Poznati međunarodni hi-fi magazin High Fidelity dodijelio je početkom godine priznanje “Special Award 2021” uređaju Mozzaik1 hrvatske tvrtke Mozzaik.io.
Riječ je o jedinstvenom uređaju koji ima mogućnost prilagođavanja različitim zvučnicima i sobama kako bi se dobio uvjerljiviji zvuk. Konstruktor uređaja i suosnivač tvrtke Mozzaik.io, Križevčanin Marko Dvečko, kaže kako je Mozzaik1 zapravo audio pojačalo snage i audio procesor u jednom.
“On je inovativan po načinu obrade audio signala. Signal se obrađuje koristeći saznanja iz mnogih slušnih testova s različitim načinima obrade i utjecaju na naš doživljaj zvuka.
Prilikom dizajniranja proizvoda cilj je dobiti uvjerljiv zvuk koji je tradicionalnim dizajnom nedostižan”, objašnjava Dvečko i dodaje da se Mozzaik1 od postojećih uređaja razlikuje po tome što se prilagođava različitim zvučnicima i prostoru za slušanje.
“Kod slušanja glazbe na ovom uređaju dobije se dojam većeg i dubljeg ‘soundstagea’, čuje se više detalja koji se na drugim uređajima gube, dobije se i veći kontrast između glasnih i tiših dijelova”, tvrdi Dvečko.
Višegodišnji razvoj
Tvrtku Mozzaik.io, koja se osim razvojem hi-fi opreme bavi još i informatičkim savjetovanjem, Dvečko je s Mihaelom Muntom pokrenuo prije četiri godine. Na ideju o stvaranju uređaja došao je 2017. godine, nakon što je više godina radio kao programer. Kaže kako je kao diplomirani inženjer elektrotehnike poželio raditi ono za što se školovao i što voli, iako je programerski posao jako unosan i cijenjen.
“Mozzaik1 sam razvijao četiri godine. Jednostavan mi je bio onaj dio koji se na prvi pogled čini složen, a to je izrada elektronike. S obzirom na to da mi je to struka mogao sam to napraviti bez problema po metodi ‘uzdaj se u se i u svoje kljuse’.
Problemi su nastali kod izrade vanjskog dijela uređaja poglavito u dijelu eloksiranja, završne obrade aluminija i karbonskih vlakana, savijanja limova i laserskog bušenja rupa. U Hrvatskoj se mali broj firmi bavi proizvodnjom i konkretnom izradom, pa je bio problem pronaći ljude koji mogu i žele napraviti dijelove vrhunske kvalitete”, kaže Dvečko i dodaje da se financirao iz vlastite ušteđevine i novcem dobivenim iz EU.
Investitore nije tražio jer je relativno jednostavno dobio sredstva iz EU fonda, a za izradu finalnog proizvoda bilo mu je potrebno oko 1,5 milijuna kuna.
“Uređaj je kao prototip prezentiran na audio sajmu 2019. godine u Varšavi gdje su ispočetka zaobilazili našu sobu jer nismo bili poznato i zvučne ime, ali s vremenom smo dobili jako puno posjeta i pozitivnih komentara koji su nas ohrabrili.
U vrijeme kada je proizvod prestao biti prototip, a postao konkretan proizvod došlo je do pandemije i otkazivanja audio sajmova pa nismo bili u mogućnosti predstaviti proizvod široj publici.
Kako cijela stvar ne bi mirovala oslonili smo se na direktne posjete recenzentima”, govori suosnivač Mozzaika i napominje kako su za kupnju uređaja zasad zainteresirani neki recenzenti i vlasnici audio salona. “Naši kupci u budućnosti su zasigurno ljudi koji cijene dobar zvuk i uživaju u glazbi”, dodaje.
Velika strast ‘samograditelja’
Iako je Hrvatska malo tržište, pogotovo za high-end audio opremu, ipak imamo dosta entuzijasta koji proizvode vrhunske proizvode. Dvečko kaže kako poznaje nekoliko samograditelja koji rade vrhunske audio uređaje, a zvukom se mogu usporediti s najboljim svjetskim proizvodima. Kako ti uređaji nisu za prodaju za njih se ne zna šire od zajednice samograditelja.
“Razlog zašto se ljudi time bave je što si ne mogu priuštiti takav uređaj, a imaju dovoljno tehničko znanje da ga mogu izraditi uz puno uloženoga slobodnog vremena. To objašnjavam velikom strašću prema audio opremi i slušanju glazbe”, smatra Dvečko čija je tvrtka smještena u Zagrebačkom inovacijskom centru – Zicer.
Tamo svakodnevno sreće puno ljudi koji imaju izvrsne ideje i energiju da pokrenu nešto svoje, te imaju želju da ne budemo, kako ističe, samo ekonomija koja se bavi preprodajom. Međutim, kaže, većini nedostaju sredstva za neki konkretan marketing.
“Za uspjeh ovih ljudi nije dovoljno hrvatsko tržište, a vani ime naše domovine ne kotira tako dobro i uvjerljivo kao imena npr. nekih skandinavskih ili zapadnih država. Potrebna nam je bolja promidžba i ugled kako bismo došli do onog što su kod nas ljudi govorili za njemačke proizvode: “To je Nijemac napravio”. To će se promijeniti kada ćemo imati više kvalitetnih proizvoda koje svijet želi, a do tada treba vjerovati u domaće proizvode i kupnjom ih podržati”, zaključuje Dvečko.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu