Izvozna ofenziva – Galeb jedini iz RH uspio dvaput zadovoljiti NATO

Autor: Suzana Varošanec , 30. studeni 2021. u 14:30
Jedini su naš vertikalno integrirani proizvođač trikotaže/PD

Novi posao za Savez je iz segmenta funkcionalnog donjeg rublja, u okvirima trogodišnjeg ugovora s mogućnošću produženja.

Poslovanje omiškog Galeba – od 1951. kada se nekoliko stotina radnika uhvatilo u koštac sa strojevima, a mašine se zakuhale i ispreplele prve pamučne niti, sve do današnje tvrtke s više od 340 radnika, kroz različite faze objedinjuje zajednički nazivnik: uspješnost u onome u čemu su najbolji, a tako već 70 godina pletu Galebov brend.

Tvrtka je zanimljiva kao danas jedini vertikalno integrirani proizvođač trikotažnih proizvoda u Hrvatskoj, ujedno snažan, veliki poduzetnik i izvoznik sa zapaženom pozicijom i rezultatima u hrvatskoj tekstilnoj industriji, ali i zbog strateškog usmjerenja na razvoj i inovacije.

Usto, usprkos jačanju konkurencije uvoznih proizvoda, Galeb je uspješno zadržao u Hrvatskoj cjelokupni proizvodni proces i distribuciju kroz vlastitu maloprodajnu i veleprodajnu mrežu u Hrvatskoj, Sloveniji i BIH.

Pored toga, u novoj su razvojnoj fazi s ciljem pomlađivanja brenda, radi povećavanja udjela kupaca iz mlade populacije uz zadržavanje postojećih vjernih kupaca.

To uključuje, kažu, i njihovu izvoznu ofenzivu. Poslovanje ove važne sastavnice Tekstilpromet grupe vodi direktor Josip Aračić.

“U Omišu se odvija naš kompletan proizvodni proces “od prediva do gotova proizvoda” – proizvodnja pletiva, kemijska dorada, dizajn, krojenje, šivanje i pakiranje, a s više od 340 djelatnika danas smo jedini vertikalno integrirani proizvođač trikotažnih proizvoda u RH, koji kontinuirano investira u najnovije tehnološke iskorake.

80

milijuna kuna iznose posljednjih godina ukupni prihodi Galeba

I to u svim fazama tekstilne proizvodnje, ali isto i u stručnost i znanje naših djelatnika, na čiji zanat i umijeće smo ponosni”, navodi Aračić. Kako dodaje, svi proizvodi testirani su preciznom metodom kvalitete, izdržljivosti i funkcionalnosti pletiva te posjeduju Oeko-Tex 100 certifikat koji jamči zdravstveno ispravne proizvode.

Jednom godišnje potvrđuju ga kroz testiranje u njemačkom licenciranom institutu. Tako za svoje 100% zdravstveno ispravne proizvode, u godini velikog jubileja – naime slave svoj 70. rođendan, u jeku pandemije sklapaju nove poslove koji su im nove, važne reference u očekivanju raspleta velikog zaokreta pod utjecajem pandemije, sve glasnijih najava povratka tekstilne proizvodnje s Dalekog istoka u Europu.

Prvi upiti na tu temu, potvrđuje naš sugovornik, već im stižu, efekti toga tek će se vidjeti, no poslova ne manjka. Osobito ih veseli novi posao koji su upravo dobili za NATO.

Posrijedi je drugi po redu Galebov ugovor o isporuci roba za ovog naručitelja, očito dodatni pokazatelj njihove kvalitete i konkurentnosti.

“Smatramo da je dobivanje novog posla za NATO velika referenca koja će koristiti u poslovanju Galeba.

Dugogodišnjim iskustvom i ostvarenim suradnjama u opremanju vojne industrije u RH i inozemstvu ostvarili su iznimne poslovne reference/PD

Riječ je o zahtjevnoj proceduri s nizom specifičnosti, između ostalog i zato što nije poznato za koga se točno nabavlja te što je jako veliki broj ponuđača bio pozvan natjecati se sa svojim ponudama, tako da smo posao dobili u snažnoj međunarodnoj konkurenciji”, navodi Aračić.

Novi posao za NATO iz segmenta je funkcionalnog donjeg rublja, u okvirima potpisanog trogodišnjeg ugovora s mogućnošću produženja. To omišku tvrtku definitivno izdvaja u tekstilnoj branši i jedina je kojoj je tijekom hrvatske neovisnosti uspjelo već dva puta zadovoljiti visoke natječajne standarde NATO-a.

Dugogodišnjim iskustvom i ostvarenim suradnjama u opremanju vojne industrije u RH i inozemstvu ostvarili su iznimne poslovne reference te su, prema Aračiću, sa stalnim inovacijama spremni za nove izazove i rast.

Superiorna zaštita
To potvrđuje i najnoviji stečeni certifikat AQAP za projektiranje, razvoj i proizvodnju donjeg rublja, spavaćeg programa i vanjskih odjevnih predmeta (Allied Quality Assurance Publications).

Tvrtka koja ga posjeduje, svojim proizvodima, uslugama i drugim segmentima poslovanja udovoljava NATO-ovim i hrvatskim vojnim standardima kvalitete.

“Ovaj certifikat vrlo je značajan korak u daljnjem razvoju naše tvrtke, pogotovo za sudjelovanje na međunarodnim natječajima i poslovnim suradnjama na izrazito zahtjevnom tržištu vojne industrije.

Put koji smo prošli u postupku certificiranja sukladno zahtjevima AQAP 2110 obuhvaćao je strogu kontrolu cjelokupnog proizvodnog i poslovnog procesa, te smo postigli ocjenu potpune sukladnosti s rigoroznim kriterijima NATO-a i MORH-a. Tako smo postali jedna od rijetkih hrvatskih tvrtki koja je stekla NATO-ov certifikat AQAP za sustav upravljanja kvalitetom”, pojašnjava Aračić.

Poseban dio proizvodnog portfelja zauzima upravo program funkcionalnog donjeg rublja, a namijenjen onima koji su u svojim profesionalnim zadaćama ili rekreativnim aktivnostima često izloženi vanjskim utjecajima, intenzivnim fizičkim aktivnostima, ekstremnim situacijama.

U proizvodnim pogonima je zaposleno više od 340 ljudi/PD

Unutar ovog programa se omogućuje koži, kao najvećem ljudskom organu, superiorna zaštita i normalno funkcioniranje sa specifičnim značajkama. To su zaštita od topline i plamena, otpornost na kemikalije, termoregulacija, prirodno hlađenje, utopljavanje, odvlaživanje te neutralizacija tjelesnih mirisa.

Misija Galeba, prema Aračiću, upravo je stvarati odjeću u skladu s vremenom i prirodom, za one koji odabiru vrhunsko, zbog čega su kaže “predani ispunjavanju zahtjeva novih razvojnih trendova industrije 4.0 i pametnog tekstila, uz neprestano poboljšanje kvalitete, okoliša i sigurnosti”.

Veća vrijednost u Sloveniji
Kroz krize koje su mnoge tekstilce dovele do ključa u bravu, održao ih je prihodovni mix koji se sastojao od lohn poslova, vlastitog brenda i B2B pa kako su smanjivali udjel lohna tako su povećali sudjelovanje vlastitog brenda, uz svoju maloprodaju i monobrend dućane.

To je smjer koji su zauzeli i žele jačati upravo tu poziciju, slijedom čega su ove godine otvorili tri nove poslovnice s novim vizualnim identitetom inspiriranim morem i dalmatinskim podnebljem.

Prihodi posljednjih godina iznose oko 80 milijuna kuna. Planiraju daljnje širenje svoje maloprodajne mreže, a intenzivnije se okreću aktivnostima na pozicioniranju brenda na svim tržištima gdje su prisutni.

Ako se gleda maloprodajna vrijednost distribucije u Sloveniji po glavi stanovnika, više prodaju u Sloveniji nego u Hrvatskoj, dok u BiH prostora za intenzivan rad na brendiranju dućana nema, tako da tamo ostaju na konceptu trgovačkih centara i nekoliko monobrend dućana, u Sarajevu i Mostaru.

Komentirajte prvi

New Report

Close