‘Ovdje stasaju i startupi iz Indije, Norveške, SAD-a i Slovačke, iz svijeta je puno prijava’

Autor: Lucija Špiljak , 07. studeni 2021. u 22:00
Na Demo Dayu u Birdu u petak timovi predstavili svoje proizvode /PD, IGOR KRALJ/PIXSELL

Dobro radimo na reputaciji uz dobre mentore i partnere, cilj je da Bird bude samodostatan, kaže Dražen Oreščanin.

Deset mjeseci od službenog početka rada Bird Incubator, prvi hrvatski inkubator za timove i projekte vezane uz umjetnu inteligenciju (AI), strojno učenje i analitiku podataka, organizirao je prvi Demo Day na kojem su u petak predstavili šest uspješnih startupa, četiri hrvatska i dva strana.

Inkubator je pokrenula tvrtka Poslovna inteligencija, u želji da u prostoru od 450 kvadrata u Petračićevoj ulici u Zagrebu okupi hrvatske, ali i regionalne, europske i svjetske startupe koji svoj razvoj temelje na AI-ju.

Primaju ih na šest mjeseci koliko traje program unutar kojeg tim od početka ideje ili prototipa stvara proizvod spreman primiti investiciju i/ili izaći na tržište. U Inkubator su se uključili korporativni te partneri iz znanstvene i tehnološke zajednice, ali i domaći i strani investitori.

“Smatram da smo napravili uspješan posao, što potvrđuju uspješne priče šest startupa koji su se razvijali u našem inkubatoru. Željeli smo odmah na početku ići internacionalno, u čemu smo i uspjeli jer imamo startupe iz Indije, Norveške i Slovačke”, rekao je Željko Krizmanić, voditelj Bird Incubatora.

Država se treba više uključiti

Suosnivača Poslovne inteligencije Dražena Oreščanina raduje što su ostvarili više od planiranog, posebno zato što su uspjeli privući timove izvana i što imaju puno prijava iz svijeta.

“Ideja je staviti Hrvatsku na AI mapu svijeta, a mislim da dobro radimo na reputaciji. Tri naša tima već su dobila prve seed investicije, a usto imamo dobre mentore i partnere poput CISex-a i udruge CroAI. Želimo nastaviti graditi priču. Cilj je da Bird postane samodostatan i da dočeka još puno novih generacija”, kaže Oreščanin.

Krizmanić

Željeli smo odmah na početku djelovanja ići internacionalno, u čemu smo i uspjeli.

Događanju je prisustvovao i veleposlanik Indije Raj Kumar Srivastava koji pozdravlja što više inovacija, a od ranije još zagovara povezivanje digitalnog ekosustava Indije s hrvatskim tehnološkim ekosustavom. Podsjetio je na program Startup India koju su pokrenuli 2016. godine u Indiji. Od tada je, kaže, broj jednoroga s dva narastao na više od 100.

“Važnost digitalnih tehnologija dodatno je istaknuta pandemijom. Razvijamo program suradnje u kojem iskusni ljudi iz Indije pomažu hrvatskom tehnološkom sustavu koji raste. Važno je podržati startupe, tu se i država treba više uključiti jer tako stvaramo prilike za sve”, rekao je veleposlanik.

Mreže, sport, prehrana…

Prvi od šest predstavljenih startupa bio je Alan Analytics koji okuplja članove iz Hrvatske, SAD-a, Slovačke i Norveške. Predstavili su svoj proizvod Culture Puls temeljen na socijalnoj umjetnoj inteligenciji koji pokušava shvatiti što kupci misle na temelju podataka i analitike s društvenih mreža (povezane riječi, komentari, reakcije…) Smatraju da bi njihov algoritam mogao pomoći i u suzbijanju lažnih riječi i lažnih profila na društvenim mrežama. Imaju već nekoliko klijenata, uglavnom društvenih mreža i agencija, a trenutačno traže 500.000 dolara investicije.

Indijac Rajansakar Viswananthan predstavio je naturaltext.com koji pomoću AI-ja traži i iščitava najvažnije informacije i podatke iz dugih tekstova.

“Naturaltext AI uštedi 90% vremena koje korisnici potroše na traženje i čitanje”, tvrdi Viswananthan. U potrazi je za investicijom od 250.000 dolara koju bi u startupu iskoristili za marketing i razvoj proizvoda.

Treći je startup Mr. Popper, interaktivna digitalna video komunikacijska platforma s elementima gamifikacije. Spomenuli su kako je danas izazov zadržati pažnju gledatelja televizije, tim više što brendovi i dalje troše veliki novac na oglase i reklame koje ljudi ni ne vide. Stoga smatraju da bi njihov multi-screen proizvod bio dobro rješenje, a za što traže do 200.000 investicije. Pritom neće razvijati vlastitu aplikaciju već ponuditi aplikacije brendova, a u prvoj će se godini njihov model temelji na pojedinačnim kampanjama.

Zatim je svoj rad predstavio startup Ultrax fokusiran na sport i prikupljanje podataka.

“Svi govore o velikim podacima u sportu, ali nitko ih ne prikuplja u velikim razmjerima. Čak 99% klubova nema pristup visokotehnološkim digitalnim alatima za poboljšanje performansi sportaša zbog ograničenog budžeta. Ultrax razvija isplativ hardverski i softverski ekosustav, od optimiziranih senzora, upravljanja podacima i analitike. Naše pristupačno hardversko rješenje značajno će povećati usvajanje sustava za praćenje sporta”, istaknuli su.

Slovački UX Mining predstavio je istoimenu platformu za brzo postavljanje, mjerenje i razumijevanje korisničkog iskustva.

Posljednji je bio Cidrani, hrvatski startup čiji je cilj postati najpreciznija svjetska platforma za metaboličko zdravlje i dugovječnost kroz inteligentni menadžment crijevne mikrobiote.

Komentirajte prvi

New Report

Close