Vozio e-romobil nevjerojatno puno u godinu dana. I činio dobro za okoliš

Autor: Sergej Novosel Vučković , 01. svibanj 2022. u 12:33
Foto: Samir Kurtagić

U sva četiri hrvatska grada pilot-projekt najma Bolt e-romobila ostvario je dosad izvrsne rezultate: gradovi su pokazali interes za produljenjem korištenja usluge i postali svojevrsni ambasadori njenog promicanja, ističu iz Bolta Hrvatska.

Nešto više od godinu dana četirima hrvatskim gradovima voze romobili Bolta, vodeće europske ‘superaplikacije’. Usluga je lansirana u Rijeci, a potom su je usvojili i u Osijeku, Varaždinu i Vinkovcima pa je ukupno na raspolaganju 800 romobila. Vozila su, naravno, na električni pogon, čime Bolt poručuje kako svoju misiju za održiv, ekološki prihvatljiv, ujedno ekonomičan način gradskog prijevoza, provodi na djelu, odnosno cesti i ulici.

Uvođenje e-romobila u Hrvatsku bio je zapravo pilot-projekt, a o njegovim su rezultatima u Zagrebu ovih dana govorili Ivan Begović, Country Manager za mikromobilnost za Bolt Hrvatska i Slovenija, i Krešimir Lulić, Operativni Specijalist za mikromobilnost za Bolt Hrvatska.

“U sva četiri hrvatska grada pilot-projekt najma Bolt e-romobila ostvario je dosad izvrsne rezultate: gradovi su pokazali interes za produljenjem korištenja usluge i postali svojevrsni ambasadori njenog promicanja, a što je, u sinergiji s Boltovim aktivnostima, rezultiralo interesom za uvođenjem usluge u ostalim gradovima u Hrvatskoj”, istakli su hrvatski boltovci.

Foto: Bruno Fantulin/Pixsell

Iznijeli su i konkretne podatke, koji se tiču prvenstveno Rijeke kao prvoga lokalnog tržišta s Boltovim romobilima:
U godinu dana građani Rijeke su Bolt električnim romobilima prešli udaljenost od 290.000 kilometara. Romobili su najčešće u pogonu radnim danima između 16 i 18 sati, a prosječna prijeđena udaljenost bila je 1,5 km. Od ukupnog broja vožnji, njih 73% građani su odvozili tijekom tjedna, a 27% tijekom vikenda. U jednoj vožnji građani su prosjeku provodili između 8 i 12 minuta, ovisno o godišnjem dobu, a najduža vožnja trajala je gotovo 2 sata, tj. 112 minuta, tijekom kojih je vozač prešao 26 kilometara. Uz to, jedan je građanin romobile koristio više od čak 700 puta.
“Korištenjem električnih romobila, emisija CO2 u prosjeku je trostruko niža od emisije CO2 automobila te su na ovaj način građani Rijeke izbjegli 25,6 tona emisije CO2. Primjerice, ona je za najdužu vožnju u Rijeci u 2021. od 26 km iznosila samo 1,1 kg”, obavještavaju iz Bolta Hrvatska.

No, osim praktičnosti i svrhovitosti u prometu za pojedinačnog korisnika i obazrivosti prema okolišu, ovom je uslugom Bolt u Hrvatskoj ostvario i suradnje koje su stvorile društveno odgovorne efekte – izdvajaju se npr. suradnja s Hrvatskim savezom slijepih, kao i akcije kojima se promiče i apelira na sigurnu vožnju i odgovorno ponašanje u prometu – Dani sigurnosti, Europski tjedan mobilnosti, sudjelovanje u konferencijama i edukacijama na temu mikromobilnosti i održivog prijevoza te brojne druge). Time je Bolt na svoj način dao doprinos popularizaciji mikromobilnosti u Hrvatskoj.

Foto: Bolt

Globalno gledano, e-romobili Bolta, njih 130.000, dostupno je u 170 gradova (podaci do kraja 2021.), a ove godine plan je da ih bude više od 200.000 u više od 200 gradova. O popularnosti i interesu za ovu uslugu govori i podatak da je u ožujku Bolt u svijetu zabilježio 500% više vožnji u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Brojke su jasne i kad se pogleda romobil kao alternativa drugim oblicima prijevoza: 14-28 posto putovanja automobilima zamijenjeno je električnim romobilima za kratka putovanja. Potaknut promjenama u načinu života i u nastojanju da unaprijedi urbanu mobilnost, istovremeno brinući o okolišu i kvaliteti života, Bolt je predstavio pilot projekt najma električnih romobila u okviru kojega pridonio smanjenju ispušnih plinova prebacujući 60 posto korisnika s automobila na romobile, prema istraživanju Institut za ekonomiku prometa, TØI s početka ove godine.

Bolt je partner gradovima i u postizanju ciljeva Europskog zelenog plana, opisano je kojim se to radnjama postiže:
“Održiv operativni, proizvodni i logistički procesi Bolta uključuju stvaranje održivog lanca razvoja e-romobila (Bolt smanjuje otpad, ukupne troškove proizvodnje te održavanja romobila u cijeloj industriji), dizajn i održavanje najefikasnijih operativnih procesa e-romobila kroz korištenje obnovljivih izvora energije i optimizaciju usluge, data sharing i dijalog s gradovima te podršku projektima koji neutraliziraju CO2 (ugljični dioksid)”, navode iz Bolta. Ta superaplikacija ima, podsjetimo, više od 100 milijuna korisnika u 45 zemalja i 400 gradova diljem Europe i Afrike. Cilj joj je ubrzati tranziciju od osobnih automobila prema dijeljenoj mobilnosti kroz alternativne kao što su vožnja na zahtjev i usluge dijeljenih automobila, najam električnih romobila bicikala te dostava hrane i namirnica.

Komentirajte prvi

New Report

Close