Elektroprivreda Crne Gore (EPCG) lani je ostvarila dobit veću od 45 milijuna eura, ali istovremeno toj kompaniji samo građani za struju duguju dva i pol puta više novca. Riječ je o dugovima koji se godinama gomilaju. I to nisu svi dugovi građana.
Podgoričani samo za vodu duguju još 3,5 milijuna eura. Građani dugove imaju i prema telekom operaterima, a te kompanije toleriraju dug samo za jedan ili dva računa. Krajnja mjera naplate u svim slučajevima su javni izvršitelji, javlja RTCG.
Bolje nego prošle godine
Kako je priopćeno iz EPCG-a na kraju ožujka ove godine kućanstva su za struju dugovala oko 120,218.915 milijuna eura. Ipak, taj dug je za više od pet milijuna manji u odnosu na godinu ranije.
Iz EPCG-a navode i da kada je riječ o ukupnim potraživanjima prema kućanstvima, 31. ožujka ove godine ona iznose 180,916.900 eura. Tu su uračunata i dugovanja države za subvencije.
“Ukupno stanje obuhvaća i potraživanje po osnovi subvencija za socijalne slučajeve od 548.650 eura, koje potražujemo od Ministarstva ekonomije i Ministarstva financija i socijalne skrbi”, objašnjavaju iz EPCG-a.
Kompanija ima jasna pravila o obveznom plaćanju računa u roku od osam dana od dana prijema računa za potrošenu struju, a ako se to ne dogodi u navedenom roku EPCG potrošaču može dostaviti upozorenje o obustavi opskrbe.
“Praksa je takva da se pri slanju naloga za isključenje struje uzima u obzir više stvari. Dvije ključne su broj neplaćenih računa i visina dugovanja”, poručuju iz EPCG-a.
Osim isključenja ili naplate duga na rate, krajnja mjera koju EPCG provodi je naplata putem javnog izvršitelja. S druge strane, građani Podgorice za vodu duguju oko 3,5 milijuna eura.
Iz podgoričke kompanije Vodovod i kanalizacija kažu da po osnovi ispostavljenih računa za potrošenu vodu potražuju oko 4,199.000 eura, od čega dug građana iznosi oko 3,530.000 eura, a pravnih osoba oko 667.000 eura.
I ta kompanija građanima omogućava da dugove plate u ratama i to potpisivanjem sporazuma o reprogramu duga, uz obvezu plaćanja računa za tekući mjesec.
Kažu i da prema svim pravnim osobama koje imaju dva, kao i prema svim fizičkim osobama koji imaju više uzastopno neplaćenih računa za vodu poduzimaju mjere prisilne naplate i to privremenim zaustavljanjem isporuke vode ili podnošenjem prijedloga za izvršenje.
Ipak, i uz sve mehanizme za naplatu duga, Vodovod je zastarom ostao uskraćen za naplatu oko 1,8 milijuna eura duga. Iz Crnogorskog Telekoma kažu kako potiču svoje korisnike da redovno izmiruju obveze. Rok za plaćanje računa je 15 dana.
Zaštita od isključenja
“Suspenzija servisa u jednom pravcu događa se nakon dva neplaćena računa, ali je korisnik i dalje dostupan. Isključenje korisnika uvodimo 90 dana od dana dospijeća najstarijeg računa”, poručuju iz Crnogorskog Telekoma.
Iz telekomunikacijske kompanije One kažu da potrošači moraju platiti račune do 15. u mjesecu za prethodno obračunsko razdoblje. Nakon toga korisnik ima mogućnost da prije suspenzije broja pokrene zaštitu od isključenja na razdoblje od pet dana.
“Prilikom suspenzije odlaznog prometa korisnik može dugovati samo posljednji račun, a za pravne osobe suspenzije se provode ovisno o poslovnom segmentu kojem pripadaju. Do 60 dana nakon suspenzije odlaznog prometa isključuje se i dolazni promet i nakon toga pokreće se proces prisilne naplate”, objašnjavaju iz kompanije One.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu