‘Ryanair nije imao povlašten položaj u Zagrebu’

Autor: Marija Brnić , 28. prosinac 2021. u 13:12
Foto: ŽELJKO LUKUNIć/PIXSELL

AZTN je proveo ispitivanje, koje je uključilo i CA, te Hrvatsku agenciju za civilno zrakoplovstvo (HACZ).

Ugovorom između Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ) i niskotarifnog avioprijevoznika Ryanaira nije narušeno tržišno natjecanje, objavila je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, čije je istraživanje ovog slučaja potaknuto medijskim napisima i tvrdnjama da je povoljnijim uvjetima kroz popusta Ryanairu nanesena šteta nacionalnom prijevozniku Croatia Airlinesu (CA).

Posrijedi je program poticaja iz Cjenika MZLZ-a unutar kojega je osam modela, a jedan od njih je model poticaja rasta prometa, kojim se pokušalo umanjiti negativne posljedice korone koja je pogodila zračni prijevoz.

AZTN je proveo ispitivanje, koje je uključilo i CA, te Hrvatsku agenciju za civilno zrakoplovstvo (HACZ), te utvrdilo da je spomenuti Model prošao standardan postupak usvajanja koji uključuje i suglasnosti Vijeća korisnika Zračne luke Franjo Tuđman i HACZ-a.

Stupio je na snagu u prosincu 2020., a aplicirati za poticaj do 30. lipnja ove godine mogli su svi avioprijevoznici koji prometuju na novim rutama. Poziv je bio javno dostupan na web stranicama MZLZ-a, a jedini zainteresiran bio je Ryanair.

“Determinirani sustav popusta u tom modelu, kao i u ostalim modelima programa poticaja, ima standardizirani prag koji se primjenjuje jednako prema svim zainteresiranim zračnim prijevoznicima te takav sustav popusta u praksi ne rezultira nejednakim položajem zračnih prijevoznika, budući da shema popusta nije fleksibilna te ne postoji individualno određivanje popusta u odnosu na pojedinog zračnog prijevoznika”, objašnjava AZTN, iz čijeg izvješća se doznaje i da se poticaj ne obračunava po potpisu ugovora, nego tek po proteku vremenskog roka i utvrđivanja ispunjavanja uvjeta iz ugovora.

Komentirajte prvi

New Report

Close