Presložili se dioničari Viktora Lenca, Palumbo sada drži 82 posto

Autor: Ana Blašković , 09. veljača 2022. u 22:00
Lani je Lenac primio značajno manje upita za remonte brodova/G. Kovačić/PIXSELL

Talijanska brodograđevna grupacija, do sada najveći pojedinačni dioničar riječkog remontnog škvera, kupila 22,3 posto dionica od malteške tvrtke P&L Shiprepair.

Talijanski brodograditelj Palumbo grupa, u vlasništvu istoimene obitelji, povećao je svoj udio u riječkom remontnom brodogradilištu Viktor Lenac na gotovo 82 posto, s prethodnih 49,69 posto.

U obavijesti na Zagrebačkoj burzi kompanija je izvijestila da je Palumbo grupa kupila 3,74 milijuna dionica, 22,3 posto ukupno izdanih, o čemu je ugovor potpisan 7. veljače.

Riječ je o preslagivanju vlasništva dvaju vodećih dioničara budući da je druga strana čiji je potpis na ugovoru malteški P&L Shiprepair Holding.

Jedan veliki i nešto malih
Udio P&L-a tom transakcijom pao je ispod zakonski signifikantnog praga od 20 posto, blizu deset posto. Najnovijom rošadom talijanski je dioničar, čiji portfelj obuhvaća devet brodogradilišta na Mediteranu kroz koja godišnje ‘prođe’ 500-tinjak brodova, nakon tri godine poslovanja u Rijeci došao do neupitnog kontrolnog paketa nad Lencem.

Ostatak vlasničke strukture riječkog brodogradilišta raspršen je među malim dioničarima čiji pojedinačni udjeli ne dosežu granicu od dva posto. Najveći je Jadroagent s 1,93 posto, ne računajući da Viktor Lenac u trezoru ima 4,91 posto dionica.

Nakon objave da je Palumbo povećao svoj paket, dionica je na Zagrebačkoj burzi u srijedu izgubila 5 posto vrijednosti u usporedbi s prethodnim danom spustivši se na 11,4 kune.

1,1

milijun eura EBITDA ostvario je Viktor Lenac u trećem tromjesečju

U iščekivanju podvlačenja crte pod cjelogodišnje poslovanje, iz Rijeke je nedavno stigla vijest o ugovaranju novog posla. Početkom veljače ugovoren je više od 20 milijuna eura vrijedan remont i preuređenje putničkog broda za stranog naručitelja.

Dolazak broda na riječke dokove, a time i početak radova očekuju se već sredinom ovog mjeseca, objavila je kompanija. Prolazno vrijeme na kraju rujna signaliziralo je tromjesečne konsolidirane prihode od 241,1 milijun kuna, odnosno oko 32,2 milijuna eura.

Treći kvartal donio je tek 5,2 milijuna eura prihoda od remontne djelatnosti i to nakon što je u srpnju brodogradilište praktično bilo nezaposleno, da bi kolovoz donio tek polovično punjenje kapaciteta.

U rujnu su pak ugovoreni remontni poslovni koji su u značajnoj mjeri nadoknadili gubitke iz prethodna dva ljetna mjeseca.

Ulaganja u dokove
Unatoč prepolovljenim prihodima, operativna dobit trećeg kvartala bila je pozitivna, s ostvarenih 1,1 milijuna eura EBITDA-e.

U istom vremenu brodogradilište je povećalo iskaz amortizacije s obzirom na ulaganja u dokove 5 i 11 što je, zajedno s kalkulacijom financijskih prihoda i rashoda, u konačnici rezultiralo gubitkom od 1,6 milijuna kuna u kvartalu, posljedično s 22,4 milijuna kuna (tri milijuna eura) gubitka u 2021.

Kako navode iz Rijeke, svjetsko pomorsko tržište i dalje je pod utjecajem visokih (i rastućih) vozarina koje su u tom periodu dosegnule rekordne vrijednosti od početka godine.

“U uvjetima visokih vozarina na tržištu, kao i općeg poremećaja na tržištu sirovina i repromaterijala, ne samo u cjenovnom smislu nego i zbog dugih rokova isporuka, bilo je za očekivati da će brodari htjeti iskoristiti povoljne tržišne trendove i svoje remontne aktivnosti odgoditi koliko je moguće i potrebno”, istaknula je kompanija u posljednjem pregledu financijskog stanja.

Dodali su da je posljedično Lenac primio značajno manje upita za remonte brodova pri čemu mu je otegotnu okolnost predstavlja udaljenost od glavnih pomorskih puteva u Sredozemlju koja dodatno naglašava razliku između riječkog brodogradilišta te glavnih, cjenovno povoljnih konkurenata u Turskoj i Crnom moru.

Komentirajte prvi

New Report

Close