Zagreb je dobio mjesto s isključivo zagorskim proizvodima, u središtu grada u Zvonimirovoj ulici svečano je otvorena trgovina Zagorci, koja kupcima nudi prirodne i zdrave namirnice iz polja i vrtova obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava Hrvatskog zagorja.
Na ideju za otvaranje ove specijalizirane trgovine ili na kajkavskom narječju štacuna, došao je Mladen Cesarec iz Oroslavja.
Poznat po proizvodnji visokokvalitetnog bučinog ulja za koje je osvojio brojne nagrade i zlatne medalje, većinski dio ponude ove trgovine čine upravo Cesarčevi proizvodi poput toplog i hladno prešanog bučinog ulja, brašna i koštica od buče ili, pak, njihovih novijih proizvoda vrhunsko suncokretovog i orahovog ulja te dehidrirane buče za juhu.
U povodu otvorenja Štacuna Nikolina i Vjeran Lež iz Zaboka predstavili su svoje prirodne sokove od plodova jabuke i haskapa koje ekološki uzgajaju. Kako objašnjava Lež, haskap, poznatiji kao mayberry ili sibirska borovnica, podrijetlom je iz dalekoistočne ruske pokrajine Kamčatke, a plodovi su iznimno bogati kalijem, željezom i vitaminom C zbog čega su vrlo traženi i djelotvorni protiv slabokrvnosti te za jačanje imuniteta.
U pitanju je voće koje dozrijeva sredinom lipnja i vrlo je cijenjeno na inozemnim tržištima. Potencijal tog voća prepoznao je Vjeran Lež koji je posadio prvu plantažu sibirske borovnice u Hrvatskoj u Humu Zabočkom i krenuo sa svega tisuću sadnica, a danas ih uzgaja na dvije plantaže i proizvode prodaje na kućnom pragu.
Na otvorenju su predstavljeni i nagrađivani zagorski medari – Pčelarstvo Marina i Josip Krog, čiji je med nekoliko puta proglašen najboljim bagremovim medom u Hrvatskoj te domaći proizvodi OPG-a Bedek, koji u svom asortimanu ima više vrsta brašna i zobene pahuljice.
Kako objašnjava Cesarec, cilj ovog projekta i otvaranja trgovine je zajednički nastup na tržištu, odnosno plasirati sve ono najbolje što Zagorje ima, a vrijednost i potencijal prepoznala i sufinancirala EU.
Ponuda domaćih namirnica iz plodnih zagorskih polja i vrtova s vremenom će se i dodatno obogaćivati, posebice kada je riječ o sezonskom voću i povrću, a u sklopu trgovine većinu proizvoda kupci će imati prilike i kušati.
Uz maloprodaju i veleprodaju, u trgovini Zagorci opskrbljivat će se restorani i hoteli, a budući da su od ovog tjedna dva proizvoda, “Zagorski bagremov med” i “Zagorski štrukli”/”Zagorski štruklji” zaštićeni na području cijele EU, trgovina će biti idealno mjesto za turiste glavnog grada kojima su u fokusu upravo autohtoni proizvodi. Hrvatska ih sada ima 35 i time se svrstava na sedmo mjesto po brojnosti u cijeloj EU.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu