Jedna od najčešćih prevara prilikom kupovine automobila je skidanje kilometraže, evo kako je u Hrvatskoj

Autor: Poslovni.hr , 26. ožujak 2022. u 10:40
Foto: Unsplash

Očekivano, skidanje kilometraže je najčešće u tranzicijskim zemljama.

Vozači u prosjeku svakih tri do pet godina mijenjaju auto, što znači da se bar dva puta u deset godina izlažu riziku prevare.

A pri kupovini rabljenog automobila jedan od najčešćih načina prevare je skidanje kilometraže, čime se lažno podiže prodajna vrijednost automobila. Platforma s povijestima automobila carVertical pokušala je otkriti kako se stopa prevara s kilometražom razlikuje od zemlje do zemlje. Istraživanje je provedeno na osnovu skoro 900.000 provjera povijesti automobila obavljenih u 2021. godini.

Vraćanja kilometraže najčešća su u srednjoj i istočnoj Europi

Očekivano, skidanje kilometraže je najčešće u tranzicijskim zemljama. Apsolutni rekorder je Latvija, gdje je više od 24% provjerenih vozila imalo izmijenjena očitanja kilometraže. Prevedeno, svaki četvrti kupac rabljenih automobila u Latviji kupuje auto na kojem je skidana kilometraža. Ni ostale baltičke zemlje ne mogu se pohvaliti puno boljim rezultatima, a jedina gora od njih je Rumunjska s 20% udjela.

Hrvatska ulazi u grupu zemalja iz našeg okruženja u kojoj su i Češka i Slovačka. Tu je udio provjerenih vozila s intervencijom na kilometraži bio oko 10%. U praksi to znači da će svaki deseti kupac kupiti auto sa skinutom kilometražom, što znači da će ga platiti bar 25% više od njegove prave vrijednosti.

“Glavni izvori rabljenih automobila za istočnoeuropsko tržište su Njemačka, Francuska, Belgija, Nizozemska i Italija. Prekogranične transakcije su najrizičnije jer se upravo tu najčešće krivotvore očitanja kilometraže. Skidanje kilometraže na automobilu je tzv. nevidljivi zločin. Prema nekim znanstvenim istraživanjima, zbog toga nastaje ekonomska šteta veća od 9 milijardi eura godišnje, i to samo u Europi”, pojašnjava Matas Buzelis, voditelj odjela za komunikacije u carVerticalu, prenosi Index.

Komentirajte prvi

New Report

Close