Kineski strogi pristup ograničavanju pandemije koronavirusa, uz restrikcije za domaća i međunarodna putovanja koje ne jenjavaju već treću godinu, presudio je odluci Airbnba da počevši od ovog ljeta zatvori svoje objekte u Kini.
Suosnivač tvrtke i predsjednik poslovanja Airbnb-a za Kinu Nathan Blecharczyk obavijestio je domaćine u zemlji da će platforma za najam smještaja zatvoriti ponudu smještaja do kraja srpnja, no Airbnb će zadržati svoj ured u Pekingu i usmjerit će se na odlazni turizam.
Ruže nisu cvale
Doduše, ruže im na ovom ogromnom tržištu nisu cvale ni ranije, jer su se morali boriti s lokalnim konkurentima poput Ctripa, koji je osim privatnog preuzeo i hotelski smještaj. Otkako je krenuo s radom 2016. godine, Airbnb je u Kini imao oko 25 milijuna boravaka, a rezervacije na ovom tržištu prema nekim izvorima činile su im 1 posto ukupnog prihoda.
Kako bi napravili značajan proboj na tržište, 2017. su imali rebranding preuzevši ime Aibiying, kako bi bili konkurentni domaćim platformama kao što su Tujia i Xiaozhu.
Osnivače je svakako prvukao ogroman potencijal kineskih turista, koji su u 2019. godini potrošili 255 milijardi dolara na međunarodna putovanja, u usporedbi sa 135 milijardi dolara potrošnje američkih putnika.
Ipak, nije sve išlo glatko. Do 2020. godine Airbnb je u Kini imao oko 150.000 jedinica u ponudi, u usporedbi s oko 1,2 milijuna koliko je držao tržišni lider Tujia, tako da za razliku od drugih zemalja svijeta, Kina nije tako srdačno prihvatila zapadnu platformu.
Njihovu borbu za zaradu unatoč poteškoćama dodatno je otežala pandemija i pekinška “zero covid” politika, ograničivši međunarodna putovanja u oba smjera, a još se ne nazire da bi se takva politika mogla ublažiti.
Kineske vlasti su građanima jako otežale dobivanje ili obnavljanje putovnica, te su ovog mjeseca poručile da će strogo ograničiti odlazna putovanja, dok se po povratku kući moraju izolirati i do četiri tjedna.
Suprotno konceptu
Također, Airbnb je u Kini imao problema s dijeljenjem podataka o korisnicima smještaja koji su na raspolaganju kineskim vlastima, što su problematizirali i u godišnjem izvješću kao potencijalni rizik za narušavanje njihove reputacije.
Domaćini Airbnb-a žalili su se na zahtjeve lokalnih vlasti da se gosti moraju javiti policiji po dolasku, i za mnoge je bilo teško poštivati takve uvjete poslovanja kompanije osnovane na otvorenom konceptu dijeljene ekonomije.
Airbnb u utorak još nije pustio službeno priopćenje o zatvaranju Kine, obavijest je tek podijeljena na kineskim društvenim mrežama, gdje je postala popularna tema, no najviše komentara tiče se upravo toga da je Airbnb i prije pandemije u Kini imao vrlo slab utjecaj.
Iako pandemija očito nije bila ključna u odluci Airbnb-a da odustane od tog tržišta, politika Pekinga da ograniči putovanja nastavlja imati teške posljedice na međunarodnu industriju putovanja.
Između 2010. i 2019. broj kineskih turista koji putuju u inozemstvo gotovo se utrostručio na 155 milijuna. Kina ustraje u svom, dok se ostatak svijeta ponovno otvara.
Airbnb je nedavno otkrio da je dosegao rekordan broj rezervacija u prvom tromjesečju ove godine, s više od 102 milijuna rezervacija. Iz tvrtke pojašnjavaju da se nastavlja trend rezervacija relativno blizu kuće, ali se gosti vraćaju i u gradove i putuju preko granice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu