Poslovna 2022.
Marinko Došen

Trebamo prigrliti izazove novog doba

Razlog trenutne situacije je nedostatak automobila zbog zastoja u proizvodnji izazvanih poremećajima u nabavi poluvodiča.

Marinko Došen
09. prosinac 2021. u 22:00
Foto: PD

Još se jedna pandemijska godina primiče kraju i unatoč nešto optimističnijim očekivanjima, posljedice krize ne jenjavaju željenom brzinom. Globalno se gospodarstvo suočava s golemim izazovima, poremećajima u opskrbnim lancima, rastom cijena materijala, transporta i energenata, a nedostatak poluvodiča najviše pogađa automobilsku industriju.

Mada su svi pokazatelji krajem prošle godine ukazivali na znatno brži oporavak, poluvodiči su uvelike poremetili operativne planove proizvođača automobila i njihovih dobavljača.

Brojke novoregistriranih automobila na tržištu ne prate istinsku potražnju za automobilima, a činjenica da ona kontinuirano raste najbolje pokazuje kakva je budućnost pred ovim sektorom. Razlog trenutne situacije je nedostatak automobila zbog zastoja u proizvodnji izazvanih poremećajima u nabavi poluvodiča.

Utjecalo je to značajno na proizvodne procese i planove, ali istovremeno razvojne aktivnosti unutar autoindustrije doživljavaju svoj procvat. Ovo je tehnološki jedno od najnaprednijih i najuzbudljivijih razdoblja u automobilskom sektoru.

Potrebe i očekivanja krajnjih korisnika sve su zahtjevnija, a proizvođači automobila spremni su za svoju ekspanziju po završetku krize. Stabilizacija na tržištu očekuje se u drugoj polovini sljedeće godine, a do tada je nužno usmjeriti svoje kapacitete prema novim prilikama koje će dugoročno polučiti rezultate.

Nema vremena za opuštanje i moramo biti prilagodljivi, brzi i produktivni kako bismo uspješno prevladali nove zahtjeve tržišta. Veliki dio promjena kojima svjedočimo su trajne i što ih prije prihvatimo, brže ćemo zakoračiti prema sigurnoj budućnosti. Ubrzana transformacija poslovanja donosi trajna poboljšanja poznatih obrazaca i načina rada, a samim time razvoj učinkovitijeg i održivijeg poslovanja.

Novi modeli vozila nesmetano se razvijaju, rade se dugoročni planovi i ugovaraju novi poslovi, a tome u prilog govori i više od 230 milijuna eura novih poslova AD Plastik Grupe, ugovoreno u posljednje dvije pandemijske godine. Unatoč trenutnim neizvjesnostima na tržištu, na koje ne možemo utjecati, budućnost AD Plastik Grupe i automobilske industrije je sigurna.

Teško je predvidjeti točno vrijeme trajanja krize, ali njezin će završetak zasigurno biti generator ubrzanog rasta i razvoja naše kompanije, ali i uzleta cjelovite industrije. Dovoljno brzim prilagodbama trebamo prigrliti izazove novog doba kako bismo zajedno zakoračili u nedvojbeno svjetliju budućnost.

Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastika

New Report

Close