Premda je online kupnja zbog komfora, praktičnosti i sigurnosti, naročito unazad godinu i pol, i kod nas uzela maha (prema novom istraživanju udruge eCommerce Hrvatska, godinu nakon početka epidemije više od trećine, tj. 38% Hrvata kupuje online barem jednom mjesečno, a 22% čak i više puta tjedno), obilazak fizičke trgovine, sa svim što ona nosi, i dalje je dominantan obrazac potrošačkog ponašanja.
Da može i treba biti ugodniji pobrinula se zagrebačka tvrtka ITalk. Tim u sastavu Nino Crljenec, Luka Buljan i Matija Stepanić, svi diplomanti FER-a, kreirao je aplikaciju ScanShop, kojoj je zadatak omogućiti jednostavnije i bolje iskustvo kupovine.
Više vremena za odabir
Kako navode, ScanShop u samoj trgovini skeniranjem artikala preko mobitela omogućuje više vremena za odabir proizvoda pa bi i gnjavaža zbog nemogućnosti pronalaska baš onog pravog trebala biti manja, a kupcu iskustvo ugodnije, pozitivnije.
“Aplikacija u osnovi služi kao asistent u kupnji i čini cijeli proces jednostavnijim, od odluke o proizvodu do izbjegavanja čekanja u redu na blagajni. Cilj je kupcu prikazati sve njemu važne informacije na lijep i pristupačan način. Minimalno su to informacije koje se nalazi na poleđini samog proizvoda, uz mogućnost isticanja njegovih prednosti i dodatnih multimedijalnih sadržaja za svaki proizvod.
Informacije će biti dostupne i prije nego imamo proizvod u ruci, lista za kupovinu može se napraviti i doma, prije odlaska u trgovinu. Omogućava se i personalizirani sadržaj na temelju te liste i prethodnih kupovina te daje i podatke o akcijama”, kaže nam Luka Buljan.
Ideja o appu, otkrivaju, potekla je iz frustracije oko korištenja automatskih blagajni u dućanu. “Svi smo se složili da to može bolje”, poručuju. Aplikaciju intenzivno razvijaju više od dvije godine, razrada ideje, tehnološkog okvira i traženja financija za projekt je počela prije četiri.
Prvu veću financijsku injekciju primili su od EU fonda za regionalni razvoj, koji kroz program konkurentnost i kohezija 2014-2020 za male i srednje poduzetnike sufinancira 85% projekta, inače vrijednog 1.600.171 kunu.
“Podršku smo iskoristili za intenzivan razvoj aplikacije i sustava koji radi u pozadini te poboljšanje dizajna i korisničkog iskustva kod korištenja. Zadovoljni smo sa stupnjem razvoja koji smo uspjeli ostvariti u sklopu EU projekta i sad smo u potpunosti usmjereni na nove izvore financiranja za drugu fazu razvoja. Vjerujem da ćemo ih privući”, navodi Buljan.
ScanShop će istovremeno biti dostupan za skidanje i na iOS i Android uređajima. Budući da je riječ o softverskom proizvodu koji se tiče korisničkog iskustva (iz ITalka navode da ga u potpunosti mijenja i podiže na novu razinu), nužno ga je iskušati u praksi.
“S nekoliko trgovačkih lanaca već duže smo u razgovorima oko mogućnosti korištenja aplikacije u njihovim trgovinama, međutim moramo prije riješiti određene tehničke zahtjeve”, napominje Buljan.
Inozemni proboj
U Hrvatskoj, kaže, trenutačno nema sličnih aplikacija, u EU ih je nekoliko koje razvijaju slične funkcionalnosti i u ponečem su i naprednije, priznat će.
“Nijedna još nije u širokoj primjeni. Posebnost naše aplikacije je da je okrenuta korisniku i naša vizija je da se može koristiti u svim trgovinama raznih namjena”, ističe član tehnološkog tima ITalka, u kojem se nadaju i inozemnom proboju.
“Plan je da se aplikacija koristi globalno s naglaskom na EU tržište u početku. Predvidjeli smo mogućnost prilagodbe na druge jezike, proces prilagodbe za strana tržišta bit će brz i jednostavan”, kaže Luka Buljan.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu