HUNIG: Premium goriva izuzeti iz uredbe

Autor: Poslovni dnevnik , 17. listopad 2021. u 22:00
Koliko dugo će se distributerima isplatiti raditi s negativnom maržom/HRVOJE JELAVIĆ/PIXSELL

Trenutno opskrba tržišta standardnim gorivima nije ugrožena.

Uredba o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata ne bi se trebala odnositi na premium goriva s obzirom na to da su ona stvar “luksuza”, tj. da kupci nisu primorani točiti takva goriva već je to stvar osobnog odabira kupca, priopćeno je jučer iz Hrvatske udruge naftnih inženjera i geologa.

Primjerice, usporedi li se standardna Inina goriva s VW Passatom – to su dobra goriva kao što je i VW Passat dobar automobil. Premium goriva, koja su skuplja i još bolja zbog aditiva, u tom su slučaju VW Touareg.

U takvoj hipotetskoj situaciji kada bi kupac došao u autosalon, a cijena Touarega je izjednačena s cijenom Passata za što bi se kupac odlučio? Naravno za Touareg. Dakle, u takvom su odnosu sada standardna i premium goriva.

Problem je što Touarega u toj situaciji ne bi bilo dovoljno u odnosu na potražnju i upravo to se sada događa na tržištu – premium goriva nema dovoljno i logična je odluka da se prestane s njegovom prodajom ili da se takva goriva izuzmu iz Vladine uredbe o cijenama goriva.

Trenutno opskrba tržišta standardnim gorivima nije ugrožena. Pitanje je koliko će se dugo distributerima isplatiti prodavati gorivo prema ovim cijenama jer ako se trend kretanja cijena na tržištu nafte nastavi, radit će s negativnom maržom.

Komentirajte prvi

New Report

Close