Opatija 19. veljače postaje domaćin međunarodnog vinskog događanja Vinotrade Acrobat Portfolio Tasting koje u Hrvatsku dovodi neka od najznačajnijih imena svjetske vinske scene.
Event organiziraju dva moćna uvoznika Acrobat D&M i Dino Kušen te Vinotrade i Juraj Dusper, ujedinili su snage i u Opatiju dovode predstavnike nekih od najvažnijih svjetskih vinara poput Vega Sicilia, Louis Roederer Cristal, Marjan Simčič, Biondi Santi, Gaja, Sassicaia, Jermann…
Ovim, kako kažu značajnim događajem za hrvatsku vinsku scenu, žele doprinijeti kulturi i kvaliteti vina, ne samo u Hrvatskoj, već i cijeloj regiji.
Osim upoznavanja vinarija iz vinskih velesila Francuske, Španjolske, Italije, bit će i devet zatvorenih masterclassova. Glavna smotra Portfolio Tastinga je u Kristalnoj dvorani hotela Kvarner, a masterclassovi u Hotelu Ambasador.
Potražnja je enormna
“Nakon prvog izdanja prije dvije godine u zagrebačkom Hiltonu, odlučili smo priču podići na još jedan viši nivo. Opatija je najbolja destinacija ako uzmemo u obzir povijest, tradiciju, gastronomiju, hotele, to je destinacija koja radi čitavu godinu.
Osim što događanje ima značaj za turizam destinacije i cijele zemlje, ovo je sjajna prilika i za izlagače da upoznaju Hrvatsku.
Za Kristalnu dvoranu Kvarnera gdje je centralno događanje ovo je zadnji put da će biti takva, arhitekt Ante Vrban je osmislio projekt i uskoro se ide u obnovu. Više od 600 prijava izlagača smo dobili, no o konačnom broju odlučio je Stožer civilne zaštite”, objašnjava Dino Kušen, idejni začetnik projekta.
Odabrati kandidate koji će izlagati nije bilo jednostavno, a Kušen kaže da su se pri tome vodili da dovedu imena koja bi mogla zainteresirati i privatne kupce i ugostitelje.
“Prije dvije godine bila su 64 izlagača i 500 posjetitelja, a na istoj brojci izlagača smo i ove godine. Od hrvatskih vinara, iako smo poslali 65 pozivnica, javio se samo jedan. Lani su bili Galić i Meneghetti, a ove godine samo vinarija Barundić”, kaže Kušen.
Juraj Dusper napominje da su prijave za Vinotrade Acrobat Portfolio Tasting dolazile iz čitave regije, ali i mnogih europskih zemalja. “Mi stvaramo event onako kako se radi u svijetu i ne znam je li itko u doba pandemije uspio okupiti kremu vinske scene kao mi sad”, kaže Dusper.
Organizatori su odlučili u šest restorana upriličiti i tematske večere posvećene vinima. Kušen i Dusper, inače uvoznici vina, komentirali su i kako je korona utjecala na njihov biznis.
“Veleprodaja mi je u 2020. pala za 50 posto, ali se zato u 2021. vratila na razinu prije korone. Što se tiče maloprodaje, od 2019. do danas rasla je 400%”, kaže Kušen. Dusper ističe da je, iako je u Vinotradeu veleprodaja lagano pala, maloprodaja to nadoknadila.
˝Prodali smo puno skupih vina, u pandemiji su ljudi u kućama, dosadno im je, obnavljaju zalihe i vinske podrume. Potražnja za svjetskim vinima nikad nije bila veća, a i potražnja u svijetu za vinima je enormna, problema s plasmanom nikako nemamo”, kaže Dusper.
Fali kreiranje priče
Osvrnuli su se i na domaću scenu. “Najveći problem je što u hrvatskom vinarstvu ima premalo vinara, a puno biznismena. U Francuskoj i Italiji su to uhodani biznisi, obiteljske priče koje traju generacijama i stotinama godina grade te biznise”, smatra Kušen.
Dusper, pak, napominje da našim vinarima fali hrabrosti da bi izašli na svjetsku pozornicu. “Još uvijek ima dosta ega na našoj vinskoj sceni i kod nas ne postoji jasna slika o promociji i marketingu.
Iako je i istina je da oni sva vina prodaju bez problema pa ne vide potrebe za probojem van, našim vinarima fali iskustvo u kreiranju priče, doživljaja koji se veže uz vino, brend, pozicioniranju sebe na tržištu”, upozorava Juraj Dusper.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu