Prelazak u novu fazu: Miret uz austrijske investitore želi udeseterostručiti prodaju

Autor: Tomislav Pili , 23. studeni 2021. u 14:01
Domagoj i Hrvoje Boljar, osnivači Mireta/S. Midžor/PIXSELL

Na naki način ova kampanja predstavlja odrastanje tvrtke, odnosno prelazak iz faze razvoja proizvoda i organizacije projekta u fazu rasta, kažu osnivači Domagoj i Hrvoje Boljar.

Zanimanje investitora za domaće startupe opet buja, nakon zatišja koje je donijela pandemija koronavirusa. Veliki uspjeh MobilityONE-a koji je prije desetak dana dosegao ciljani iznos od 200.000 eura ohrabrio je i druge tvrtke u nastajanju da preko platforme Funderbeam prikupe kapital.

Jedan od njih je i Miret, tvrtka koja se bavi održivim modelom proizvodnje obuće, isključivo od prirodnih materijala, koja cilja daleko viši iznos – čak 560.000 eura.

Miret će danas javno predstaviti svoju kampanju zainteresiranim investitorima i javnosti. Osnovala su ga braća Domagoj i Hrvoje Boljar, a za Poslovni dnevnik Domagoj Boljar ističe kako smatraju da su uspješno dokazali da za njihovim proizvodom postoji velik interes na tržištu, pa ovom investicijom planiraju značajno povećati proizvodnju i prodaju.

“Na neki način ova kampanja predstavlja odrastanje tvrtke, odnosno prelazak iz faze razvoja proizvoda i organizacije projekta u fazu rasta. Manji dio investicije usmjerit ćemo u financiranje nama izuzetno važne certifikacije našeg proizvoda (koja je već u tijeku) i razvoj novih proizvoda”, otkriva Boljar.

A novac do kojeg Miret planira doći putem Funderbeama trebao bi doslovno preobraziti poslovanje. Boljar tvrdi da je plan iduće godine da se jačanjem oglašavanja i lansiranjem novih modela više nego udesetostruči prodaja, prije svega na tržištu EU koje sada već čini preko 65 posto Miretove prodaje.

50

tisuća eura pre-seed investicije osigurao je Miret od fonda Fil Rouge

“Nakon toga slijedi širenje kanala prodaje na platforme za održivu modu i ekološke proizvodnje, te postupnu ekspanziju na tržišta SAD-a i jugoistočne Azije. Već dugo se tehnički pripremamo za B2B projekte suradnje s drugim brendovima, te ćemo u 2022. početi realizirati prve suradnje”, naglašava Boljar.

Podsjetimo, preko Funderbeama od 2017. financirao se niz domaćih startupa, od kojih je široj javnosti najpoznatiji solinski Include inovatora Ivana Mrvoša koji je novac do sada prikupljao dva puta. Dok se glavnina dosadašnjih kampanja odnosila na kompanije iz tehnološkog sektora – iznimka je primjerice bila Pivovara Medvedgrad – Miret dolazi iz drugačije branše. Tvrtka braće Boljar, najkraće rečeno, bavi se proizvodnjom tenisica.

Međutim, to ne znači da je Miret isključivo obućarska tvrtka. Upravo suprotno, uvidjevši koliki negativni utjecaj obućarska industrija ima na zagađenje okoliša plastikom, Hrvoje Boljar predložio je Domagoju da krenu drugim putem te je tako nastala ideja o razvoju tenisica koje će biti kompatibilne s prirodom.

Ovu inovativnu priču prepoznao je najveći venture capital fond u regiji, Fil Rouge, osiguravši pre-seed investiciju od 50.000 eura zbog čega su Boljari prepustili 8 posto udjela u Miretu.

Sada je ideju braće Boljar prepoznao i Danube Angels, austrijska kombinacija platforme za skupno financiranje i venture capital fonda. Austrijanci će u Miretovoj kampanji sudjelovati kao vodeći investitor, odnosno onaj koji ulaže pojedinačno najviše novca, ali i donosi znanje i iskustvo o razvoju i širenju poslovanja.

Ugovor o suradnji između Funderbeama i Danube Angelsa potpisan je prošloga mjeseca, a Ognjan Despot, voditelj regije za srednju i istočnu Europu u Funderbeam SEE-u, pojašnjava da je do suradnje došlo – slučajno.

Ognjan Despot/L. Stanzl/Pixsell

‘Slučajno’ partnerstvo
“Oni su se javili nama i na kraju smo dogovorili da Danube Angels za svaku kampanju gdje će biti vodeći investitori dobivaju dio naše naknade. Ti će iznosi biti prikazani transparentno na internetskoj stranici radi ulagača. Očekujemo da ćemo sljedeće godine surađivati s njima u još nekoliko projekata, naime radi se o pouzdanim investitorima koji su željno ovdje ulagati”, pojašnjava Despot.

Despot

Nakon zastoja zbog pandemije, Funderbeam se operativno i kadrovski priprema za ekspanziju. Već imamo desetak dogovorenih projekata za iduću godinu.

Do sada su vodeći investitori u Funderbeam kampanjama bili ljudi koji uglavnom poznaju industriju u kojoj posluju startupi koji su prikupljali novac. Što se tiče Mireta, Despot kaže kako Danube Angels imaju 15-ak ljudi s iskustvom u svim sferama poslovanja tako da će Miret zasigurno dobiti korisne savjete, bilo u proizvodnoj ili logističkoj sferi poslovanja i općenito u razvoju poslovanja.

“To što nisu konkretno iz te industrije ne vidim kao problem jer poslovnog iskustva neosporno imaju”, smatra Despot.

Domagoj Boljar kaže kako su morali proći kroz vrlo rigorozan višestupanjski proces selekcije te ih je Danube Angels odabrao nakon online prezentacije i intervjua. “Mislim da je između ostalog prevagnula zrelost našeg projekta, naša transparentnost i vrijednosti koje Miret promovira.

Smatram da je Funderbeam kampanja samo početak suradnje, jer osim novca Danube Angels nude široku potporu u našem daljnjem razvoju, kako u pristupu DACH tržištu tako i u svim ostalim potrebama koje ćemo imati na našem putu”, navodi Boljar.

Nakon zastoja izbijanjem pandemije, Funderbeam iduće godine očekuje ekspanziju broja kampanja, otkriva Ognjan Despot. “Pripremamo se za to i operativno i kadrovski, već sada imamo desetak dogovorenih projekata za iduću godinu”, kaže Despot. Na pitanje koliko je naša startup scena postala zanimljiva stranim ulagačima, kaže da su stranci iznimno zainteresirani.

“Imamo već nekoliko drugih stranih VC fondova koji su zainteresirani za sudjelovanje u drugim kampanjama. Primjetan je interes naše dijaspore koja želi uložiti svoj novac. Nadam se da bi do kraja godine mogli zaključiti nekoliko ugovora s njima”, kaže Despot. S druge strane, Funderbeam SEE počinje otvarati tržište Sjeverne Makedonije.

Prvo domaće tržište
“Trenutno je tamošnji startup Kiimo u privatnom dijelu kampanje, uz podršku Makedonske burze i nadam se da će kroz nekih tri do šest mjeseci doći i na Funderbeam prikupiti jedan ozbiljan iznos. Odradili smo pravni due diligence makedonskog tržišta i nema nikakvih pravnih prepreka za angažman na tom tržištu.

Uskoro ćemo ući i na albansko tržište kroz podršku jednog partnera. Od ostalih država u regiji, zanimljiva nam je naravno Slovenija. Međutim, cilj je Funderbeam SEE-a da najprije hrvatsko tržište postane profitabilno, a zatim ćemo polako širiti poslovanje i na ostalim regionalnim tržištima. Funderbeam očekuje da će u iduće tri godine barem utrostručiti svoj obujam posla”, istaknuo je Despot.

Komentirajte prvi

New Report

Close