Centar izvrsnosti gdje se stvaraju inovacije i disrupcije koje mijenjaju industriju u svijetu

Autor: Ana Blašković , 13. travanj 2022. u 22:00
Photo: Robert Anic/PIXSELL

U Zagrebu otvoren kampus prvog hrvatskog jednoroga Infobipa, gdje je sve podređeno razmišljanju ‘izvan kutije’.

Regionalni IT lider vodnjanski Infobip, koji je prije godinu i pol postao prvi hrvatski “jednorog”, otvorio je u Zagrebu svoj kampus Alpha Centauri, zamišljen da bude najveći inovacijski centar u svijetu, koji će Hrvatsku lansirati na vodeću poziciju tehnološke industrije u ovom dijelu Europe.

Projekt kampusa, u kojem već radi 800 od ukupno 3600 zaposlenika Infobipa, iako se službeno otvorenje odgađalo zbog korone, potpisuju arhitektonski studio 3LHD i Fabrika. Stoga ne čudi da je rezultat te investitorsko-arhitektonske kombinacije kampus koji “diše” inovacijama, dok je na svakom koraku pomalo – štreberski.

Zvjezdane staze, Einstein…
Jedan apartman za goste hommage je američkom astronomu Edwinu Hubbleu, u hodniku je podsjetnik da je E=mxc2, a trekkieji koji drže do sebe osjećat će se kao kod kuće u jednom loungeu čijim ‘feature’ zidom dominira detaljna razrada USS Voyagera i ‘Captain’s quarters’ kuhinjom…

Sve je kampusu podređeno inovacijama i razmišljanju ‘izvan kutije’, sukladno filozofiji tvrtke. “Dosad je u kampus uloženo 150 milijuna kuna, a krenuli smo ga graditi prije dvije i pol godine. Iako je prije četiri mjeseca bio završen, tek prije mjesec dana smo se počeli vraćati s rada od kuće.

U Zagrebu smo od 2008., tu nam je inženjerski centar i odavde već mijenjamo našu industriju. Kampus nam je vrlo bitan jer naš centar izvrsnosti i inovacija želimo podignuti na još višu razinu”, rekao je na otvaranju suosnivač i glavni izvršni direktor kompanije Silvio Kutić.

20.000

kvadrata veličina zemljišta na kojem je kampus, no iskorišteno je 8000, dakle ima mjesta za još jedan takav

Infobipov zagrebački kampus prostire se na 11.900 metara kvadratnih zatvorenog i još 5100 kvadrata otvorenog prostora. Oblikovan je da potiče komunikaciju između različitih timova i agilan način rada. Zgrada ima osam katova – tri etaže čine uredski prostori, javne etaže s restoranom i konferencijskom dvoranom koja se otvara u veliku terasu.

Preostale tri etaže opremljene su smještajnim jedinicama, svojevrsnim apartmanima za zaposlenike i partnere koji u Zagreb dolaze raditi na projektima ili na sastanke iz drugih kompanijskih ureda, a taj im prostor na raspolaganje stavlja rekreacijsku dvoranu, zajednički lounge pa i teren za skvoš.

Photo: Robert Anic/PIXSELL

Ulazom u restoran dominiraju slike pionira istraživača svemira, od Valentine Tereškove, Johna Glenna do Laike. Kuhinjom ipak dominira hrvatski chef svjetskog glasa Zdravko Perić koji zaposlenicima priprema oko 400 jela svakog dana za koji namirnice stižu od lokalnih OPG-ova.

Razmjena znanja i iskustva unutar kompanije, ali i suradnja s najvećim tehnološkim kompanijama diljem svijeta čiji će stručnjaci redovno dolaziti u kampus okosnice su rada u Infobipu, poručuje tvrtka koja je započela kao startup u Vodnjanu.

“Ideja je kroz takav način rada i bolju komunikaciju među ljudima stvarati još inovacija i disrupcija u poslu u kojem se bavimo”, kaže Kutić. Obrisi ideje iz koje će izrastati Alpha Centauri nastali su u desetak dana u perima studija 3LHD kojom su osvojili vodnjanske IT-jevce.

Samo projektiranje trajalo je godinu i tri mjeseca, a objekat je gradilo 35 tvrtki tijekom 21 mjeseca do uporabne dozvole. Kampus je na zemljištu od 20.000 metara kvadratnih, no iskorišteno je (zasad) oko 8000 s jasnom namjerom da se u budućnost ostavili mogućnost izgradnje još jednog sličnog objekta.

Dvojica od trojice suosnivača Infobipa Roberto Kutić i Silvio Kutić/ROBERT ANIć/PIXSELL

Ambicije Infobipa ne staju s kampusom u zagrebačkoj Klari, brzo rastućem kvartu u kojem se gradi na svakom koraku. Upitan o planovima, Kutić kaže da je tvrtka porasla 55%, a ‘core’ biznis im je razvijanje ‘proizvoda’ komunikacije; između čovjeka i različitih servisa, odnosno digitalna interakcija.

”Time se bavimo otkad smo osnovali tvrtku i bavit ćemo se dok ne propadnemo. U tom području smo razvijali komunikaciju putem videolinka, putem glasa, e-mail komunikaciju zajedno s umjetnom inteligencijom, a područja interesa su na ‘augmented reality’, virtualna stvarnost, ‘metaverse’ su nam idući koraci.

To će se tek razvijati jer je digitalna komunikacija praktično u svojim začecima”, kaže Kutić napominjući da ta industrija u svijetu godišnje raste 35% i danas vrijedi 69 milijardi dolara.

Još ima radne snage u RH
Na pitanje ima li dovoljno radne snage u Hrvatskoj suosnivač Infobipa kaže da zasad ima, posebno hvaleći Fakultet računarstva i elektrotehnike (FER), ali i srodne institucije. “Hrvatska je mala, trenutačno ima dovoljno radne snage, ali kako mi rastemo i cijela IT industrija sve više i više će trebati raditi na tome da ljudi izvana mogu ovdje doći, da ih možemo privući da ovdje ostanu”, upozorava Kutić.

Fokus dakle ostaje na Zagrebu i Hrvatskoj, no Infobip ima još osam razvojnih centara, u Poljskoj, Slovačkoj, Indiji i Meksiku. Uskoro, vjerojatno iduće godine, kreće izgradnja kampusa u Sarajevu za koji je kompanija već osigurala zemljište, a u njemu će raditi 500-tinjak ljudi.

Komentirajte prvi

New Report

Close