Potencijalni koncesionari crnogorskih aerodroma u Podgorici i Tivtu predstavit će 27. listopada predstavnicima natječajnog povjerenstva što planiraju uraditi sa zračnim lukama ako dobiju koncesiju po sadašnjim uvjetima. Nakon toga će vlada odlučiti hoće li se ići u završnicu natječajnog postupka ili će se aktualni natječaj poništiti i raspisati novi, s drukčijim uvjetima, piše Dan.
U Podgorici će svoje planove predstaviti predstavnici kompanija Corporation America Airports, Incheon International Airports Corporation i francusko-turski konzorcij kojeg čine Aeroports Paris Intenacional (ADP) i TAV.
Prema informacijama lista, zainteresirani ponuđači imat će po sat i pol da natječajnom povjerenstvu predstave dinamiku i obujam ulaganja, početak obavljanja koncesijskih aktivnosti, zatim s kojim aerodromima planiraju suradnju, tržišne aktivnosti, potencijalne nove rute, kao i kakve planove imaju sa sadašnjim zaposlenicima Aerodroma Crne Gore.
Samo žele čuti planove
Iz Ministarstva kapitalnih investicija kažu da predstavljanje potencijalnih koncesionara nije drugi krug natječajnog postupka, već da žele čuti njihove planove te će nakon toga donijeti odluku što će biti s natječajnim postupkom, kojeg je raspisala prethodna vlada, ali je sve stalo početkom pandemije koronavirusa. Stranke koje sada čine vlast bile su tada protiv koncesije.
Međutim, članovi njihove vlade su za koncesiju, prije svih Milojko Spajić, ministar financija, što je više puta javno iskazao. Prema informacijama Dana, vlada će, ako ovaj natječaj ne uspije, ubrzo raspisati novi, ali s drukčijim uvjetima.
Aerodrome Tivat i Podgorica dat će odvojeno pod koncesiju, a s jednom od te dvije zračne luke koncesionar će morati uzeti pod koncesiju i aerodrom Berane, koji je sada u neupotrebljivom stanju. Predstavnici vlade su u neformalnim razgovorima, prema informacijama Dana, već najavili mogućnost raspisivanja novog natječaja za aerodrome.
Stručnjaci za zračni promet smatraju da bi odvojeno davanje pod koncesiju aerodroma Podgorica i Tivat bilo dobro jer bi se na taj način moglo dobiti više novca od koncesionara, a i pojavila bi se konkurencija, što bi koristilo Crnoj Gori kao turističkoj destinaciji. Naravno, moglo bi se dogoditi da isti koncesionar dobije oba aerodroma.
Upitna isplativost Berana
Prema sadašnjem natječaju, koncesionari trebaju vladi uplatiti avans od 100 milijuna eura, dok u vladi računaju da bi odvojenim davanjem aerodroma mogli dobiti i do 120 milijuna eura avansa. Također, dva koncesionara bi se natjecala koje će nove rute uvesti, koje će zrakoplovne kompanije dovesti u Crnu Goru, što će donijeti koristi.
Stručnjaci misle da će sljedeća godina biti odlična za aerodrome ako pandemija prestane, što sada ovisi o cijepljenju. Lani su Aerodromi Crne Gore zabilježili najgori poslovni rezultat jer je u ožujku sve stalo na nekoliko mjeseci. Ove godine se tržište polako oporavlja od pandemije, što utječe i na bolje rezultate Aerodroma Crne Gore.
Koncesionarima problematičan može biti aerodrom Berane. Vlada će, prema informacijama Dana, ustrajati na tome da se i taj aerodrom uzme pod koncesiju, ali je u toj zračnoj luci stanje loše i bit će potrebno izgraditi potpuno novi aerodrom. Pitanje je i koliko bi bio isplativ aerodrom u Beranama, odnosno koliko bi imao putnika i letova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu