Američkom proizvođaču zrakoplova Boeing ovotjedna nesreća u Kini mogla bi znatno pomrsiti račune na tržištu, kao i tijekom 2018. i 2019. kada je u dvije nesreće novijeg modela 737 MAX izgubljeno 346 života.
Indijski regulator za zrakoplovstvo izvijestio je da je pojačao nadzor flote Boeingovih aviona 737 nakon pada tog tipa zrakoplova u Kini u kojem je stradalo 132 ljudi. Indijski regulator za zrakoplovstvo objavio je u utorak da je poslao timove “da nadgledaju procedure leta, zračnu ispravnost i operacije” tih zrakoplova, prenosi BBC.
Četvrtina u Kini
“Sigurnost leta ozbiljan je posao i mi pozorno proučavamo situaciju. Fokusirani smo na pojačani nadzor naše flote Boeing 737 zrakoplova”, rekao je čelnik indijske Glavne uprave za civilno zrakoplovstvo Arun Kumar.
Boeingove zrakoplove tog tipa imaju indijski prijevoznici SpiceJet, Vistara i Air India Express. BBC napominje da je zatražio komentare regulatora u Europi, SAD-u i Kini. Boeing je priopćio da pomaže u istragama u Kini i da komunicira s američkim Nacionalnim odborom za sigurnost prometa, objavio je BBC.
“Otkada se nesreća dogodila u bliskoj smo komunikaciji s našim kupcima i regulatornim tijelima i ponudili smo punu podršku naših tehničkih stručnjaka u istrazi koju vodi Kineska uprava za civilno zrakoplovstvo”, rekao je izvršni direktor američke kompanije David Calhoun.
Prema podacima analitičke tvrtke Cirium, trenutno je u prometu 4208 putničkih zrakoplova Boeing 737-800, a više od četvrtine njih prometuje u Kini. Podsjetimo, Boeingov zrakoplov tipa 737-800 na letu China Eastern Airlinesa srušio se u ponedjeljak u južnoj Kini.
U nesreći je stradalo 132 ljudi, a uzrok pada još nije poznat. China Eastern Airlines prizemljio je nakon toga svih 108 zrakoplova modela 737-800, što čini 15 posto flote tog prijevoznika.
Zaoštravanje propisa
Kineske vlasti jučer su priopćile da je pronađena olupina aviona, ali u njoj nema preživjelih, izvijestila je televizija CCTV nekih 18 sati nakon pada. U potrazi za preživjelima sudjelovalo je nekoliko stotina vatrogasaca i spasilaca.
Sada istražitelji tragaju za crnom kutijom. Dijelovi Boeinga 737-800 razasuti su po planinskim obroncima koje je zahvatio požar nakon prve kineske nesreće u kojoj je sudjelovao komercijalni avion od 2010. godine.
Strani analitičari smatraju da će ova nesreća potaknuti novo zaoštravanje sigurnosnih standarda u Kini, jednom od najvećih svjetskih zrakoplovnih tržišta, ali i još jednom staviti pod lupu Boeingovu obitelj najprodavanijih zrakoplova.
“Ovo je veliki šok koji će udvostručiti (kineske) sigurnosne propise”, ističe za Financial Times David Yu, stručnjak za zrakoplovnu industriju. Dionice Boeinga u utorak su izgubile 7 posto vrijednosti.
Zrakoplovni analitičari ističu kako ova nesreća komplicira povratak Boeinga s modelom 737 MAX na kinesko tržište, posljednje veliko tržište na kojem američka kompanija još čeka odobrenje za let nakon dviju nesreća u Indoneziji i Etiopiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu