Najviše nam se kvare dva uređaja, a nove kupujemo jer se popravak ne isplati

Autor: Poslovni.hr , 31. siječanj 2022. u 12:01
FOTO: Pixabay

Četvrtina građana kupi neispravan uređaj, ali njihova žalba nije uvažena.

Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan predstavila je danas u Zagrebu rezultate svog najnovijeg istraživanja o kvarenju elektroničkih uređaja. 

„Građanima se najviše kvare mobiteli i tableti, slijede ih printeri, sušilice, perilice za rublje i laptopi, a najmanje se žale na trajnost digitalnih kamera i mikrovalnih pećnica. U slučaju kvarenja čak 81 posto građana je kupilo novi uređaj jer je popravak starog bio neisplativ, što zbog nedostupnosti nacrta, rezervnih dijelova ili servisa. Primjerice, 90 posto građana smatra kako su rezervni dijelovi preskupi u odnosu na cijenu novog uređaja“, navela je Biljana Borzan, inače glavna autorica Socijalista i demokrata za rezoluciju Europskog parlamenta o pravu na popravak.

Kao posebno zabrinjavajuće ističe činjenicu da četvrtina građana kupi neispravan uređaj, ali njihova žalba nije uvažena. U slučaju reklamacije najviše vjeruju potrošačkim udrugama, a najmanje državnim institucijama.

„Čak 94 posto građana smatra kako bi uređaji trebali trajati dulje te su im trajnost i dostupnost popravka najvažniji faktori pri kupovini. Upravo zato sam jedna od autorica rezolucije o pravu na popravak koja među ostalim poziva i na uvođenje nove oznake popravljivosti. Na svakom uređaju treba biti označeno koliko je očekivano vrijeme trajanja, kakva je dostupnost i cijena rezervnih dijelova i servisa. S tim se slaže čak 78 posto naših građana“, kaže Borzan.

Njezina će rezolucija biti usvojena u ožujku kada bi trebao biti predstavljen i novi paket zakona kojima je cilj osigurati pravo na popravak. 

Komentirajte prvi

New Report

Close