Google je objavio da je postigao dogovor s više od 300 medijskih kuća u šest zemalja EU-a o plaćanju njihovog sadržaja, najavivši ponude i za medije u drugim članicama Unije.
Izdavači spadaju među Googleove najžešće kritičare i već dugo pozivaju vlade da reguliraju plaćanje naknada za medijski sadržaj objavljen na digitalnim platformama. Australija je prošle godine propisala plaćanje, a u travnju sličan je zakon na snagu stupio i u Kanadi.
Direktorica Googleova odjela za medije Sulina Connal objavila je na blogu da su dogovorili plaćanje sadržaja i s tristotinjak medijskih tvrtki u skupini zemalja EU-a.
“Sporazumi koje smo do sada sklopili pokrivaju više od 300 nacionalnih, lokalnih i specijaliziranih novinskih publikacija u Njemačkoj, Mađarskoj, Francuskoj, Austriji, Nizozemskoj i Irskoj, a vodi se i puno rasprava”, napisala je Googleova direktorica. Connal nije navela koliko plaćaju medijima i uključuju tjednike Der Spiegel i Die Zeit.
Njemački mediji čine dvije trećine skupine. Googleova čelnica najavila je i novi alat, koji će u idućim mjesecima nuditi sporazume i drugim izdavačima u EU, počevši od Njemačke i Mađarske.
Alat će izdavačima ponuditi prošireni ugovor o pregledu vijesti koji će Googleu omogućiti prikaz isječaka i najava vijesti uz plaćanje naknada.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu