Poslovna 2022.
Denis Čupić

U ovom trenutku gospodarstvo moramo staviti ispred ideologije i predizbornih obećanja

Iza nas je više od 624 dana pandemije koja su trgovcima značajno smanjila promete i ugrozila opstanak.

Denis Čupić
09. prosinac 2021. u 22:00
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Bez obzira na okolnosti, treba vjerovati i naporno raditi – tako bih mogao svesti svoj zaključak predviđanja poslovne 2022. godine.

Iza nas je više od 624 dana pandemije koja su trgovcima značajno smanjila promete i ugrozila opstanak. Dio naših kolega diljem Europe je morao je ugasiti poslovanje ili značajno smanjiti broj poslovnica. Ipak, veseli nas da je niz međunarodnih trgovaca prepoznao upravo Hrvatsku kao zemlju u kojoj su radili ekspanziju u ovoj godini, a ključni razlozi za to su svakako razumna politika ograničavanja rada te hrvatsko tržište koje je, unatoč svemu, i dalje postojano i očuvana je osobna potrošnja.

U sljedećoj godini nas čekaju dva ključna izazova: potencijalno oštrije epidemiološke mjere i najavljivana zabrana rada nedjeljom. Kad je o riječ o mjerama kojima Vlada sprječava širenje virusa, dosad smo svjedočili primjerenim, naglašavam – primjerenim, mjerama koje su s jedne strane ograničile veća okupljanja u trgovini, ali s druge ih ipak ostavile otvorenima i omogućile više-manje normalan rad trgovcima.

Za razliku od brojnih kolega diljem EU koji nisu bile te sreće, bez nekog logičkog objašnjenja jer zapravo do sada nije utvrđeno da je ijedna trgovina u EU (a čak ni u svijetu prema dostupnim podacima) identificirana kao žarište širenja virusa; a nadam se da će Vlada i u 2022. nastaviti s razumnim i primjerenim mjerama.

Pretpostavljajući da virus preko zime neće nestati, upravo u ovome leži ključno pitanje hoće li trgovci preživjeti ili neće. Jedna od poraznijih mjera koja se zagovara su Covid potvrde jer vidimo da iste ne sprječavaju širenje nego stvaraju lažnu sigurnost te se nadam da ćemo u Hrvatskoj očuvati dosad vrlo razuman i razmjeran smjer mjera.

Vjerujem i da će se u javnosti shvatiti značenje (ne)radne nedjelje za trgovinu, posebice neprehrambenu. Nažalost ili nasreću, nedjelja je drugi ‘najjači’ dan u tjednu po prometu – a zabrana (ili ograničenje, kako se to uljepšano zove) rada velik je udarac za zaposlenike jer će gotovo njih 10% zbog smanjenog fonda radnih sati postati tehnološki višak, a onda i same trgovce koji su ionako na rubu litice.

Nedjelja je i gospodarsko i ideološko i društveno pitanje, ali moramo gospodarstvo staviti ispred ideologije i predizbornih obećanja. Ne zaboravimo da je u nizu drugih sektora nedjelja dan na koji se normalno radi, ali je jasno definirano koliko se takav rad mora platiti te smatram da je to smjer u kojem trebamo ići.

Snađemo li hrabrosti i snage da prethodna dva izazova riješimo na pozitivan način za gospodarstvo, čvrsto vjerujem da će se i prihodi vratiti na pretpandemijske.

Denis Čupić, vlasnik F. O. grupe

New Report

Close