Odabir kandidata radimo virtualno, kroz igrifikaciju i simulacijske vježbe

Autor: PD VL native tim , 15. studeni 2021. u 22:00
PD

Bojana Mucić, direktorica Odjela za ljudske potencijale Coca-Cole HBC Adria, o selekciji za zapošljavanje.

Američka gospodarska komora u Hrvatskoj je prije devet godina pokrenula program AmCham Talents s ciljem pomaganja mladim poslovnim stručnjacima u razvoju njihovih vještina vođenja kako bi doprinijela budućnosti Hrvatske razvojem talentiranih i etičnih poslovnih lidera otvorenog uma.

Ove godine je sudjelovao čak 101 mladi talent, a o razvoju zaposlenika razgovarali smo s Bojanom Mucić, direktoricom Odjela za ljudske potencijale Coca-Cole HBC Adria koja je ove godine i platinasti sponzor AmCham Talents programa.

Kako Coca-Cola HBC prepoznaje talente?

Kao tvrtka usmjereni smo na rast i razvoj u svim dijelovima poslovanja, a posebno na razvoj naših ljudi. Stoga ulažemo znatna sredstva kako bismo im omogućili profesionalno usavršavanja i pružili priliku za napredovanje. Coca-Cola HBC Hrvatska članica je Skupine Coca-Cola HBC koja posluje u 29 država. Na razini skupine djeluju dva centra stručnosti koji neprestano rade na unaprjeđivanju pristupa razvoju talenata i odabiru zaposlenika te pronalaženju novih načina na koje možemo unaprijediti te procese. Rezultate toga rada primjenjujemo na svim tržištima na kojima poslujemo.

Za uspješno prepoznavanje talenata u Coca-Coli HBC Hrvatska ključnima su se pokazale redovite kvartalne panel-rasprave te godišnji proces (talent review) kojim nastojimo prepoznati ljude s potencijalnom za rast na svim razinama tvrtke te su nam upravo oni u razvojnome fokusu.

Naravno, važno je prepoznati i talente na tržištu rada, pri čemu su nam ključni alati kojima se koristimo u centru stručnosti Talent acquisition. U proces odabira u posljednjih smo nekoliko godina uveli igrifikaciju i razne simulacijske vježbe koje nam pomažu u procjeni potencijala svakoga kandidata.

Kako danas izgledaju selekcijski postupci?

Selekcijski postupak prilagođen je svakomu radnom mjestu, što znači da se prilagođava sam proces, ali i alati kojima se koristimo kako bismo stekli uvid u znanja i vještine koje kandidat ima te ih potom usporedili s potrebama određenoga radnog mjesta. Cijeli je postupak u potpunosti virtualan te uključuje različite praktične vježbe za koje se koristimo digitalnim rješenjima – od rješavanja igrificiranih poslovnih slučajeva, igranja poslovnih uloga pa do korištenja unaprijed snimljenim videoisječcima kako bismo što vjernije oponašali stvarne poslovne situacije i procijenili kako kandidat na njih reagira. Također, korištenjem digitalnih platformi kao što su HireVue ili Beamery znatno se skratilo vrijeme trajanja selekcijskoga postupka.

Koje su ključne vrijednosti na kojima bi mladi trebali graditi svoju karijeru?

Ono na čemu mladi danas trebaju graditi svoju karijeru prije svega su spremnost na učenje i svijest o sebi, vlastitim mogućnostima i ograničenjima. Kako bismo dodatno osnažili mlade i pripremili ih za tržište rada, 2017. godine pokrenuli smo jedinstveni edukativan program Coca-Colina podrška mladima, čiji je cilj smanjenje nezaposlenosti mladih ljudi u Hrvatskoj. Program se sastoji od besplatnih radionica na kojima mladi od 18 do 30 godina unaprjeđuju životne i poslovne vještine koje nisu dovoljno zastupljene u formalnome obrazovanju.

Učeći od najboljih stručnjaka koje je okupila Coca-Cola HBC Hrvatska, sudionici programa povećavaju svoju konkurentnost na tržištu rada. Taj program počiva upravo na tim ključnim vrijednostima te ih i tako nastojimo prenijeti mladim generacijama. Također, trenutačno provodimo naš pripravnički program Graduate trainee, kojim pomažemo mladim ljudima da naprave prve profesionalne korake i oblikuju sebe kao profesionalce u našoj tvrtki.

Na koje sve načine tvrtke potiču zaposlenike na razvoj?

Postoje mnogobrojni načini razvoja zaposlenika – od internih radionica, seminara, učenja o kulturi tvrtke, preko individualnih razvojnih planova, razvojnih zadataka do coachinga, mentoriranja i programa ubrzanoga razvoja. Svima je njima zajedničko ono što je u konačnici i najvažnije – omogućiti zaposlenicima stjecanje znanja i iskustva koji će im pomoći da svoj posao rade najbolje moguće te da budu spremni za sljedeći korak u razvoju svoje karijere. No, ono što u Coca-Coli HBC Hrvatska smatramo temeljem svakoga razvoja jest radno okružje, i fizičko i virtualno, koje je ravnopravno, poticajno i pruža priliku za ispunjenje potencijala zaposlenika.

New Report

Close