Svijet novca
Svijet novca

Dobar bonitetni servis smanjuje rizik i osigurava stabilnost u poslovanju

Usluga moj-BI izravno je povezana na mojeRačun i zato korisnici servisa mogu imati uvid u bonitetne i financijske pokazatelje za svakog kupca i dobavljača u stvarnom vremenu.

PD VL native tim
28. travanj 2022. u 21:58

Digitalna transformacija se događa kada korisnik na ispravan način potpuno digitalizira cijeli end-to-end poslovni proces, iskoristivši digitalizaciju kako bi smanjio troškove i povećao otpornost vlastitog sustava na promjene u okolini. Ovo potonje, ističe Saša Stanković, voditelj Sektora razvoja proizvoda i strateških projekata servisa mojeRačun, moguće je ostvariti korištenjem business intelligence rješenja koja su danas neizostavan alat za uspješno poslovanje.

”Servis mojeRačun povezao je proces razmjene eRačuna s business intelligenceom kroz uslugu mojBI. Tako korisnici naših usluga, primjerice, već u trenutku slanja računa mogu dobiti informaciju ako je netko od njihovih poslovnih partnera završio u blokadi”, ističe Stanković.

Ova usluga, dodaje, osim što je jedini automatizirani sustav informiranja o statusu blokade, trenutno je najveća baza poslovnih podataka u Hrvatskoj.

”S obzirom na to da mojBI “zna” tko su kupci i dobavljači svakog našeg korisnika, nudi im automatski prikaz njihovih financijskih i bonitetnih pokazatelja. To im pruža mogućnost da kroz ažurne i relevantne informacije smanje rizik i unaprijede poslovanje jer mogu ‘nestabilnog’ poslovnog partnera na vrijeme zamijeniti stabilnijim i osigurati kontinuitet poslovanja”, pojašnjava Stanković.

Više od 60 poslovnih i financijskih pokazatelja

”Ključ uspjeha u poslovanju leži u mogućnosti da poduzetnici prilikom donošenja odluka barataju s relevantnim podacima i posluju sa stabilnim partnerima, što je bila temeljna pretpostavka kojom smo se vodili prilikom razvoja usluge mojBI.

Riječ je o usluzi koja se pokazala kao ključan element sigurnog i stabilnog poslovanja jer korisnicima pruža sve bitne poslovne informacije na jednom mjestu. U svakom trenutku im je dostupno više od 60 financijskih, profitabilnih i bonitetnih pokazatelja uspješnosti za sve poslovne subjekte u Hrvatskoj”, rekao je Stanković.

”MojBI se svakodnevno ažurira pa prilikom svake promjene statusa blokade nekoga od njegovih poslovnih partnera, sustav korisnika usluge automatski obavještava. No, blokade su, kako sam već istaknuo, tek jedna od stavki usluge jer je kroz ovaj servis korisnicima omogućeno inovativno izvještavanje o financijskim i poslovnim pokazateljima svih kupaca, dobavljača, ali i konkurencije, odnosno potencijalnih poslovnih partnera”, naglašava Stanković.

Široka dostupnost usluge

Inovativnost usluge je i u tome da se može koristiti kao paket ili kombinacija različitih usluga, odnosno informacija, a dostupna je i u sve većem broju ERP i računovodstvenih softvera koji su dijelom mojeRačun mreže. Riječ je o infrastrukturi u koju je danas uključeno više od 360 softvera, koji su integrirani s najvećim informacijskim posrednikom na tržištu.

”Usluga mojBI otvorena je za naše ERP partnere koji podatke mogu integrirati u vlastite proizvode, ali i sudjelovati u detaljnijem iskazu poslovnog boniteta kroz razmjenu podataka, stvarajući tako end-to-end uslugu s dodanom vrijednošću”, ističe voditelj Sektora razvoja proizvoda i strateških projekata servisa mojeRačun.

Međutim, mojBI nije “rezerviran” isključivo za korisnike ERP i računovodstvenih softvera. Jednako ga efikasno mogu koristiti i sve one tvrtke koje su za slanje eRačuna odabrale besplatnu aplikaciju Kreiraj. I u tom slučaju može se uživati benefit automatskog izvještavanja o statusu blokade. “Račun poslan putem servisa mojeRačun, neovisno o tome je li poslan iz ERP-a ili besplatne aplikacije za slanje eRačuna Kreiraj, prolazi automatsku provjeru statusa blokade kupca za trajanja valute plaćanja.

U slučaju blokade, odmah se šalje obavijest, ali se korisnik obavještava i ako je kupac bio u blokadi u prethodnom periodu te koliko je dugo ona trajala. Uz aktivno korištenje usluge mojBI ne može se dogoditi da pošiljatelj ispostavi račun kupcu u blokadi, a da nije upoznat s tom informacijom”, pojašnjava Stanković.

Riječ je o tome da sustav na isti način funkcionira i unaprijed. Primjerice, ako je do blokade došlo prije nego je račun poslan, već kod unosa OIB-a, mojBI javlja da je kupac u blokadi, nakon čega korisnik može odlučiti hoće li nastaviti sa slanjem eRačuna.

Stopostotna naplata uz relevantne pokazatelje

Govoreći o postojećim paketima usluge mojBI, Stanković ističe kako tvrtke najčešće biraju Basic koji uz statuse blokade, bonitetne ocjene i financijske pokazatelje, između ostalog nudi i pokazatelje profitabilnosti te zaposlenosti, usporedbe s konkurencijom i provjere stečaja.

Od izdvojenih usluga, među tvrtkama su najtraženiji polugodišnji izvještaji o poslovanju komitenata, ali i bonitetne ocjene postojećih te budućih poslovnih partnera. Njihova efikasnost se, kako tvrdi, dokazala i kod otkupa nedospjelih potraživanja.

”Usluga mojBI osnovni je alat za provjeru bonitetne ocjene primatelja eRačuna na platformi PlatiMe. Prema podacima s platforme, koristeći se uslugom mojBI, uz vlastitu procjenu i analizu rizika samih otkupitelja, statistika naplaćenih potraživanja za otkupitelje na platformi u 2021. godini je bila 100 posto. Kroz svakodnevno ažurirane podatke, mojBI je sudionicima na platformi omogućio relevantne informacije kroz koje su smanjili rizik, odnosno zbog kojih su lakše donijeli odluku s kim će surađivati na PlatiMe i izvan njega”, smatra Saša Stanković.

Osim relevantnih podataka o prihodima, rashodima, dobiti, bonitetnoj ocjeni, broju zaposlenih i drugim pokazateljima uspješnosti poslovnih subjekata, na mojBI je dostupan i poslovni adresar za više od 300.000 poslovnih subjekata u Hrvatskoj.

Čuvar likvidnosti

”Ovakve inovativne usluge, konkretno pružanje mogućnosti da se proces razmjene eRačuna poveže s business intelligence uslugama, ključan je zadatak pružatelja usluga iz domene informacijskog posredništva jer omogućuje digitalnu transformaciju cjelokupnih ekosustava naših korisnika”, smatra Stanković.

300 tisuća

adresa poslovnih subjekata u Hrvatskoj dostupno je na usluzi mojBI

Zato su korisnici koji su otišli korak dalje i kroz uslugu mojBI u svoje radne procese povezali i poslovne informacije o vlastitim partnerima, smanjili rizik na nepredvidljive promjene u okolini i povećali otpornost vlastitog sustava.

Ako znamo da do curenja kapitala u biznisu najčešće dolazi zbog lošeg upravljanja informacijama u poslovnim procesima, onda bi se uslugu mojBI, prema Stankovićevim riječima, jednostavno moglo opisati kao čuvara likvidnosti. “Digitalna transformacija povećava ovisnost o cjelokupnom ekosustavu zbog čega treba birati kvalitetne i pouzdane partnere, odnosno pouzdanog informacijskog posrednika.

Naš je zadatak pretpostaviti i ponuditi korisniku rješenja kojima smanjuje troškove poslovanja kroz automatizaciju procesa i optimizaciju svakodnevnih operativnih aktivnosti. Kada govorimo o pametnom poslovanju, onda je to mojBI”, zaključio je Saša Stanković, voditelj Sektora razvoja proizvoda i strateških projekata servisa mojeRačun.

New Report

Close