Potrebe za radnicima slijedom poslova jednostavno bujaju: Ova dva zanimanja najviše nedostaju

Autor: Suzana Varošanec , 02. travanj 2022. u 10:08
Dušan Šešok, vlasnik Iskre i Danica Kramarić /D. Jaramaz/PIXSELL

Prvi brzi brod za hitnu pomorsku medicinsku pomoć isporučit će već u rujnu.

S početkom radova na višestruko značajnoj novogradnji, obilježenih svečanošću jučer u tvrtki Iskra brodogradilište 1 u Šibeniku, očito slijede ubrzana proizvodnja pa će prva u nizu od 6 brzih brodica Hitne pomorske medicinske pomoći za Ministarstvo zdravstva RH iz šibenskih hala biti isporučena već u rujnu.

Sve to je moguće zahvaljujući okolnosti iz domene strateškog upravljanja specifičnoj i za vlasnika i za Upravu škvera jer su za izgradnju svi potrebni materijali nabavljeni, a oprema na vrijeme naručena.

Svih šest brodica će se moći bez smetnji izgraditi u roku, iako su na tržištu nepredviđeni faktori koji utječu na dinamiku mnogih projekata uslijed znatnog povećanja cijena materijala ili nestašica.

Potrebe za radnicima bujaju
Aluminij za brodice već je na skladištu pa materijal neće biti prepreka za izvršenje u ugovorenom roku do jeseni 2023., što je bitno jer se projekt sufinancira novcem EU. Sve brze brodice izgradit će se u Šibeniku, a u zajednici ponuditelja dio poslova obavlja pulski Tehnomont.

Dinamiku prve isporuke u realizaciji projekta ‘Uspostava hitne pomorske medicinske službe’ – važnog za zemlju s više od tisuću otoka, za otočko stanovništvo i za brojne turiste, iznosi ugledni slovenski poduzetnik Dušan Šešok, u čijem je vlasništvu slovenska Iskra prvo preuzela šibensku tvrtku te zagrebačkog proizvođača električnih kablova Elka.

U Hrvatskoj slovenska grupacija danas zapošljava ukupno oko 400 ljudi, no potrebe za radnicima slijedom poslova jednostavno bujaju.

“Svi navozi su puni, s narudžbama su krcati u ovoj i u dijelu 2023. pa najveći problem u šibenskom škveru predstavlja dovoljan broj ljudi”, izjavio je Šešok pojašnjavajući da uz 170 radnika u brodogradilištu te još 50-ak kooperantskih trebaju još 30-50 ljudi, najviše nedostaju brodomonteri i zavarivači.

Šešok

Svi navozi su puni, s narudžbama su krcati u ovoj i dijelu 2023. pa je najveći problem u šibenskom škveru dovoljan broj ljudi, najviše nedostaju brodomonteri i zavarivači.

Na trup kobilice prve brodice postavljena je i spomen ploča u znak sjećanja na taj za Hrvatsku i njenu brodogradnju, povijesni događaj. Posao gradnje i opremanja šest brzih brodica u vrijednosti oko 76,4 milijuna kuna na javnom natječaju povjeren je domaćem konzorciju u kojem su Iskra 1 i Tehnomont.

Kvalitetom, iskustvom i tehnološkom osposobljenošću dosad su na zahtjevnom međunarodnom tržištu oba brodogradilišta stekla značajne reference u izgradnji brodova najzahtjevnijih standarda. Međutim, zahvaljujući ovom poslu iskoračuju u novi tržišni segment u kojem se očekuju nove poslovne mogućnosti, od resora mora to je obnova flote za lučke kapetanije te onih za MUP za pomorsku policiju.

Posrijedi je prvi tržišni nastup zajednice ponuditelja, a kao rezultat strateškog partnerstva sudjeluju u još dva projekta, za slične patrolne brodove za naručitelje iz Grčke i Cipra.

Brze brodice za Ministarstvo zdravstva grade prema nacrtu riječkog projektantskog studija tvrtke Metal Shark iz SAD-a koja projektira plovila za američku Obalnu stražu i to im je, koliko je poznato, prva narudžba iz Hrvatske.

Promet rastao 30%
Brodogradilište s tradicijom u Šibeniku od 1905., danas na 45.000 m² radionica i 2000 m² zatvorenih hala za brodove do 70 m te operativne površine za servis brodova od 10.000 m², u 2022. planira oko 25 milijuna eura prihoda, od čega se oko 8 milijuna odnosi na remont. U tijeku je modernizacija od 10-ak milijuna eura.

Nakon preseljenja u novu upravnu zgradu završavaju dogradnju i renovaciju bivše gdje će biti smještaj za 100-tinjak stranih radnika, od čega se pola planira za sezonce u turizmu. U prva dva mjeseca 2022. promet Iskre je porastao za 30% i, navodi Šešok, planiraju ukupne prihode grupacije u ovoj godini od 300 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close