VIDEO: Predviđanje trendova u upravljanju financijama kompanije čini otpornijima na poremećaje

Autor: Poslovni.hr , 16. ožujak 2022. u 13:48
Foto: Pixabay

Neovisno o industriji, strategiji vaše tvrtke, možda i trenutnom izvrsnom trendu poslovanja na ciljanom tržištu, menadžment kompanije mora moći predvidjeti potencijalne promjene u poslovanju i osigurati otpornost na takve scenarije. Svaka kompanija treba imati spreman odgovor u vidu fleksibilnosti ljudskih resursa i ponude, a koji neće izazvati tektonski poremećaj u njenom poslovanju, ističe Anamarija Mlinarić.

Razmišljanje o budućnosti – ne sanjarenje, nego analitičko, strukturirano analiziranje trendova i pojava koje utječu na poslovanje kompanija i cijelog tržišta danas je ključni dio svake ozbiljne tvrtke kojoj je cilj kontinuirano rasti i razvijati se. I dok neki smatraju kako je nemoguće predvidjeti budućnost, drugi su ozbiljno shvatili futurologiju kao znanost i kao vrijedan alat. Jedna od takvih kompanija je Deloitte, u kojoj već godinama djeluje odjel futurologije. S Anamarijom Mlinarić, višom menadžericom u Deloitteovu odjelu poslovnog savjetovanja u Hrvatskoj razgovarali smo o promjenama koje su kompanije prošle u posljednjih nekoliko godina, izazovima s kojima se sad suočavaju te o budućnosti poslovanja.

Foto: PD

Promjene koje su se dogodile u posljednje dvije godine snažno su utjecale na svakodnevno poslovanje, ali i na radnu kulturu. Rad na daljinu imao je mnogobrojne posljedice, a kako je utjecao na situaciju u Deloitteu?

“Kao međunarodna kompanija Deloitte je oduvijek njegovao visoku razinu međukulturalne različitosti i suradnje s jasnim ciljem ostvarivanja sinergije u timskom radu naših stručnjaka. Iste principe smo dodatno istaknuli posljednjih godina fokusirajući se na suradnju u široj regiji, što nam je olakšao fleksibilni pristup radu podijeljen na rad od kuće i rad iz ureda. Konkretno, sada je cijela organizacija Deloitte CE (Central Europe) jedinstveni tim gdje dijelimo znanja i iskustva te gradimo regionalne projektne timove – rezultat takvog pristupa i udaljenog načina rada je povećanje osobne odgovornosti svakog člana tima, ali i očit rast u osobnim kompetencijama zaposlenika”, kaže Anamarija Mlinarić. Brojne su se kompanije u pandemiji suočile s problemima koji nisu nužno nastali tada, ali su isplivali na površinu. Situacija je zahtijevala visoku razinu spremnosti, ali i svjesnosti izazova koji nam nosi neizvjesna budućnost.

“Od svih pitanja o budućnosti poslovanja koje si trebamo postavljati svakako bih istaknula ono koje je zadnjih godina postalo najvažnije, a to je: ‘Jesmo li kao kompanija dovoljno fleksibilni?’ Neovisno o industriji, strategiji vaše tvrtke, možda i trenutnom izvrsnom trendu poslovanja na ciljanom tržištu, menadžment kompanije mora moći predvidjeti potencijalne promjene u poslovanju i osigurati otpornost na takve scenarije. Svaka kompanija treba imati spreman odgovor u vidu fleksibilnosti ljudskih resursa i ponude, a koji neće izazvati tektonski poremećaj u njenom poslovanju”, ističe Mlinarić.

Kad govorimo o budućnosti, često razgovor skrene u fatalizam i pesimizam. Kako se s time nose u hrvatskoj podružnici Deloittea?

“Povijest nas uči da je opće, uvriježeno, mišljenje često bilo pesimistično, a opet da su se baš u takvim vremenima rađale najinventivnije ideje koje su imale drastičan utjecaj na razvoj gospodarstva. Ispravnim upravljanjem uz korištenje svih dostupnih alata – a na tržištu ih zaista ima – menadžment kompanije mora moći predvidjeti moguće buduće scenarije.  A kada ispravno predviđamo potencijalne poslovne događaje onda oni prestaju biti izazov i postaju šansa da stvorimo bolju budućnost”, zaključuje Mlinarić. Deloitte je upravo zato jedna od kompanija koja već godinama ima stalni odjel futurologije. Osnovao ga je i vodi ga Mike Bechtel, koji ove godine dolazi u Zagreb na konferenciju Future Tense, gdje će održati predavanje na temu The Future of Technology (Budućnost tehnologije).

Koju prednost futurolozi donose poslovanju neke kompanije:

“Futurologija je prije svega društvena znanost, a svako poslovanje ovisi o tržištu – dakle, o dijelu društva koje čini to tržište. Razumijevanje trendova i njihovo predviđanje, ne samo u području upravljanja financijama nego i mnogo šire, kroz praksu futurologa kompanijama omogućuje da osiguraju svoju otpornost na promjene i mnogo jednostavnije, strukturiranije i spremnije upravljaju promjenama u budućnosti”, kaže.

Otkrila je i što očekuje od konferencije Future Tense:

“Očekujem da će publika proširiti svoje osobne granice, shvatiti neke koncepte o kojima futurolozi razmišljaju i početi ih primjenjivati u upravljanju svojim kompanijama. Tako ćemo bolje razumjeti gdje u bližoj ili daljoj budućnosti postoji potencijal za rast i napredak – ne samo tehnološki nego u svim područjima poslovanja”, rekla nam je Anamarija Mlinarić.

Viđenje zaposlenika i lidera budućnosti

Kako nam trendovi zadnjih desetak godina već i pokazuju, zaposlenik budućnosti će još više nego danas na prvo mjesto stavljati vlastite vrijednosti, fleksibilnost radnog mjesta, važnost održivosti poslovanja kompanije te će općenito promišljati o tome jesu li vrijednosti brenda za koji radi u skladu s njegovim vlastitim vrijednostima - što će biti podloga za njegovu odanost prema poslodavcu. Kad sagledamo kakav je zaposlenik budućnosti jasno je da lider budućnosti neće imati lagan zadatak - morat će osluškivati puls tržišta rada i prilagođavati kulturu kompanije kako bi privukao i zadržao talente na tržištu te time osigurao uspješnost kompanije u njenom core businessu', zaključuje Anamarija Mlinarić iz Deloittea Hrvatska.

Komentirajte prvi

New Report

Close