Prostrano putovanje megalopolisom

Autor: Promo , 19. travanj 2022. u 16:34
FOTO: Audi

PPE tehnološka platforma dizajnirana za električne pogonske sustave

Sustavno dizajnirano iznutra prema van – Audi predstavlja Audi urbansphere concept. Dizajneri i inženjeri stvorili su Audi urbansphere prvenstveno za promet u kineskim megalopolisima. U tim velegradskim područjima, u kojima je osobito izražen manjak osobnog prostora, ovaj konceptni automobil nudi najveći prostor u unutrašnjosti od bilo kojeg vozila marke Audi do sada. Također, inteligentno je koordiniran s tehnologijama i digitalnim uslugama koje su usmjerene na sva osjetila te stoga nudi novu kvalitetu doživljaja.

Proces razvoja proveden je u uskoj suradnji između Audijevih dizajnerskih studija u Pekingu i sjedišta marke u Ingolstadtu. Prvi su put također sudjelovali potencijalni kupci u Kini, ostvarujući doprinos procesu razvoja vlastitim željama i iskustvima (u okviru postupka koji je poznat i pod nazivom „zajedničko stvaranje”).

Rezultat toga procesa očituje se u konceptnom automobilu Audi urbansphere, a ponajviše u njegovoj unutrašnjosti. Stoga se ovaj prostrani koncept doima kao lounge na kotačima i mobilni ured – automobil služi kao treći životni prostor tijekom razdoblja provedenog u prometu. S obzirom na to, Audi urbansphere u sebi objedinjuje luksuz potpune privatnosti i sveobuhvatne ponude tehnoloških naprednih rješenja, čak i tijekom svakodnevnih prometnih gužvi. Tehnologija automatizirane vožnje na 4. razini transformira unutrašnjost bez kola upravljača, papučica ili zaslona u mobilni interaktivni prostor, koji se otvara svim ponudama sveobuhvatnog digitalnog ekosustava.

Audi sphere – prvorazredan na treću potenciju

Audi skysphere, Audi grandsphere i Audi urbansphere tri su konceptna automobila koja marka s četiri prstena upotrebljava za prikazivanje svoje vizije premium mobilnosti budućnosti. Audi stvara iskustvo vozila koje uvelike nadmašuje svrhu pukog provođenja vremena u vozilu kako bi se dospjelo od točke A do točke B.

Sphere broj 1: u kolovozu 2021. godine marka Audi proslavila je debi konceptnog roadster vozila Audi skysphere s električnim pogonom – spektakularne vizije autonomnog GT vozila koje se transformira u samovozeći sportski automobil s varijabilnim međuosovinskim razmakom.

Svega nekoliko tjedana kasnije, marka Audi predstavila je drugi model u liniji vozila sphere, Audi grandsphere concept, na Sajmu automobila IAA 2021. Ova velika, prestižna limuzina s četiri sjedala predstavljala je oličenje ambicije marke za definiranjem budućnosti progresivnog luksuza.

Ono što je zajedničko obama konceptnim automobilima i Audi urbansphere-u jest činjenica da je cjelokupni koncept izveden iz mogućnosti za vožnju u vozilu s 4. razinom autonomne vožnje. To je tehnologija na kojoj Audi radi te koju želi predstaviti u drugoj polovici desetljeća, baš kao i CARIAD, softverski trust mozgova Volkswagen koncerna.

Veličina unutrašnjosti

Čak se i na prvi pogled očituje da je Audi urbansphere najveći model u obitelji vozila sphere, pa čak i u pogledu svih konceptnih vozila marke Audi do sada. Njegove izdašne dimenzije – dužina od 5,51 metra, širina od 2,01 metra i visina od 1,78 metara – smještaju ga u više segmente automobilskog svijeta, no potrebno je istaknuti da se Audi urbansphere concept radikalno odmiče od konvencija toga segmenta.

Razlog je taj što je sustavno dizajnirano iznutra prema van, odnosno, iz aspekta putnika. Kao posljedica toga, najvažnija dimenzija za putnike jest međuosovinski razmak od 3,40 metara kojemu nema premca. Unutrašnjost konceptnog vozila Audi urbansphere ne podliježe konvencionalnom nastojanju smještanja što većeg broja sjedala, pretinaca za odlaganje i funkcijskih elemenata u prostor koji je ograničen fizičkim kategorijama vožnje. Umjesto toga, on je poglavito usmjeren na potrebu putnika za mogućnošću doživljavanja izdašnog prostora kao prepoznatljiva elementa udobnosti.

Audi urbansphere ne samo da oslobađa vozača tereta vožnje kad god je to moguće, već istovremeno svima koji se nalaze u vozilu nudi cijeli niz mogućnosti iskorištavanja te slobode za uživanje u prilagodljivim iskustvima – komunikaciji ili opuštanju, radu ili, po želji, povlačenju u sferu skrovite privatnosti. Sâm Audi urbansphere concept također se transformira iz jednostavnog vozila u platformu revolucionarnih iskustava.

Zahvaljujući vlastitim opcijama marke Audi i opcijskoj integraciji digitalnih usluga drugih proizvođača, mogućnosti koje ovaj automobil nudi gotovo su neograničene. One se mogu iskoristiti za pristupanje cijelom nizu usluga povezanih s trenutačnom vožnjom. Automobil će se također pobrinuti za svakodnevne zadatke koje nadmašuju sâmu vožnju – kao što su provedba rezervacija za večeru ili internetska kupovina iz vozila. Također, autonomni Audi urbansphere concept doći će po svoje putnike u njihovim domovima te će se pobrinuti za pronalazak parkirnog mjesta i punjenje baterije.

Također su dostupne individualizirane infotainment ponude, kao što su besprijekorna integracija streaminga glazbe i videozapisa u vozilu preko pružatelja usluga koje kupac već upotrebljava. U dodatnom koraku marka Audi učinit će individualizirane i ekskluzivne opcije dostupnima u budućnosti – koncerte, kulturne događaje te čak i sportske događaje na koje će kupci biti pozvani.

Arhitektura – iznutra prema van

Riječ „sphere” u nazivu vozila već sugerira da je fokus konceptnih vozila skysphere, grandsphere i urbansphere marke Audi u prostoru u unutrašnjosti tih modela. Na vrhu popisa zahtjeva za tu novu generaciju vozila više se ne nalaze pogonski sustav ni dinamika tijekom vožnje. Umjesto toga, unutrašnjost postaje temeljem dizajna i tehnologije. A to znači da se ona transformira u životnu sferu putnika i područje doživljaja na cesti.

Njihove potrebe i želje oblikuju taj prostor, njegovu arhitekturu te sve integrirane funkcije. Kao rezultat te promjene mijenja se i sâm proces dizajna. Na početku svih promišljanja fokus se premješta u unutrašnjost vozila. Tek se zatim dizajniraju paket opreme, linije vanjskog dizajna i proporcije, koje, u kombinaciji s tehnološkim specifikacijama, pretvaraju automobil u sveobuhvatno umjetničko djelo.

Površina, oblik, funkcija – unutrašnjost

Vrata Audi urbansphere-a imaju šarke montirane na suprotnim stranama u prednjem i stražnjem dijelu vozila, zbog čega B stup izostaje u cijelosti. Kao rezultat toga, putnicima se čim uđu u vozilo otvara cijeli svijet unutrašnjosti. Sjedala koja se zakreću prema van i crveni svjetlosni tepih projiciran na tlo pokraj vozila transformiraju jednostavan čin ulaska u vozilo u istinski doživljaj komfora.

Međuosovinski razmak od 3,40 metara i širina vozila od 2,01 metra omeđuju ono što su i više nego impresivne proporcije, čak i kada je riječ o vozilu iz luksuznog segmenta. U kombinaciji s prostorom za glavu od 1,78 metara i prostranim staklenim površinama, te dimenzije rezultiraju u iznimno prostranom iskustvu u unutrašnjosti – kako subjektivno tako i objektivno.

Četiri zasebna sjedala u dva reda putnicima nude luksuznu i prvorazrednu udobnost. Sjedala u stražnjem dijelu vozila nude posebno izdašne dimenzije te cijeli niz opcija za prilagodbu. U modusima Relax i Entertain naslon za leđa može se nagnuti do 60 stupnjeva, dok se istovremeno proširuju nasloni za noge. Nasloni za ruke smješteni u sredini i integrirani u bočne dijelove sjedala te nasloni za ruke u vratima stvaraju ugodan osjećaj sigurnosti.

Sjedala su također prilagođena promjenjivim potrebama za socijalizacijom putnika na cijeli niz načina. Dok razgovaraju, putnici se mogu okrenuti jedni prema drugima na zakretnim sjedalima. S druge strane, oni koji žele prostor za sebe mogu ograditi svoje područje za glavu od osobe koja sjedi pokraj njih upotrebom pregrade za privatnost koja je ugrađena iza naslona za glavu. Također, svako sjedalo ima vlastitu zvučnu zonu sa zvučnicima u području naslona za glavu. Pojedinačni monitori također su ugrađeni u naslone prednjih sjedala.

K tomu, kada se putnici žele zajednički koristiti infotainment sustavom, tu je prozirni OLED zaslon velikog formata koji se izvlači okomito iz krovnog područja u zonu između dva reda sjedala. Upotrebom toga „kinematografskog zaslona”, koji se proteže duž cjelokupne širine unutrašnjosti, dvoje putnika u stražnjem redu sjedala može zajednički sudjelovati u videopozivu ili gledati film. Moguća je čak i upotreba podijeljenog zaslona. Kada se zaslon ne upotrebljava, on nudi neometan pogled u prednji dio vozila zahvaljujući svojem prozirnom dizajnu ili – kada se preklopi prema gore – i kroz područje staklenog krova prema nebu.

Baš kao u Audi grandsphere konceptu, unutrašnjost modela urbansphere objedinjuje prostor i arhitekturu, digitalnu tehnologiju i autentične materijale u jednu cjelinu. Linije naglašavaju vodoravne proporcije vozila. Otvorena, široka unutrašnjost dodatno naglašava dojam jedinstvenosti ovoga prostora. Kolo upravljača, papučice i konvencionalna instrumentna ploča mogu se sakriti tijekom automatizirane vožnje, čime se intenzivira osjećaj transparentnosti i prostranosti.

Površine za sjedenje i nasloni za leđa dvaju sjedala s integriranim sigurnosnim pojasevima vizualno su odvojeni. Između stražnjih sjedala – koja su inače fiksirana na mjestu i u niskom položaju – nalazi se središnja konzola koja se zakreće prema gore. Ona sadrži dozator za vodu i čaše – što je dodatno oličenje ozračja prvorazredne kvalitete unutar konceptnog vozila Audi urbansphere.

Audi urbansphere također se kvalificira kao wellness zona zahvaljujući inovativnim digitalnim opcijama koje su se pojavile i za koje su uvelike zaslužne povratne informacije kineskih kupaca prikupljene tijekom procesa zajedničkog stvaranja. Prepoznavanje stresa ističe se kao vrhunski primjer – ovaj adaptivni program koristi se skenovima lica i analizom glasa da bi utvrdio kako se putnici osjećaju te svakom od njih zatim ponudio načine za opuštanje, na primjer, putem aplikacije za meditaciju koja se može upotrebljavati putem osobnog zaslona te privatne zvučne zone u naslonima za glavu.

Manje je više – zasloni i rukovanje

U Audi urbansphere konceptu jednostavnost je postala načelo dizajna. Prije aktivacije funkcija vožnje nisu vidljive kako baterije kružnih instrumenata tako ni crni zaslonu za virtualne zaslonske koncepte.

Umjesto toga, putnici mogu pronaći jasno strukturirane i ugodne zone izrađene od materijala najviše kvalitete. Drvo i vuna te sintetički tekstilni materijali služe kao obloge, presvlake sjedala i podne prostirke, a svi ti elementi doimaju se visokokvalitetnima te su ugodni na dodir.

Blage nijanse bež i sive boje zaslužne su za vodoravno strukturiranje unutrašnjosti. Tamna, prigušena zelena služi kao boja okvira sjedala te je ugodna za oči. Zone boja u unutrašnjosti prelaze u svjetlije nijanse od vrha prema dnu, zajedno s prirodnim svjetlom koje prodire u prostor, čime se stvara homogena i široka unutrašnjost.

Gotovo je iznenađujuće što, kad se vozilo uključi jednostavnim dodirom prstom, uopće postoje bilo kakvi zasloni – osim u obliku projekcija na drvenim površinama ispod vjetrobranskog stakla. Ovisno o statusu vožnje – bez obzira na to je li riječ o manualnoj vožnji pomoću kola upravljača ili 4. razini automatizirane vožnje – one se raspodjeljuju duž cjelokupne širine unutrašnjosti ili se segmentiraju za vozača i suvozača. Sve informacije koje su potrebne tijekom vožnje vidljive su u ultra preciznoj rezoluciji.

Također, senzorska traka integrirana je ispod projekcijskih površina za brzo prebacivanje sadržaja – na primjer, glazbe ili prikaza navigacijskog sustava. Ona prikazuje sve funkcije i aplikacije koje su aktivne u vozilu. Ikone trepere za razne izbornike.

Jedan poseban i ekstremno inovativan upravljački element smješten je u blizini otvora za vrata u oblozi unutrašnjosti: MMI touchless response. Ako vozač ili suvozač sjedi u uspravnom položaju, daleko naprijed u svojem predviđenom području, može se koristiti tim elementom za odabir raznih funkcijskih izbornika putem rotirajućeg prstena i gumba te klikom prolaziti kroz pojedinačne razine. Rukovanje stoga postaje jednostavnim i intuitivnim.

Međutim, ako je stražnje sjedalo spušteno prema dolje, putnici se svejedno ne moraju odreći ove iznimno praktične značajke. Razlog je taj što se u tomu položaju mogu koristiti kombinacijom praćenja oka i upravljanja gestama. Senzor usmjeren na oko prepoznaje smjer pogleda kada je tu upravljačku jedinicu potrebno aktivirati. Putnik još samo mora provoditi analogne kretnje rukama – bez uspravljanja – koje su slične fizičkom rukovanju te se i na taj način može koristiti sustavom – a da zapravo ništa ne dodiruje.

Kada je riječ o svim upravljačkim modusima, uključujući praćenje očiju, upravljanje gestama ili glasovnim naredbama i dodir, Audi urbansphere koncept prilagođava se svakom korisniku te uči njegove preferencije i najčešće upotrebljavane funkcije – na temelju čega može ne samo praktično upotpunjavati najosnovnije naredbe, već i davati individualne prijedloge dotičnom korisniku.

U naslone za ruke u vratima čak su integrirane upravljačke ploče. Time vozilo putnicima uvijek nudi nevidljive dodirne površine pomoću optičkog indikatora kako bi se pokazao njihov položaj. Istovremeno su u naslonima za ruke u lijevim i desnim vratima dostupne i VR naočale, koje se mogu upotrebljavati u kombinaciji s opcijama infotainment sustava – na primjer, za Holoride sustav.

Održivost kao vodeće načelo

Brojni materijali u unutrašnjosti koncepta Audi urbansphere, kao što su grabovi furniri, potječu iz održivih izvora. Drveni materijal omogućava da se iskoriste stabla koja su rasla u blizini lokacije, pri čemu se može iskoristiti cjelokupno deblo. Tijekom postupka obrade proizvođači ne upotrebljavaju nikakve kemijske tvari.

Obloga sjedala izrađena je od materijala ECONYL®, recikliranog poliamida. Ovaj materijal također se može reciklirati nakon upotrebe u vozilu – bez ikakva gubitka kvalitete. Činjenica što se dotični materijali ugrađuju zasebno također ima važnu ulogu u mogućnosti njihova recikliranja jer bi se njihovim miješanjem drastično smanjio potencijal za recikliranje.

Viskozna tkanina od bambusa upotrebljava se u naslonima za ruke u stražnjem dijelu vozila. Bambus raste brže od običnog drva i izolira velik dio ugljika, a usto mu za rast nisu potrebni herbicidi ni pesticidi.

Prostorni koncept za luksuzni segment – vanjski dizajn

Grandiozan, nesumnjivo samopouzdan izgled – prvi susret s Audi urbansphere konceptom zasigurno će ostaviti trajan dojam. Dužina od pet i pol metara, visina od gotovo 1,78 metara i širina veća od dva metra nesumnjivo su dovoljno prestižne proporcije pomoću kojih će ovo vozilo samouvjereno moći stati uz bok automobilskoj eliti.

Protočna silueta karoserije vozila sadržava tradicionalne oblike i elemente marke Audi, no u ovom su slučaju oni kombinirani kako bi se stvorila nova kompozicija – prepoznatljiva Singleframe rešetka s digitalnim očima susjednih rasvjetnih jedinica. Gledan s boka, uvelike zakrivljen, dinamičan krovni luk. Masivna prekrivka koja skriva baterijsku jedinicu. Veliki 24″ kotači. Oni su referencija na ikonu iz 1990-ih godina – Audi Avus concept. Šest dvostrukih krakova istovremeno posreduju lagan dizajn i stabilnost, a podsjećaju na funkcijske kotače iz segmenta motosporta te tradiciju Bauhaus dizajna marke.

Implicirani oblik klina karoserije vozila naglašen je velikim, ravnim vjetrobranskim staklom. Kako u prednjem tako i u stražnjem dijelu vozila nalaze se digitalne svjetlosne površine koje se odražavaju na dizajn te istovremeno služe kao komunikacijski elementi.

Audi urbansphere prkosi klasifikaciji u konvencionalne kategorije vozila. Unatoč tome, već se na prvi pogled očituje da je riječ o tipičnom izdanku marke Audi. Sličnosti s Audi grandsphere konceptom poseban su magnet za poglede. Monolitni dizajn karoserije zajednički je obama konceptnim vozilima, baš kao i skulpturalan, blag oblik kućišta kotača. Dugačak međuosovinski razmak koji uvelike premašuje tri metra i kratki prevjesi naglašavaju da je ovdje riječ o električnom vozilu. Elegancija, dinamika, organski jezik dizajna – to su atributi koji odmah padaju na pamet unatoč izdašnim proporcijama konceptnog vozila Audi urbansphere, baš kao i kada je riječ o znatno ravnijem konceptnom vozilu grandsphere.

Tehnologija vidljivosti – svjetlo

Na prednjem kraju vozila nalazi se inovativna interpretacija Singleframe rešetke koja je uvelike zaslužna za izgled modela marke Audi – ona je oblikovana kao veliki osmerokut. Iako je rešetka hladnjaka izgubila svoju prvobitnu funkciju kao otvor za zrak na električnom vozilu, i dalje je indikativna kao jedinstvena dizajnerska značajka marke. Digitalna svjetlosna površina smještena je iza blago zatamnjenog, prozirnog pokrova koji prekriva veliku površinu prednjeg dijela vozila.

Sâma trodimenzionalna svjetlosna struktura raspoređena je u dinamično kondenziranim područjima piksela. Gornji i donji rubovi Singleframe rešetke i dalje su izrađeni od aluminija, a okomite poveznice oblikovane su LED žaruljicama u okviru svjetlosne površine.

Cjelokupna površina Singleframe rešetke postaje pozornicom ili platnom (poznato i pod nazivom „Audi Light Canvas”) te se može upotrebljavati za komunikaciju – s dinamičnim svjetlosnim efektima kako bi se drugim sudionicima u prometu mogli davati jasni signali i tako se poboljšala sigurnost na cestama. Kratka svjetla i duga svjetla izvedena su putem svjetlosnih segmenata u vanjskim dijelovima Singleframe rešetke. Matrix LED površina slične funkcije smještena je u stražnjem dijelu vozila.

Svjetlosne jedinice zdesna i slijeva Singleframe rešetki izgledaju usko, poput fokusiranih očiju. Te digitalne svjetlosne jedinice, poznate i pod nazivom „Audi Eyes”, oličenje su logotipa marke s četiri prstena koje povećavaju i izoliraju presjek dvaju prstenova kako bi se stvorila zjenica – čime nastaje novi, nepogrješivi digitalni svjetlosni potpis.

Osvijetljene površine – a stoga i izraz očiju – mogu se prilagoditi dotičnoj situaciji u prometu, okruženju te čak i raspoloženju putnika. U funkciji svjetala za dnevnu vožnju pogled može biti fokusiran ili otvoren, a šarenica može biti uska ili široka. Digitalno kreirana obrva po potrebi također funkcionira kao dinamični žmigavac. Zahvaljujući iznimnoj vidljivosti, ovi elementi predstavljaju jasnu predanost potpunoj sigurnosti.

Kao posebno odavanje počasti Kini, državi u kojoj se održava premijera ovoga konceptnog vozila, proizveden je poseban dio dodatne opreme koji putnici mogu uzeti sa sobom kada izađu iz svojeg modela Audi urbansphere – Audi Light Umbrella, kišobran s funkcijom samostalnog osvjetljivanja. Nadahnut tradicionalnim kineskim kišobranima, ovaj dio dodatne opreme funkcionira kao suputnik za zaštitu od vremenskih uvjeta i višenamjenski izvor svjetla – unutarnja obloga kišobrana izrađena je od reflektirajućeg materijala, zbog čega cjelokupna površina djeluje poput svjetlosne jedinice bez zasljepljivanja.

Audi Light Umbrella korisnicima ne samo da pruža bolji pogled na stazu ispred njih, već će i oni sami biti lakše uočljivi – tijekom prelaska ceste u opasnim uvjetima aktivira ritmično treperenje svjetlosnog stošca putem umjetne inteligencije i sofisticirane senzorske tehnologije.

Također, Light Umbrella doslovno prikazuje svojeg korisnika u najboljem mogućem svjetlu jer ravnomjerno osvjetljava njegovo lice, zbog čega će savršeni „selfie” uspjeti gdje god da se nalazi.

Pogonski sustav i punjenje

Tehnološka platforma koncepta Audi urbansphere – PPE („Premium Platform Electric”) – dizajnirana je ekskluzivno za električne pogonske sustave s baterijom te stoga iskorištava sve prednosti ove tehnologije. Ključni element platforme PPE jest baterijski modul smješten između osovina, koji – baš kao i u konceptnom vozilu Audi grandsphere – ima energetski kapacitet od oko 120 kWh. Marka Audi uspjela je postići ravan dizajn baterije iskorištavanjem gotovo cjelokupnog međuosovinskog razmaka vozila.

U kombinaciji s 24″ kotačima time se stvaraju osnovne proporcije koje nisu savršene samo kada je riječ o dizajnu. Ključne pogodnosti obuhvaćaju dugačku unutrašnjost, a time i prostor za noge u oba reda sjedala. Također, izostanak prekrivke mjenjača i kardanskog tunela povećava prostorni komfor u električnim vozilima.

Dva elektromotora u konceptnom vozilu Audi urbansphere u stanju su isporučiti ukupnu izlaznu snagu od 295 kW te sistemski okretni moment od 690 Nm. To su impresivne vrijednosti koje se ne iskorištavaju često u cijelosti tijekom vožnje u okviru kretanja gradskim prometom. Međutim, Audi urbansphere i dalje je opremljen stalno dostupnim quattro pogonom na sve kotače – ključnom značajkom za modele s vrhunskim performansama marke Audi.

Ovo konceptno vozilo sadrži elektromotor na prednjim i stražnjim osovinama koji, putem elektroničke koordinacije, po potrebi implementiraju stalno dostupni pogon na sve kotače, a to se, prije svega, pozitivno odražava na potrošnju i doseg vozila. Inovativna je značajka što se motor na prednjoj osovini po potrebi može deaktivirati radi smanjenja trenja, a time i potrošnje energije, tijekom vožnje u praznom hodu.

Brzo punjenje, velik doseg

Samu jezgru pogonskog sustava predstavlja tehnologija punjenja snage 800 V. Ona osigurava da se baterija može puniti snagom do 270 kW na stanicama za brzo punjenje unutar najkraćeg vremena. S obzirom na to, vremena punjenja približavaju se onima konvencionalnog zaustavljanja za punjenje vozila s pogonom na motor na izgaranje jer je svega deset minuta dovoljno za punjenje baterije do razine dovoljne da bi vozilo moglo prijeći više od

300 kilometara. Također, baterija, koja ima kapacitet veći od 120 kWh može se napuniti od 5 % do 80 % za manje od 25 minuta. To znači da se može očekivati doseg do 750 kilometara u skladu s WLTP standardom – čak i kada se vozilo upotrebljava za energetski intenzivnije gradske i kraće vožnje, u pravilu je moguće izbjeći neočekivane potrebe za zaustavljanjem radi punjenja.

Zračni ovjes za najviši stupanj komfora

Prednji kotači povezani su osovinom s pet spona koja je posebno optimizirana za električna vozila. U stražnjem dijelu vozila nalazi se osovina s više spona koja je, baš kao i prednja, proizvedena od lakog aluminija. Unatoč međuosovinskom razmaku dugačkom 3,40 metara, stražnji kotači s mogućnošću upravljanja pružaju izvrsnu mogućnost manevriranja. Audi urbansphere koncept, baš kao i njegov najbliži rođak, model grandsphere, opremljeno je tehnologijom Audi adaptive air suspension – jednokomornim zračnim ovjesom s poluaktivnom kontrolom amortizera. Ta tehnologija nudi vrhunski komfor, ne samo na gradskim autoputovima, već i na neravnom, često zakrpanom asfaltu gradskih cesta, i to bez zamjetnog kretanja karoserije.

New Report

Close