Sajam visokog obrazovanja i stipendija (SAS) godinama je centralni događaj u visokom obrazovanju u Hrvatskoj namijenjen srednjoškolcima, studentima, njihovim roditeljima te nastavnicima i istraživačima koji na jednom mjestu mogu pronaći informacije o mogućnosti studiranja i priprema za studiranje u Hrvatskoj i inozemstvu.
Ranije su se sajmovi održavali u Zagrebu, Rijeci i Zadru, a online verzija održana 13.listopada drugu godinu za redom omogućila je pristup informacijama mladima iz većeg broja hrvatskih mjesta, ali i iz cijele regije.
Najviše institucija iz Austrije
Predstavilo se čak 47 izlagača, a među u najvećim partnerima bili su Agencija za mobilnost i projekte EU, resorno ministarstvo, Sveučilište u Rijeci te gradovi Zadar i Rijeka.
Sajam je obišlo više od 500 posjetitelja, otvoren je bio od 10 do 16 sati, a izlagački štandovi bili dostupni za chat između 12 i 14 sati. Program je uključivao otvaranje, 90-minutni prikaza svih izlagača, podcast o financijskoj pismenosti te radionicu o TOEFL testiranju. ˝Kao najbrojnijeg izlagača u ovoj godini treba istaknuti Advantage Austria koja je okupila ukupno 18 austrijskih izlagača.
Između njih, 11 su bile obrazovne institucije, a ostatak su činile tvrtke i agencije. Po prvi puna su na sajmu sudjelovale institucije s Cipra, uključujući i njihovo Ministarstvo obrazovanja. Održavanjem Sajma, Institut za razvoj obrazovanja (IRO) kao organizator, želi ukazati na potrebu većeg izdvajanja resursa za sektor visokog obrazovanja i mlade ljude koji su u potrazi za različitim obrazovnim prilikama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Kvalitetnim informiranjem i savjetovanjem o studijskim programima i financiranju studija IRO želi proširiti pristup visokom obrazovanju za sve društvene skupine, osigurati uspješan završetak upisanim studentima te pospješiti njihov prelazak na tržište rada i povezanost s gospodarstvom˝, objašnjava Ninoslav Šćukanec Schmidt, izvršni direktor IRO-a.
Uspjeli privući mlade
Kako ističe Šćukanec Schmidt, među najvećim izazovima je bio izbor profesionalne digitalne platforme kao i to da je dio programa trebao biti snimljen unaprijed, a da se pri tome održi interaktivnost s publikom putem chata.
˝Trebamo naglasiti i bojazan od zasićenja online programom među mlađom populacijom, što je povlačilo i pitanje kako ostvariti interaktivnost s publikom. No, prema svim statističkim i evaluacijskim pokazateljima, uspješno smo prebrodili sve izazove˝, poručuje Šćukanec Schmidt.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu