Preradom biranog ulova lokalnih ribara osvojili i inozemna tržišta

Autor: Marta Duić , 03. siječanj 2022. u 22:00
Ribar Živko Dražin osmislio je proizvode pod brendom Pepefish/FOTO: Vedrana Orlović

Udvostučili kapacitete pogona u Kaštel Kambelovcu te investirali u novu opremu za sterilizaciju i dimljenje.

Tvrtka Riba Dražin iz Kaštel Kambelovca, tradicionalnog ribarskog mjesta, za vrijeme pandemije osmislila je pet novih proizvoda koji su, kažu, već privukli pažnju kupaca i redovite narudžbe.

Kako objašnjava vlasnik tvrtke Živko Dražin, tradicija je temelj njihova biznisa, jer se u ovom dalmatinskom mjestu s koljena na koljeno prenosi znanje soljenja i mariniranja ribe.

Tvrtka posluje od 2010. godine, a budući da potražnja za njihovim proizvodima raste, udvostručili su kapacitete pogona za soljenje i mariniranje ribe te nabavili opremu za sterilizaciju i dimljenje kako bi mogli dimiti dagnje i filete srdele.

Inovacije i tradicija
U asortimanu danas imaju 48 proizvoda, od mariniranih kozica, usoljenih srdela i inćuna, salate od hobotnice pa do dimljenih dagnji i raznih pašteta i namaza, a ribu i plodove mora nabavljaju od lokalnih ribara.

“Ideja za proizvodnjom ribljih proizvoda nastala je u trenutku kad su se počele loviti veće količine ribe koje je trebalo sačuvati od brzog kvarenja i to soljenjem i mariniranjem po tradicionalnoj recepturi.

Zbog veće potražnje smo se posvetili samo preradi ribe, a posebnu pažnju posvećujemo kontroli kvalitete svih sastojaka, proizvodnog procesa te konačnog proizvoda. Kako bi to osigurali implementirali smo HACCP sustav”, kaže Živko Dražin.

Proizvodi tvrtke Riba Dražin prisutni su u HoReCa sektoru i trgovačkim lancima, kao i malim specijaliziranim trgovinama poput Mrkvice i Voćarne, a naručiti se mogu i putem njihovog web shopa. Glavna izvozna tržišta su im Slovenija, Austrija i Njemačka.

Kako kaže Dražin, najtraženiji su papričice punjene filetom inćuna i usoljena i marinirana plava riba, a na listi najprodavanijih je i marmelada od luka – kapulada. Naime, osim ribe, prerađuju i povrće i voće koje konzerviraju u ulju.

“Ljeti i za vrijeme blagdana prodaja je za 50 posto viša”, ističe Dražin. Kako tvrdi, soljenje ribe je stari način čuvanja te namirnice, a usoljena riba nekad je bila je glavni izvozni riblji proizvod ovih prostora, i to baš ona plava.

Novo doba – stare vrijednosti
“U današnje vrijeme ponovno se otkrivaju vrijednosti ovih usoljenih riba i njihova tradicijska priprema. Na tim osnovama u maštovitim kombinacijama s drugim namirnicama, nastaju novi proizvodi koji mogu zadovoljiti i najprofinjenije ukuse.

Riba Dražin ponosi se svojom ponudom proizvoda, a posebno crvenim papričicama punjenim filetom inćuna – Pepefiš.

I ostali proizvodi nastali su kao spoj znanja i višegodišnjeg iskustva u ribarstvu, maslinarstvu i poznavanju mediteranskih biljaka”, objašnjava Dražin i najavljuje kako asortiman planira dodatno proširivati u skladu sa zahtjevima tržišta. 

Komentirajte prvi

New Report

Close