Kad je stil u pitanju, Francuze je teško nadmašiti. Rijetko griješe, kiksaju još rjeđe. U automobilskom svijetu Peugeot je odličan primjer, osobito proteklih nekoliko godina u kojima je gotovo svaki njihov novi ili dorađeni model stilski bio uspješniji od prethodnog.
Srećom, u slučaju ovog francuskog proizvođača estetski napredak prati i onaj tehnološki pa su automobili sa simbolom lava sve kvalitetniji i pouzdaniji.
Trendovski nepogrešiv
Jedna od Peugeotovih perjanica – kompaktni SUV 3008, kojeg smo na testu imali u zaista posebnoj, hibridnoj izvedbi imena Black Pack GT PHEV AWD 300, nesumnjivo slijedi takvu praksu. Automobil izgleda sjajno, “ušminkan” je trendovski do najsitnijeg detalja, a takav pristup danas itekako mami potencijalne kupce.
S druge strane, inovacije s područja e-mobilnosti omogućili su budućim vlasnicima da u testnoj varijanti uživaju u “suživotu” benzina i struje, što u eri bujanja svijesti o održivosti automobilskim proizvođačima postaje neizbježan imperativ.
Za sve one koji ipak nisu spremni posve odbaciti klasično pogonsko gorivo, ovakve varijante sve su češći izbor, a automobil kojeg smo imali na testu u tom smislu predstavlja najbolje što Peugeot trenutno može ponuditi.
Kad je o samom izgledu riječ, facelift druge generacije 3008-ice sam je po sebi vrlo dopadljiv, no sa sportskom opremom GT Pack sve najbolje strane dodatno su naglašene pa je vizualni dojam izvrstan, bilo da je riječ o karoseriji ili interijeru.
Kabina je posebno dojmljiva, prije svega zbog visoko stiliziranih, a zaista udobnih sjedala s inovativnim dvobojnim presvlakama. Materijali u interijeru su, kao i cijeli automobil, vrlo trendovski, a ono što je najvažnije prostora ima dovoljno da bi vožnja ovom 3008-icom bila udobna.
Poseban dojam ostavlja i ambijentalno osvijetljen stakleni krov posebno atraktivan u noćnoj vožnji. Dobru vozačku poziciju nije teško postići, upravljanje komandama (izuzev sustava klime kojim se pomalo nespretno barata putem dodirnog ekrana) nije zahtjevno.
Ljubiteljima naprednih tehnoloških rješenja najviše će se vjerojatno svidjeti poboljšani i-Cockpit® s centralnim, 10-inčnim ekranom te 12,3 inčnim vozačevim zaslonom izuzetno živopisne grafike i brojnih opcija za personalizaciju.
No, stilskoj petici unatoč, najvažnijim mi se ipak čini da je ovaj automobil u vožnji jednako zanimljiv.
Moćan i uvjerljiv
Ova najjača – Hybrid4 izvedba ukupno ima impozantnih 300 konjskih snaga koje ukupno nude 1,6 PureTech benzinac u suradnji s dva e-motora. Uz e-EAT8 automatski mjenjač i pogon na sva četiri kotača testni 3008 tako postaje vrlo moćan i uvjerljiv automobil koji se jednako dobro snalazi na otvorenim i gradskim cestama.
S ubrzanjem do “stotke” za manje od 6 sekundi i maksimalnih 235 km/h uživat će i oni kojima je žustrija vožnja visoko na listi prioriteta. Pritom je 3008 prilično okretan automobil, upravljivost je vrlo dobra pa ne bi trebao zadavati muke ni nešto lošijim vozačima.
Kako se i očekuje, vozaču je u ovom plug-in hibridu na raspolaganju nekoliko načina vožnje: electric, hybrid, 4WD i sport. Zbog gomile naprednih sustava za pomoć, poput Visiopark 2 360 kamere, aktivne pomoći pri parkiranju, adaptivnim tempomatom sa Stop&Go opcijom te Night Visionom, ali i brojnim drugim novitetima, pobornici tehnoloških inovacija neće imati prigovora.
Sve u svemu, nema dvojbe da je riječ o posebnom Peugeotovom primjerku. No, njegov najveći problem krije se u još jednoj posebnosti – cijeni.
Testni model sa svim opcijama i davanjima stoji 409,555.37 kuna. Usporedbe radi, “većem bratu” 5008 u varijanti Road Trip BlueHDi 130 S&S EAT8 puna je cijena 272,400 kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu