska.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu