U Brodosplitu je ovog tjedna započelo okrupnjavanje i spajanje limova i izrade sekcija za putnički jedrenjak s nultom emisijom ispušnih plinova kojemu su elektromotori glavni pogon.
Električni jedrenjak tzv. trojarbolna škuna bit će duga 63,5 metara, široka 10 metara, visoka do glavne palube 5,35 metara, a moći će primiti 24 putnika. Trup i nadgrađe grade se od čelika, a jarboli će biti izgrađeni od aluminijske legure.
Kada ne koristi jedra, brod će pogoniti dva elektromotora svaki po 150 kW koji se napajaju iz sustava baterija koje se kontinuirano pune iz različitih izvora. Kada postigne brzinu od šest čvorova, trebat će samo 60 kilovata snage, što je za brod od 500 GT-a poprilično nezamjetna snaga.
Brod će biti opremljen s 30 tona baterija koji imaju kapacitet od max 2300 kWh, ali zbog regulatornih zahtjeva imat će i dva dizelska agregata koji će se uključivati samo u slučaju potrebe ili nužde.
Kako ističu iz DIV-a, u čijem vlasništvu je splitsko brodogradilište, sama ideja jedrenjaka s nultom emisijom došla je prije više godina te je uz rast i napredovanje DIV grupacije na području novih tehnologija sazrela do današnje realizacije.
Navode da je rad na projektu započeo početkom 2020. godine, a sufinanciran je sredstvima iz europskih fondova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu