Iako je Istra globalno najpoznatija po svojim turističkim ljepotama i kapacitetima, činjenica je da taj dio Hrvatske ima i značajnu industriju, posebice u segmentu malog i srednjeg poduzetništva.
Pazinska tvrtka Brajkop koja se bavi izradom samoljepivih etiketa i fleksibilne ambalaže je zasigurno jedan od najboljih primjera za navedeno.
Neumorno prate potrebe klijenata
Kako pojašnjava Mirko Brajković, vlasnik i direktor tvrtke, primarna djelatnost Brajkopa odnosi se na samoljepive etikete za suhomesnate te kozmetičke proizvode, higijenske potrepštine, vina, maslinovog ulja i slično. Isto tako tiskaju folije za razne namjene, od onih za bočice vode do kozmetičkih testera te folije za vlažne maramice.
“Posebno smo ponosni na proizvodnju etiketa s knjižicama, takozvanim booklet etiketama jer se radi o vrlo kompleksnim proizvodima za koje smo se specijalizirali, te etikete od polipropilena koje se rade u kontroliranim uvjetima te se naknadno ubrizgavaju direktno na plastičnu kanticu koja je otporna na grebanje, vodu, temperaturu, službenog naziva “in-mold” etiketa”, ističe Brajković koji je tvrtku osnovao 1990. godine nakon desetgodišnjeg rada u tiskarskoj industriji.
Kako naglašava njegova kćer i nasljednica ove obiteljske tvrtke Martina Ivančić, Brajkop s 30 godina iskustva kontinuirano i neumorno prati potrebe poslovnih partnera diljem Europe kako bi svojom profesionalnošću i kvalitetom olakšali postizanje strateških ciljeva.
“Godinama bilježimo stalan rast prodaje na inozemnom planu. Osim izvoza za Bosnu i Hercegovinu, na europsko tržište širimo se putem sestrinske tvrtke A.M. d.o.o., koja u Sloveniji distribuira 70 posto proizvodnje za Sloveniju te Italiju.
Zbog novonastale situacije s koronom tržište je u svim segmentima postalo vrlo nesigurno pa tako i u tiskarskoj industriji stoga nam je nabava materijala vrlo nestabilna te cijene rastu na dnevnoj razini, zasad još uvijek vrlo uspješno balansiramo s isporukama robe te se nadamo što skorijoj stabilizaciji”, navodi Martina Ivančić.
Dodaje da bi ipak voljeli više djelovati na domaćem tržištu, no zbog poslovne nesigurnosti, koja je bila prisutna i prije korone, te same veličine tržišta, iznimno je teško biti cjenovno konkurentan te su zbog toga odlučili fokus staviti na izvoz.
Plan za nove strojeve
“Zbog punog kapaciteta proizvodnje kratkoročni plan nam je investiranje u nove strojeve te nove tehnologije, kao i daljnje širenje na europskom tržištu. Naravno, bez kvalitetne radne snage je uspješno poslovanje nezamislivo te smo vrlo zadovoljni s ekipom koja radi u pogonu i to je jedna karika u lancu bez koje ne bismo mogli postići rezultate koje smo ostvarili i koje još planiramo”, ističe Ivančić.
Kada je Brajković osnivao Brajkop, poduzeće se u početku bavilo klasičnom tiskarskom djelatnošću, knjigotiskom i sitotiskom, do 1998. godine. U toj godini direktor društva uvidio je, kako sami pojašnjavaju, značajnu priliku za ulazak u sektor proizvodnje industrijskih etiketa.
Uvidio je značajnu potrebu i potražnju naljepnica za ambalažu i etiketama od drugih društava u drugoj prerađivačkoj industriji. Prema podacima Poslovne Hrvatske, prihod Brajkopa se u proteklom razdoblju kretao na razini od dva milijuna eura, a što je lani, uslijed korona krize, palo na 11,1 milijun kuna.
Istodobno se i broj zaposlenih smanjio s 19 na 16 koliko ih je bilo prošle godine. No, usprkos padu tih pokazatelja, pazinski je proizvođač čitavo vrijeme kroz zadnjih pet analiziranih godina ostvarivao postojani rast dobiti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu