Crna Gora je odlučila od brazilske banke BNDES otkupiti zrakoplov Embraer E195 (4O-AOC) od čije je kupovine odustao novi nacionalni zračni prijevoznik Air Montenegro zbog nedostatka novca. To je potvrđeno listu Vijesti iz Ministarstva kapitalnih investicija.
Taj zrakoplov, popularno nazvan Charlie, bio je dio flote bivše nacionalne zrakoplovne kompanije Montenegro Airlines.
Iz Ministarstva kapitalnih investicija, kojeg vodi ministar Mladen Bojanić, poručili su da je nakon što je krajem prošle godine Air Montenegro odustao od kupovine tog zrakoplova ministarstvo od menadžmenta nove nacionalne zrakoplovne kompanije tražilo da se izjasni o tome jesu li spremni prihvatiti zrakoplov kao dio svoje flote i pod kojim uvjetima, ako se država odluči za kupovinu.
“Kupovina tog zrakoplova treba biti zajednička aktivnost Ministarstva kapitalnih investicija i Ministarstva financija i socijalne skrbi čiji su predstavnici već obavili razgovore s brazilskom bankom, koja je vlasnik letjelice.
Ministarstvo kapitalnih investicija tražilo je da se dobije osiguranje tog zrakoplova bez obzira što nije bio u vlasništvu Air Montenegra i još uvijek je osiguran”, rekli su Vijestima iz tog ministarstva.
Iz Ministarstva kapitalnih investicija nisu konkretno odgovorili koliko će kupovina Charlieja, koji je od 26. prosinca 2020. prizemljen na aerodromu Podgorica, stajati državni proračun i tko će platiti visoke troškove osposobljavanja zrakoplova za letenje.
Air Montenegro je u lipnju prošle godine od vlade dobio zeleno svjetlo da od brazilske banke otkupi taj zrakoplov za 5,3 milijuna dolara u tri jednake godišnje rate, s početkom od ove godine.
Pokazalo se da u zrakoplov treba uložiti više od osam milijuna dolara da bi on bio vraćen u ispravno stanje, zbog čega je Air Montenegro vladu sredinom prosinca prošle godine obavijestio da odustaje od kupovine jer nema novca u osnivačkom kapitalu koji je država unijela u kompaniju.
Predrag Todorović, izvršni direktor crnogorske nacionalne zrakoplovne kompanije Air Montenegro, rekao je početkom ove godine da trenutačno ne zna hoće li kompaniji ove godine trebati dokapitalizacija jer to, između ostalog, ovisi o tome kako će im izgledati flota u kojoj zasad imaju dva zrakoplova. Prema njegovim riječima, ove će godine kompanija letjeti prema 15 destinacija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu