Španjolska će zabraniti oglašavanje nezdrave hrane i pića usmjereno prema djeci kako bi se smanjila pretilost kod mladih, rekao je u četvrtak ministar za potrošačka pitanja.
“Naša djeca su vrlo ranjiva na reklame i naša je dužnost zaštititi ih“, napisao je na Twitteru ministar Alberto Garzon iz vladajuće lijeve koalicije.
Najavio je da će se zabraniti reklamiranje pet kategorija proizvoda maloljetnicima, neovisno o sastavu. To uključuje čokoladu, slatkiše, energetske pločice, kolače, slatke kekse, sokove, sladolede i energetska pića.
Zabranit će se i oglašavanje drugih proizvoda ako će sadržavati previše masti, šećera i soli.
Udruga potrošača objavila je da se u devet od deset reklama usmjerenih prema djeci reklamiraju nezdravi proizvodi.
Potez, koji još treba potvrditi vlada, utjecat će na reklame za djecu mlađu od 16 godina na televiziji i radiostanicama, u kinodvoranama i na internetu, uključujući društvene mreže i mobilne aplikacije.
Podaci Španjolske agencije za nutricionizam i sigurnost hrane pokazuju da 40,6 posto djece između šest i devet godina ima višak kilograma, a 17,3 posto njih je pretilo.
Prema podacima europskog statističkog ureda za 2019., premjernu težinu ima 54 posto Španjolaca. Tu neslavnu listu predvodi Hrvatska, gdje višak kila ima 65 posto stanovnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu