Od osnutka do danas kroz riječki inkubator prošlo je 195 timova

Autor: Ana Blašković , 09. prosinac 2021. u 22:01
Jana Sertić, pročelnica Odjela gradske uprave za poduzetništvo Grada Rijeke/PD

U 13. generaciju Startup inkubatora Rijeka u listopadu ušlo je 20 timova od 31 prijavljenog.

Kapsula regulirajućeg otpuštanja, biciklističko selo, transformacija teretnih vozila u mobilne kućice za najam, samouslužni aparat za žitarice, aplikacija za učenje klavira za djecu, centar za reproduktivno mentalno zdravlje, platforma za upravljanje životopisima skrojenima po mjeri… Riječki startup inkubator pršti od kreativnih poduzetničkih ideja najnovije generacije korisnika koja je u listopadu uselila.

“U 13. generaciju korisnika Startup inkubatora Rijeka ušlo je 20 timova, od ukupno 31 prijave. Trenutno se u procesu inkubacije nalazi 18 timova, koji uz sustavnu podršku razvijaju svoje inicijalne poduzetničke ideje.

Zadovoljni smo pokazateljima koji, unatoč nepredvidivoj i nestabilnoj ekonomskoj i društvenoj situaciji uzrokovanoj pandemijom, upućuju da interes za poduzetništvom ne opada, već upravo suprotno”, kaže pročelnica Odjela gradske uprave za poduzetništvo Grada Rijeke Jana Sertić.

Odskočna daska
Nova generacija ušla je u prvi edukacijski modul, a na raspolaganju su im predavanja i radionice, radni prostor s pristupom brzom internetu na godinu dana te podrška stručnih mentora u razradi ideje, pri čemu je ključno da je sva podrška – besplatna, a najbolji timovi dobivaju novčane nagrade 100.000, 50.000 i 25.000 kuna što olakšava i omogućuje pokretanje poslovanja.

Mnogi će mladi poduzetnici iz inkubatora posvjedočiti da je neizmjerna pomoć asistencija u izradi poslovnog plana, svojevrsne osobne iskaznice u povezivanju s potencijalnim investitorima te u suradnji s internacionalnom startup scenom, prema kojima se otvaraju vrata. Startup inkubator Rijeka, integralni dio Odjela gradske uprave za poduzetništvo Grada Rijeke, djeluje osam godina. Zamišljen je kao odskočna daska svim fizičkim osobama koje samostalno (ili unutar tima) žele razviti svoju poduzetničku ideju.

Za razliku od poduzetničkih inkubatora, u riječki se mogu prijaviti sve fizičke osobe koje se žele otisnuti u poduzetničke vode. Od osnutka 2013. kroz njega je prošlo 195 timova, što će reći 478 korisnika, održano su 332 edukacije te 1013 individualnih konzultacija.

U prvih pet godina bio je namijenjen isključivo mladima do 30 godina, no od studenog 2018. jedini uvjet za prijavu je ideja, neovisno o tome koliko godina imate. Tad su uvedene novčane nagrade najboljim timovima iz svake generacije polaznika, proširen program edukacija i mentorska mreža.

Od veljače ove godine, inkubator se preselio na novu adresu u okviru centra RiHub gdje funkcionira u većem prostoru.

Da bi uselili u riječki inkubator poduzetnici se trebaju prijaviti u program inkubacije koji starta svake jeseni i traje osam mjeseci. Kroz njega će proći najmanje 35 radionica i predavanja u kojima će pokriti ključna područja validacije ideje, razvoja proizvoda, pravne aspekte i financije te, naposljetku, izlazak na tržište.

Ta tri modula zapravo su osnovni alati kako ideju u koju sami vjeruju upakirati u proizvod i predstaviti tržištu. Upravo je taj “kvantni” skok najveći test svakog poduzetnika: ideja je jedno, a razvoj, lansiranje na tržište i uvjeravanje financijera da stanu iza te ideje, sasvim nešto drugo.

Kako se narodnom mudrosti kaže da pametni uče na tuđim greškama, a budala na svojim, tako je mentorska mreža etabliranih stručnjaka i uspješnih poduzetnika nemjerljiva pomoć u prvim poslovnim koracima jer s njima mogu rješavati specifična pitanja i prepreke.

Kreativni doktori
Po svakom završenom modulu timovi prezentiraju napredak u razvoju ideje pred programskim vijećem inkubatora koje potom daje svoje mišljenje i preporuke o nastvaku korštenja usluga inkubatora.

U selekcijskoj odluci će prevagnuti i nemali detalji, poput koliko je angažiran sam tim bio, koliko je prisustvovao radionicama i, naravno, sam napredak u razradi ideje. Naposljetku, kad završi posljednji modul (obično u srpnju) inkubacija je okrunjena Demo danom na kojem najbolji prezentiraju svoje (sada razvijene) poslovne ideje.

Najbolji timovi se nagrađuju, no uvjet za novčanu nagradu je da ideja zaživi kroz otvaranje tvrtke sa sjedištem u Rijeci, u tri mjeseca od održavanja Demo dana.

Odnedavno su u Rijeci startali i ‘Kreativni doktori’, pilot projekt nove interakcije između ‘pacijenata’ koji postavljaju pitanja te ‘doktore’ koji pružaju odgovore i moguća rješenja, a sve se to događa na Facebook stranici Startup inkubatora.

“‘Kreativni doktori’ naziv je jedne od triju akcija u okviru Lokalnog akcijskog plana za podršku kulturnim i kreativnim industrijama, koji je razvijen u sklopu EU projekta ECoC-SME programa Interreg Europe”, govori Sertić dodajući da projektom žele testirati suradnički potencijal startup zajednice u rješavanju problema i izazova s kojima se susreću budući poduzetnici i poduzetnici početnici.

“Ukoliko se ovaj model pokaže uspješnim, a vjerujemo da hoće, namjera nam je da ga kroz buduće EU projekte unaprijedimo u samostalnu platformu ili alat, koji će biti na raspolaganju svima s poduzetničkom idejom”, zaključuje Sertić.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
ZLATNI PARTNER
PARTNER
PARTNER
partner
PARTNER
partner
partner

New Report

Close