Fortenova opet u plusu, uložili 125 milijuna eura

Autor: Darko Bičak , 08. prosinac 2021. u 06:33
Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe/Luka Stanzl/PIXSELL

Kompanija predstavila investicije i rezultate poslovanja za devet mjeseci.

Fortenova grupa planira u narednom razdoblju investirati 130 milijuna eura u razvoj svojeg poslovanja, a samo tijekom 2021. kapitalne su investicije iznosile 125 milijuna eura.

To je najavio Fabris Peruško, glavni izvršni direktor, na jučerašnjoj prezentaciji dosadašnjih poslovnih rezultata te planova za naredno razdoblje u pogonu Jane u Gorici Svetojanskoj.

Ujedno, kompanija je predstavila i najvažnije naglaske iz poslovanja za devet mjeseci 2021. prema kojima je ukupni konsolidirani prihod 54 posto veći nego u istom razdoblju 2020. te je iznosio 22 milijarde kuna, dok je usklađena konsolidirana EBITDA povećana za 29 posto i iznosila je 1,7 milijardi kuna.

Povećanje kapaciteta
Dodatno je narastao i profit, pa je u devetomjesečnom poslovanju ostvarena neto dobit od 1,3 milijarde kuna što predstavlja poboljšanje u odnosu na gubitak ostvaren u devet mjeseci 2020.

Krajem rujna Grupa je na računu imala 2,5 milijardi kuna u novcu i novčanim ekvivalentima, a uslijed značajnog smanjenja duga zbog prodaje segmenta Zamrznute hrane omjer zaduženosti smanjen je na 4,2 puta.

Najveća kapitalna ulaganja Fortenova grupe u proizvodnom segmentu su u novu, 115 milijuna eura vrijednu tehnološki najsuvremeniju aseptičku liniju na kojoj će se u Jani puniti osvježavajuća bezalkoholna pića i čija je instalacija u završnoj fazi te u novi pogon za prešanje i ekstrakciju ulja u Dijamantu kapaciteta 1200 tona na dan. Istaknuli su i novu klaonicu u PIK-u Vrbovec.

54

posto povećan je ukupni konsolidirani prihod u devet mjeseci od 22 milijarde kuna

Konkretno, u Jani će se kapacitet punjenja povećati za 2,5 puta, s 14.000 boca na sat na njih 34.000. Novi pogon u Dijamantu vrijedan je 29,3 milijuna eura i pojedinačno je najveća investicija Fortenova grupe, dok se ulaganje u novu klaonicu u PIK-u Vrbovec kreće na razini 8,2 milijuna eura.

U obje kompanije su pripreme u završnoj fazi te projekti uskoro kreću u realizaciju. Ujedno je tijekom 2021. u Fortenova grupi realizirano i povećanje kapaciteta linije za proizvodnju ketchupa u Zvijezdi na 10.000 tona, kao i preuzimanje osječke mljekare i lansiranje nove linije mlijeka i mliječnih proizvoda pod brendom “Kravica Kraljica”.

U prehrambenom segmentu na tržište lansirane su dvije ključne inovacije – Planet of Plants proizvodi na biljnoj bazi koji ne uključuju sastojke životinjskog porijekla te Mesne grickalice PIK&GO.

Kad je riječ o ulaganjima u maloprodaju, uz Konzumovo preuzimanje istarskog trgovca Miracolo kojom je s 15 novih prodavaonica Konzum povećao prisutnost u regiji, u maloprodaji Fortenova grupe u 2021. ukupno je otvoreno 45 novih prodajnih mjesta te je realiziran cijeli niz projekata digitalizacije, zaključno s projektom kojim je Konzum postao prvi maloprodajni lanac robe široke potrošnje u Hrvatskoj u kojem je moguće plaćati kriptovalutama.

1,3

milijarde kuna iznosila je neto dobit u devetomjesečnom razdoblju 2021. godine

Ulažu 255 milijuna eura
“Fortenova grupa u dvije godine u gospodarstva regije ukupno investira više od 255 milijuna eura. Doveli smo kompaniju do prihvatljive razine zaduženosti i omogućili joj ulaganje u razvoj temeljnih poslovanja, a ujedno smo ostvarili izvrsne poslovne rezultate.

Očekujemo da ćemo s planiranim daljnjim razduživanjem već u idućoj godini naš investicijski potencijal podići na razinu do 200 milijuna eura, a razrađen je inovativni poslovni plan koji će, primjerice, našoj maloprodaji donijeti otvaranje više od 200 novih ili obnovljenih maloprodajnih mjesta u cijeloj regiji, novu platformu e-trgovine kao i nova lansiranja cijelog niza novih i inovativnih prehrambenih proizvoda”, kazao je Peruško.

Sotiris Yannopoulos, izvršni direktor Fortenova grupe za prehranu, naglasio je da su snažni investicijski projekti u segmentu hrane i pića, koji iznose više od 50 milijuna eura, usmjereni na dodatno jačanje liderske pozicije njihovih brendova te istovremeno proširenje portfelja proizvoda Fortenova grupe kako bi odgovorili na nove trendove i potrošačke preferencije.

Komentirajte prvi

New Report

Close