Do kada će to trajati: ‘Novih automobila u Hrvatskoj nema, polovni su sve skuplji’

Autor: Poslovni.hr , 16. veljača 2022. u 15:10
Foto: Slaven Branislav Babic/PIXSELL

Od 112 tisuća automobila koji su lani prvi put registrirani u Hrvatskoj, manje od trećine bili su novi.

U Hrvatskoj je lani 112.329 osobnih automobila prvi put steklo hrvatske registarske tablice, a manje od trećine bili su novi, pokazuju to privremeni podaci Državnog zavoda za statistiku.

Prema tim podacima, među osobnim vozilima koja su prvi put registrirana njih 35.243, odnosno 31,37 posto je novo, dok je 77.086, odnosno 68,63 bilo polovnih. U prošloj je godini broj automobila koji su prvi put registrirani u Hrvatskoj porastao za 15 posto u odnosu na 2020. godinu, kad je takvih osobnih vozila bilo nešto više od 95 tisuća.

No, problemi s proizvodnjom i dostavom, koji su započeli u 2020. godini, kad je samo 30 posto prvi put registriranih vozila u Hrvatskoj bilo novo, nastavili su se i u 2021. godini, a s obzirom na stanje u autoindustriji koja još nije riješila probleme s proizvodnjom, teško da će se to tako skoro promijeniti, piše Novi list.

Prometni stručnjak i sudski vještak Goran Husinec ističe da će sadašnja situacija u kojoj na tržištu nedostaje novih automobila, a sve više se kupuju rabljeni koji su sve skuplji, potrajati.

“Novih automobila nema, polovni su sve skuplji, svjedoči tome i ponuda u zagrebačkim autosalonima gdje su ostali samo neatraktivni novi automobili koji ne privlače kupce, primjerice zbog svoje visoke cijene. Nekad su naši građani ili uvoznici u Njemačkoj povoljno kupovali polovne automobile, ali to vrijeme je završeno i rabljeni auti dosežu donedavno nezamislive cijene. Ovakvo stanje potrajat će sigurno i više od godinu dana, a pitanje je hoće li i tada doći do stabilizacije”, kaže Husinec.

Osim što su i rabljena vozila sve skuplja, prometni stručnjak i sudski vještak Goran Husinec upozorava i na to da njihovo održavanje sve više košta, što utječe na sigurnost u prometu…

Komentirajte prvi

New Report

Close