Nakon joint-venturea s Bugattijem te stvaranja Rimac Grupe, u Svetoj Nedelji imaju znatno teži posao. Kada je njemački Manager Magazin objavio kako se razmišlja o izlasku na burzu s očekivanom procijenjenom vrijednosti od pet milijardi eura, puno se pisalo o toj mogućnosti.
Spomenuo ju je čak i Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Izvršnog odbora i član Uprave za financije i IT u Porsche AG-u. Jednog bi dana IPO imao smisla. Rimac najprije mora provesti svoj operativni plan, ali mogu računati na našu potporu, izjavio je čelnik kultne njemačke tvrtke.
Što znači provedba operativnog plana objasnio je Mate Rimac u studenom za Automobilwoche. Kratko i jasno – profitabilnost. Odnosno bitno popravljena profitabilnost.
“U Bugatti Rimcu usredotočeni smo na profitabilnost. Ne želimo srljati nego si dati vremena da sve temeljito pripremimo. Tako bi se moglo raditi i 5-10 godina”, rekao je Rimac o marki s kojom je, realno, Volkswagen imao muka.
Održiva se profitabilnost s Bugattijem mora postići u oštrom zaokretu, od Bugattija koji radi najsnažnije konvencionalne superautomobile do Bugattija koji radi isto to samo – na struju.
“Najlakše bi bilo uzeti Neveru, redizajnirati je pa je nazvati Bugatti. Ali to apsolutno nije ono što ćemo napraviti”, ponovio je Rimac. Kad iz tvornice u Molsheimu izađu i posljednji Bugattijevi Chironi, doći će red na Bugatti koji, kako je rekao za posjeta Ursule von der Leyen, imaju najviše smisla.
“Porsche radi gorivo koje je ugljikom neutralno ili čak pozitivno zbog načina na koji se dobiva. Srednjoročno bi za Bugatti najviše smisla imalo da bude hibridni.
Istina je da je Porsche htio da idemo odmah na struju, ali mi smo rekli da bismo htjeli još neko vrijeme raditi s benzinskim motorima i to s novim agregatom. Ali tu ću stati”, rekao je tada šef Bugatti Rimca navodeći da već godinu dana u Hrvatskoj rade na razvoju novog Bugattija.
“Želimo napraviti profitabilnu kompaniju, ali nećemo ništa reciklirati. Nećemo redizajnirati Chiron i tako napraviti novi model, ili ga samo hibridizirati, razvijamo u cijelosti novi proizvod. I taj će proizvod i dalje imati motor s unutrašnjim sagorijevanjem.
Ali, gledamo i dugoročno znajući kako je Bugatti u povijesti poznavao različitost što se može iskoristiti ne samo za izradu hiperautomobila. To je prilika za napraviti drugačije, a uzbudljive automobile koji će biti i električni i elektrificirani.
Za desetljeće ćemo imati potpuno električne Bugattije ali isto će i dalje biti Bugattija s konvencionalnim motorima. Ali snažno hibridiziranima. Još je ostalo vremena za Bugatti na motor s unutrašnjim sagorijevanjem”, rekao je Mate Rimac za Top Gear.
Već je dokazao da se može nositi sa zahtjevima superautomobila. Tehnologija kakvu razvija već je prisutna u nekim superautomobilima kojima daje osobine koje konvencionalni agregat nikako ne može.
No, izgleda da ćemo iz nove tvrtke kroz koju godinu ugledati i nešto filozofijom malo drugačije od današnjih Bugattija, nešto što neće biti automobil ‘za na zid’, kako se jednom Rimac izrazio od superautomobila. Nešto što bi ‘vidjelo’ više ceste, s čime bi se moglo provesti i više vremena, a što bi i dalje imalo sve osobine 112 godina stare automobilske marke.
I to bi bilo u skladu s prognozom o Bugattiju koji ne bi bio samo dvosjed. Rimac će imati dovoljno vremena temeljito se upoznati s markom, jer Chiron je planiran u nakladi od 500 primjeraka, dosad ih je izrađeno 300.
A nakon toga novitet koji bi možda koristio tehnologiju koju vidimo na Porscheovoj Panameri, Koenigseggovoj Regeri, Aston Martinovoj Valkyrie, sve sportskim i superautomobilima gdje su korišteni sustavi razvijeni u Svetoj Nedelji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu