U okviru godišnje konferencije za novinare 2022., Audi predstavlja Avant kao sljedeći model buduće A6 luksuzne klase s električnim pogonom. Prije gotovo godinu dana, u travnju 2021., na sajmu automobila u Šangaju ova marka s četiri prstena predstavila je Audi A6 Sportback s električnim pogonom. Uskoro serijski Concept Car A6 Avant e-tron ilustrira sintezu pogonske tehnologije orijentirane na budućnost i klasičnog Audijevog dizajna – Avanta.
Poput modela Audi A6 e-tron concept predstavljenog 2021. godine, A6 Avant također koristi isključivo električni pogon baziran na budućoj PPE platformi razvijenoj pod okriljem Audija. Istovremeno prezentira svoj novi dizajn, a iste dimenzije dijeli s modelom A6 Sportback e-tron. Karoserija dužine 4,96 metara, širine 1,96 metara i visine 1,44 metra pozicionirana je u višu klasu vozila. Njegova linija nastavak je konsekventnog daljnjeg usavršavanja aktualnog Audijevog dizajnerskog jezika. Značajni elementi kao što su zatvorena singleframe rešetka i kontinuirana traka svjetala na stražnjem dijelu naglašavaju srodnost s drugim Audi modelima na električni pogon u floti e-tron.
Audi A6 Avant e-tron concept exterior model koji će debitirati u ožujku 2022. predstavlja puno više od puke dizajnerske vježbe, baš kao i kod Sportbacka. Krivulja linije i elegantne proporcije više upućuju na buduće Audi serijske modele i daju jasne naznake kako će dinamično i ujedno elegantno izgledati ova luksuzna klasa marke s četiri prstena na električni pogon.
„S modelom Audi A6 Avant e-tron concept pružamo vrlo konkretnu viziju budućih serijskih modela baziranih na našoj novoj tehnološkoj platformi PPE“, izjavio je Oliver Hoffmann, član Uprave zadužen za tehnički razvoj u Audiju. „Pritom ne samo da radimo na elektrifikaciji 45-godišnje priče o uspjehu Avanta, već prije svega želimo našom tehnologijom ostaviti dublji pečat. Ovdje se ubrajaju snažna tehnologija od 800 volti, snaga punjenja od 270 kW i WLTP doseg do 700 kilometara.”
- Foto: Audi
S A6 potpisom, ovo konceptualno vozilo naglašava pripadnost business klasi marke. Od samih početaka 1968. godine pa sve do 1994. poznatiji kao Audi 100 – i kao marka koja se prezentirala u jednom od segmenata s globalno najvećim volumenom. Od 1977. godine Avant modeli dio su serije i predstavljaju revolucionarnu, novu interpretaciju karavana s emocionalnim dizajnom.
S Avantom, čije su dinamične linije odražavale visoki stupanj varijabilnosti, ova marka doslovno je uspjela stvoriti novi tip automobila koji je često bio kopiran od strane konkurencije. Avant – ovaj pojam potječe od riječi Avantgarde, a Audijev promidžbeni slogan iz 1995. godine postao je krilaticom: lijepi karavani zovu se Avant.
PPE tehnologija će zauzvrat omogućiti pretakanje linija u dinamiku koja dolikuje njegovom statusu te kompatibilnost za svakodnevno korištenje i pogodnost za duga putovanja. To znači: ovisno o varijanti pogona i modela, Audi A6 e-tron ubuduće bi trebao zasjati s dosegom do 700 kilometara (prema WLTP standardu). A najsnažniji predstavnici serijskog niza sprintat će od 0 do 100 km/h za manje od četiri sekunde. Vrijednosti Sportbacka i Avanta tek se neznatno međusobno razlikuju.
Lijepi i prostrani stražnji dio nipošto nije jedina stvar koja Audi A6 Avanta kvalificira kao dvostrukog „majstora punjenja“. Tehnologija pogona i baterija također opravdava ovu titulu. Zahvaljujući sustavu od 800 V i snazi punjenja do 270 kW, energija se na brzoj punionici može u samo deset minuta prenijeti u vozilo za dionicu od oko 300 kilometara.
Prepoznatljivi e-tron – dizajn
Dimenzije modela Audi A6 Avant e-tron concept jasno ga svrstavaju u predstavnika gornjeg segmenta vozila – s dužinom od 4,96 metara, širinom od 1,96 metara i visinom od 1,44 metra odgovara aktualnim predstavnicima serijskog niza Audi A6/A7. A već i na prvi pogled otkriva: sportske proporcije i elegantne linije s Avant stražnjim dijelom tipičnim za ovu marku ukazuju da se temelje na ispitivanjima u zračnom tunelu.
Aerodinamika je značajan čimbenik duge povijesti uspjeha Audija u gornjoj klasi automobila. Cw vrijednost Audija 100/C3 je legendarna – u svoje vrijeme ovo vozilo predstavljalo je svjetskog prvaka u aerodinamici u svim klasama: s Cw vrijednošću od 0,30, Audi je već 1982. nadmašio svoju konkurenciju – i to još mnogo godina nakon toga.
Audi A6 e-tron concept s električnim pogonom sada piše novo poglavlje ove uspješnice i još jednom dokazuje da se kod ove marke oblik i funkcija uvijek spajaju u savršenu sintezu. Cw vrijednost od samo 0,22 za Sportback besprijekorna je u C segmentu s električnim pogonom. Kod Avanta s izduženijom linijom krova Cw vrijedost veća je za samo 0,02 jedinice. Nizak otpor zraka ponajprije znači manju potrošnju energije, a time i poboljšanje dosega.
Istodobno, uslijed finog ugađanja u zračnom tunelu postignut je organski dizajn s maksimalno naglašenom elegancijom i harmonijom detalja.
Kotači velikih dimenzija od 22 inča i kratki prevjesi, ravna kabina i dinamičan luk krova Avanta određuju naglašeno sportske proporcije. Odsutnost tvrdih rubova osigurava glatke prijelaze između konveksno i konkavno oblikovanih površina karoserije te blage gradacije sjene. Audi A6 e-tron concept izgleda monolitno, pogotovo gledano postrance, kao da je napravljen od jednog lijeva.
Tipična značajka Audi Avanta blago je spuštajući luk krova prema natrag s kosim D stupom koji raste iz stabilne osnove stražnjeg dijela vozila. Markantna quattro kućišta kotača efektno naglašavaju širinu karoserije te su ujedno organski integrirana u bočne površine.
Kućišta kotača spojena su pomoću posebno modeliranog područja s baterijom koje je naglašeno crnim umetkom iznad bočnog praga. Ovaj dizajnerski element u međuvremenu je postao tipičan za marku Audi u floti električnih vozila. Također tipično za Audi e-tron: dizajnerska virtualna vanjska zrcala bazirana na kameri na dnu A-stupa.
Gledajući sprijeda, Audi A6 e-tron concept odmah je uočljiv kao predstavnik marke s četiri prstena na električni pogon. Tipična je njegova zatvorena singleframe rešetka velike površine koja se u donjem dijelu ističe nisko položenim otvorima za zrak za hlađenje pogona, baterije i kočnica. Ravne trake glavnih svjetala protežu se skroz do bočnog dijela u prednjem području i naglašavaju horizontalno usmjerenu arhitekturu karoserije vozila.
Utjecaj zračnog tunela na stražnji kraj vozila jednostavno ne može proći nezapaženo. Gornji završetak oblikovan je kao aerodinamički funkcionalna i cjelovita cjelina. Stražnji spojler u istaknutoj boji vizualno naglašava produženu, horizontalno orijentiranu siluetu modela A6 Avant e-tron concept te uvelike doprinosi dobroj aerodinamici.
Dva izlaza za zrak velikih dimenzija na stražnjem difuzoru integrirana su u područje branika u donjem dijelu. S ovim komponentama, koje su također istaknute u boji, protok zraka koji protječe ispod vozila omogućuje strujanje bez turbulencija – savršena kombinacija smanjenog otpora zraka i minimalnog uzgona.
Sportsku siluetu automobila naglašava topli sivi ton naziva ” Neptune Valley “. Iako se vanjska boja u sjenovitom području možda ne doima suvremeno, svoj puni učinak otkriva na Suncu i otkriva ovaj automobil u nijansama nježno svjetlucajućeg zlata zahvaljujući pigmentima za posebne efekte.
Prosvjetljuje iz svake perspektive – tehnologija svjetala
Ravna glavna i stražnja svjetla svojim uskim oblikom savršeno su integrirana u cjelokupnu kompoziciju linije vozila. Tehnologija digitalnih Matrix LED svjetala i digitalnih OLED svjetala omogućuje postizanje maksimalne jačine osvjetljenja i funkcionalne raznolikosti čak i s minimalnom površinom, a ujedno u ponudi sadrži i personalizirane svjetlosne potpise. Tim Audijevih dizajnera i razvojnih programera za svjetla ponovno je odradio izvrstan posao – naime, ovaj Concept Car u svojim rasvjetnim tijelima uključuje veliki broj novih funkcija i mogućnosti individualiziranja.
Na bočnim dijelovima karoserije integrirana su tri mala LED projektora visoke rezolucije koja pri otvaranju vrata pretvaraju tlo u pozornicu: male, proširene, dinamične svjetlosne projekcije pozdravljaju putnike znakovima na njihovom jeziku. Za Audi je od posebne važnosti kombinacija sigurnosnih funkcija i estetskog dizajna. Stoga mali projektori visoke rezolucije također kreiraju simbole upozorenja na tlu – na primjer kao upozorenje za biciklista da će se vrata vozila otvoriti.
Četiri dodatna LED projektora visoke rezolucije – neupadljivo integrirana u kutove vozila – stvaraju projekcije žmigavaca. Dizajn ovih projekcija može se mijenjati kako bi se po potrebi moglo odgovoriti na potrebe različitih tržišta i područja odobrenja.
- Foto: Audi
Digitalna Matrix glavna svjetla sprijeda razvijaju kvalitetu gotovo kao u kino-dvorani. Ako, primjerice, Audi A6 Avant e-tron concept parkirate tijekom pauze za punjenje ispred zida, vozač putnici mogu svoje vrijeme utrošiti igranjem video-igrice koja se projicira na zidu. Umjesto na malom ekranu u cockpitu, virtualni krajolici igrice projiciraju se na zid u velikom formatu – i sve to zahvaljujući digitalnim Matrix LED glavnim svjetlima.
U stražnjem području do izražaja dolazi nova generacija digitalnih OLED elemenata koji djeluju poput zaslona u kontinuiranoj traci sa svjetlima. Pomoću njih se također mogu stvarati gotovo neograničene varijacije individualiziranih i digitalnih svjetlosnih potpisa te dinamičnih svjetlosnih projekcija koje se mogu prilagoditi osobnom ukusu kupaca.
Ono što je novo u stražnjim svjetlima je trodimenzionalna arhitektura digitalnih OLED elemenata koja, uz prilagođavanje obliku karoserije, zaokružuje integraciju noćnog dizajna s cjelokupnim izgledom. Na taj je način moguće doživjeti dinamičnu projekciju svjetala ne samo u dvije dimenzije, kao dosad, već također s impresivnim prostornim efektom.
A već se i podrazumijeva da stražnja svjetla, baš kao i glavna, ispunjavaju zahtjeve svojih razvojnih programera u pogledu klasičnih funkcija svjetala vozila – vidjeti i biti viđen: osvjetljavanje visoke jasnoće i svjetline kolnika ispred sebe uz inteligentno prilagođavanje prometnoj situaciji, vremenskim prilikama i okolini, kao i komunikacija s drugim sudionicima u prometu. Homogena digitalna OLED stražnja svjetla velike jačine osvjetljavanja i visokog kontrasta, još dodatno značajno povećavaju razinu sigurnosti za promet budućnosti.
Povrh toga, projekcije oko vozila po prvi put omogućuju proširenje komunikacijskog područja izvan vozila. Uz pomoć inteligentnog umrežavanja u vozilu, A6 e-tron concept vizualnim signalima pruža informacije drugim sudionicima u prometu.
PPE – podignuta i spuštena podnica
PPE je koncipiran isključivo za baterijski električni pogon i stoga može u potpunosti iskoristiti sve prednosti ove tehnologije.
Modul baterije smješten između osovina predstavlja središnji element buduće PPE flote, a u Avant verziji A6 e-tron concepta također sadrži oko 100 kWh energije. Korištenje cijele baze vozila omogućuje relativno ravan dizajn baterije. Na njemu se mogu nadograđivati ne samo vozila s visokom podnicom, već i vozila izrazito dinamične, ravne arhitekture – poput Audija A6 Avant* – bez narušavanja osnovnog izgleda.
Veličina baterije i međuosovinski razmak PPE vozila prilagodljivi su, čime je omogućeno korištenje u različitim tržišnim segmentima. U svakom slučaju, međusobnu poveznicu predstavlja omjer između dugog međuosovinskog razmaka i vrlo kratkih prevjesa što zajedno s kotačima velikih dimenzija utjelovljuje savršene osnovne proporcije, i to ne samo u pogledu samog oblika. Od dugog međuosovinskog razmaka profitirat će i putnici u budućim PPE modelima vozila – naime, velika dužina unutrašnjosti, a time i prostora za noge u oba reda sjedala, jedna je od glavnih prednosti u svim segmentima. Komfor prostora povećan je između ostalog i izostankom kardanskog tunela u električnim automobilima.
Ali čak i bez kardanskog tunela, kupci Audija neće se morati odreći quattro pogona tipičnog za marku. U buduću ponudu PPE modela ubrajaju se verzije s po jednim električnim motorom na prednjoj i stražnjoj osovini koje preko elektroničke koordinacije realiziraju pogon na sve kotače prema potrebi i uz savršenu ravnotežu dinamike vožnje i ekonomičnosti. U programu će dodatno biti sadržane i osnovne varijante koje su optimizirane za minimalnu potrošnju i maksimalni doseg – ovdje elektromotor na stražnjoj osovini omogućuje pogon prema naprijed.
Dva elektromotora modela Audi A6 Avant e-tron concept mobiliziraju ukupnu snagu od 350 kW i okretni moment od 800 Nm.
Prednji kotači modela Audi A6 e-tron concept spojeni su preko osovine s 5 spona koja je optimizirana specijalno za električna vozila. Straga se nalazi osovina s više spona. U konceptualnom vozilu do izražaja dolazi Audi air suspension odnosno zračna opruga s adaptivnim amortizerima.
A6 Avant e-tron – majstor punjenja
Ključni dio pogonske tehnologije modela Audi A6 Avant e-tron concept i svih budućih PPE modela predstavljat će tehnologija punjenja od 800 V. Kao i kod Audija e-tron GT quattro*, ova tehnologija omogućuje punjenje baterije u vrlo kratkom vremenu sa snagom do 270 kW na stanicama za brzo punjenje. Ova će se revolucionarna tehnologija s PPE-om po prvi puta naći u segmentima volumena srednje i više klase.
A6 Avant e-tron concept dvostruki je „majstor punjenja“ ne samo zbog svog prostranog stražnjeg dijela, već iz još jednog razloga. Naime, PPE tehnologija omogućuje vrijeme punjenja koje je skoro približno isto kao kod klasičnog zaustavljanja radi točenja goriva u automobilima s pogonom na izgaranje. Dostatno je samo deset minuta kako bi se napunilo dovoljno pogonske energije za dionicu veću od 300 kilometara. A za manje od 25 minuta stanje napunjenosti baterije od 100 kWh u Audi A6 Avant e-tron conceptu može se povećati s pet na 80 posto.
Zajedno s dosegom do 700 kilometara – ovisno o varijanti pogona i snazi – modeli Audi A6 e-tron obitelji bez ikakvog kompromisa prikladni su za duga putovanja. A kada je riječ o dosegu i brzini punjenja, drže korak s automobilima koji imaju motore s unutarnjim izgaranjem, a to ih čini savršeno prikladnima za svakodnevnu vožnju, vožnju na kratkim udaljenostima kao i za putovanja.
Kada su u pitanju kvalitete dinamike, Audi A6 e-tron concept, tipično za ovaj električni automobil, ostavit će za sobom i konkurenciju s motorima s unutarnjim izgaranjem. Zahvaljujući velikom okretnom momentu raspoloživom već od prvog okretaja, čak i ekonomične početne varijante ubrzat će do 100 km/h za manje od sedam sekundi. Kod vrhunskih sportskih modela, ovaj se sprint može čak znatno smanjiti na manje od četiri sekunde.
PPE – svestran, varijabilan, električan
Prvi serijski Audi s električnim pogonom – Audi e-tron* – debitirao je 2018. godine –. Od tada, ova marka dosljedno je i brzim tempom promicala sveobuhvatno uvođenje e-mobilnosti u cijelom portfelju proizvoda. Nakon SUV-ova Audi e-tron* i e-tron Sportback*, vrlo dinamičan e-tron GT quattro* lansiran je u veljači 2021.godine baziran na novoj tehnološkoj platformi razvijenoj u suradnji s društvom Porsche AG. A samo dva mjeseca kasnije debitirali su Audi Q4 e-tron* i Q4 Sportback e-tron* – dva iznimno različita SUV-a u kompaktnom segmentu sa zajedničkom tehničkom bazom: takozvanom MEB platformom iz Volkswagen grupe.
- Foto: Audi
Konceptualna vozila Audi A6 e-tron Sportback i Avant sada su prvi predstavnici jedne obitelji vozila – u početku u C, a kasnije i u B i D segmentima – koji se temelje na drugoj inovativnoj tehnološkoj platformi: takozvanoj Premium Platform Electric – skraćeno PPE. Ovaj modularni sustav razvio se pod okriljem Audija u suradnji s društvom Porsche AG. Prva Audijeva serijska vozila bazirana na PPE platformi postupno će se predstavljati od 2023. godine.
PPE je prije svega koncipiran kako bi omogućio dosad neviđenu paletu u volumenskom segmentu automobila. Raspon obuhvaća SUV i CUV vozila s podignutom podnicom, kao i automobile s ravnom podnicom koji se ubrajaju u osnovni segment Audijeve ponude – kao npr. Audi A6 serije. No, postoje planovi i za proširenje PPE ponude u B segmentu, koji je u pogledu volumena desetljećima bio najjače tržište za Audi. Čak i za automobilski gornji D segment, PPE nudi izvrsne tehničke preduvjete. S PPE-om, e-mobilnost sada postaje privlačna i za kupce koji preferiraju automobilske koncepte izvan SUV segmenta – kao što je, primjerice, Avant, tipičan za ovu marku.
To omogućuje posebno učinkovito proširenje ponude električnih automobila u portfelju marke – na B i C segmente poznate po velikom volumenu. Uz efekte prilagodbe, tehnologija iz vrhunske klase i raznolik raspon modelskih varijanti također se mogu uklopiti u širok program modela koji je bez premca u premium konkurenciji.
*Potrošnja goriva/struje i vrijednosti emisija gore navedenih modela
– Audi A6 Avant
Kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 7.8–4.5
Kombinirane CO2 emisije u g/km: 178–118
– Audi e-tron GT quattro
Kombinirana potrošnja električne struje u kWh/100 km (62.1 mi): 21.8–19.9 (WLTP);
19.6–18.8 (NEDC); kombinirane CO2 emisije u g/km (g/mi): 0 (0)
– Audi e-tron
Kombinirana potrošnja električne struje u kWh/100 km (62.1 mi): 26.1–21.0 (WLTP);
24.3–20.9 (NEDC); kombinirane CO2 emisije u g/km (g/mi): 0 (0)
– Audi e-tron Sportback
Kombinirana potrošnja električne struje u kWh/100 km (62.1 mi): 25.9–21.0 (WLTP);
24.0–20.9 (NEDC); kombinirane CO2 emisije u g/km (g/mi): 0 (0)
– Audi Q4 e-tron
Kombinirana potrošnja električne struje u kWh/100 km (62.1 mi): 21.3–16.6 (WLTP);
18.2–15.6 (NEDC); kombinirane CO2 emisije u g/km (g/mi): 0 (0)
– Audi Q4 Sportback e-tron
Kombinirana potrošnja električne struje u kWh/100 km (62.1 mi): 20.9–16.6 (WLTP);
17.9–15.6 (NEDC); kombinirane CO2 emisije u g/km (g/mi): 0 (0)