Generaciji Z su najvažniji obitelj i zdravlje, a tehnologiju uzimaju zdravo za gotovo, pokazuje novo istraživanje Mastercarda o stavovima i ponašanju te generacije provedeno u 11 zemalja srednje i istočne Europe, među kojima je i Hrvatska.
Mladi u dobi od 18 do 24 godine predstavljaju 7,2 posto ukupnog stanovništva u tim zemljama, a istraživanje pokazuje da se bave rješavanjem društvenih i ekoloških izazova te očekuju da i veliki brendovi čine isto.
Kao korisnici pametnih uređaja, očekuju da će trgovačke i financijske usluge biti brze i praktične jer žele kupovati preko interneta, plaćati beskontaktno i ljubitelji su mobilnog bankarstva.
Prva generacija rođena u doba raširene dostupnosti interneta nerazdvojno je povezana s digitalnim svijetom. Oni su veliki korisnici društvenih medija kako bi bili u tijeku, komunicirali i bavili se onime što ih ispunjava. Najaktivniji su na YouTubeu (91 posto), Instagramu (82 posto) i Facebooku (77 posto).
Čak 70 posto ispitanika prema Mastercardovu istraživanju koristi društvene mreže kao primarni izvor informacija i inspiracije, a 73 posto svakodnevno razgovara sa svojim prijateljima putem chat aplikacija.
Također, uživaju u digitalnoj zabavi: glazbi (89 posto), filmovima i serijama (74 posto) ili igranju video igara (67 posto) barem jednom tjedno. Studija daje sliku mlade generacije koja se financijski oslanja uglavnom na roditelje, ali ipak pokušava diverzificirati svoje izvore prihoda.
Prosječni mjesečni prihod ispitanika iznosi 450 eura, a gotovo svakom trećem od njih roditelji su i dalje glavni izvor prihoda, 19 posto ima posao s nepunim radnim vremenom, a 32 posto radi posao na puno radno vrijeme.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu