Zbog nestašice ulja cvate prodaja na crno: Za litru se traži čak 20 eura, a prodaju se i otvorene boce

Autor: Poslovni.hr , 14. ožujak 2022. u 13:30
FOTO: Unsplash/Ilustracija

Nekoliko lanaca supermarketa sada je ograničilo prodaju ulja na dvije do četiri boce po kupcu, isto kao što su napravili i 2020. s toaletnim papirom.

Od petka su se na portalima poput eBay Mali oglasi, pojavili brojni oglasi u kojima se ulja nude za pretjerano visoke iznose, javlja Fenix Magazin.

Na primjer, kako navode, trgovac na malo u Leipzigu naplaćuje sramotnih 20 eura za bocu “Thomy suncokretovog ulja” (“neotvoreno”) – to je oko osam puta više od maloprodajne cijene.

Boca ulja od repice “Vita D’Or” dostupna je “po fiksnoj cijeni” od 10 eura. U trgovinama boca tog ulja stoji 1,49 eura. Ponuđač vjerojatno već sumnja da njegov oglas neće naići na oduševljenje, te piše: “Ignorirat ću uvrede”.

Nevjerojatno je da neki trgovci ne prodaju niti pune boce, već samo djelomično napunjene. Osoba iz Baden-Württemberga traži 15 eura za 300 mililitara jestivog ulja “Bellasan”, robne marke diskonta Aldi. To odgovara cijeni litre od oko 50 eura (u trgovinama: 1,79 eura), piše Fenix Magazin.

– Nabavite brzo, jer je svugdje rasprodano!!!, stoji u oglasu.

Pozadina nestašice ulja je što Njemačka pokriva 94 posto svojih potreba za suncokretovim uljem uvozom. Najvažnije svjetske zemlje izvoznice proizvoda su Ukrajina i Rusija. Čak i prije rata u Ukrajini bilo je uskih grla u opskrbi. Razlog tome su slabi urod u Sjevernoj Americi i kašnjenja u opskrbnom lancu uzrokovana koronom.

Prema mišljenju stručnjaka, uska grla u dostavi ulja od repice ne bi trebala praviti veće probleme.

Nekoliko lanaca supermarketa sada je ograničilo prodaju ulja na dvije do četiri boce po kupcu, kao što je Fenix-magazin već pisao, isto kao što su napravili i 2020. s toaletnim papirom.

Komentirajte prvi

New Report

Close