“Vizija je bila stvoriti tvrtku gdje bismo i sami voljeli raditi da nismo 2011. odabrali svijet poduzetništva. Nakon 10 godina i dalje dijelimo istu viziju”, kažu Antonio Perić-Mažar i Marko Maljković, kolege i prijatelji iz studentskih dana koji su nedavno proslavili desetljeće od osnivanja Locastica, digitalne agencije za razvoj softverskih proizvoda.
Odonda do danas stigli su do 25 članova tima. Premda većina radi iz sjedišta u Splitu, prije dvije godine krenuli su sa zapošljavanjima izvan Hrvatske pa za njih rade i iz Austrije, Francuske, Tunisa i Indije.
Potrebe za specijalizacijama
“Cilj nam je kontinuirano stvarati interdisciplinarne timove koji mogu razviti proizvod/projekt od početka do kraja vrhunski. S vremena na vrijeme zaposlimo i talentirane, manje iskusne osobe s ciljem razvijanja u vrhunske stručnjake. Pazimo da taj zaposlenik ima kvalitetnog mentora i adekvatan projekt na kojem će raditi, razvijati znanje i iskustvo jer nam je važnija kvaliteta od kvantitete. Postoji percepcija da u našoj industriji nedostaje samo programera, ali istina je suprotna. Gotovo svake godine otvaraju se nove pozicije i tehnologije koje su i nastale zbog potrebe za specijalizacijom u određenom području. Danas osim developera, dizajnera i marketingaša, izrazito nedostaje sistemskih administratora, data analysta, voditelja projekata, stručnjaka za umjetnu inteligenciju i strojno učenje, testera”, navodi Perić-Mažar.
Locastic se danas primarno bavi razvojem web i mobilnih aplikacija, ali i razvojem proizvoda na web tehnologijama koje se koriste na različitim platformama, npr. automobili, satovi, hladnjaci.
“Volimo reći da pomažemo klijentima u digitalnoj transformaciji, tj. da rješavamo njihove poslovne probleme izradom digitalnih proizvoda”, ističe direktor.
Zasad oko 65% prihoda ide s inozemnih tržišta, što im je i primarni fokus. Perić-Mažar kaže da je prije izvoz činio oko 80%, ali s vremenom su se i domaći klijenti približili i budžetima i zahtjevima stranima pa danas puno rade i u Hrvatskoj. Neki od klijenata na domaćem tržištu su Tommy, PBZ, A1, HPB i Cedevita, a vani FNY, Daikin, Splice, Willow…
Financijski najbolja dosad
Perić-Mažar tvrdi da je 2020. za Locastic financijski bila najbolja dosad, pomoglo im je što su otprije prakticirali remote rad pa su već imali uređene procese. Ove godine predviđaju rast 20-30%.
Najponosniji su, kaže, na projekte koji pomažu ljudima da bolje i lakše žive. Jedan je iSchool Zambia, koji je uveo digitalizaciju u školstvo u toj afričkoj državi.
Nedavno su radili na Omoguru – Dyslexia Friendly Reader aplikaciji koja omogućava lakše čitanje osobama s teškoćama, prvenstveno disleksijom.
“Omoguru je bio prilično zahtjevan projekt jer smo trebali razviti tehnologiju koja nije postojala, ali zadovoljstvo koje dobijete kada vidite da pomaže najmlađima je neopisivo. Ovaj projekt je već pokupio niz nagrada, među njima i Digital Takeover nagradu za najbolji društveno odgovorni projekt. Ponosni smo i na projekte koje radimo s drugim partnerima gdje razvijamo kompleksna rješenja za strana i domaća tržišta.
Možemo izdvojiti GFNY platformu za organizaciju biciklističkih utrka. Na domaćem tržištu izdvojili bismo Tommy. U nešto manje od dvije godine izgradili smo napredno eCommerce rješenje koje već konkurira najvećim trgovačkim lancima. Kompleksnost ovog rješenja je u tome da za krajnjeg korisnika stvari moraju biti što je jednostavnije moguće i da u nekoliko klikova mišem narudžba dolazi na njihova vrata. U pozadini se odvija puno kompleksnih integracija u stvarnom vremenu: sinkroniziranje narudžbi, slanje obavijesti, sinkroniziranje cijena i dostava unutar Tommyja i s Glovom, skladišta itd. To sve mora raditi besprijekorno i ništa ne smije zamarati korisnika, a sudeći prema dvije nagrade na posljednjem SoMo Borac natjecanju – u tome smo i uspjeli”, kaže direktor.
Upravo završavaju projekt TheGepek, prvu platformu za dostavu paketa koja će implementirati blockchain tehnologiju i postati jedinstvena u svijetu. Ne isključuju opcije otvaranja ureda van Splita jednog dana, a sigurni su u jedan cilj – širenje.
“Nekad smo imali ideju da ostanemo manji, ali s obzirom na to da tržište raste neviđenom brzinom, moramo pratiti trend. Volimo rasti organski i prirodno, sigurno ćemo do kraja godine zaposliti još nekoliko kolega i nastaviti trend rasta”, zaključuje Antonio Perić-Mažar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu