TOP 505 kompanija
Hrvatski telekom

Uloga Hrvatskog Telekoma nije samo infrastrukturna podrška, oni su pouzdani partner tvrtkama i društvu

Tijekom posljednjih šest godina investirali su deset milijardi kuna, od čega je hrvatsko društvo imalo značajne koristi.

PD VL native tim
11. listopad 2021. u 22:00
Boris Drilo, član Uprave i Kostas Nebis predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma

Već godinama Hrvatski Telekom uvođenjem novih tehnologija i otvaranjem vrata novim mogućnostima postavlja temelje za razvoj Hrvatske, s čime su uspješno nastavili i u doba pandemije.

Globalna pandemija pokazala je kako će digitalizacija imati još veću ulogu u razvoju gospodarstva i društva, a Hrvatski Telekom kao najveći privatni investitor u digitalizaciju u Hrvatskoj, predan je svojoj ulozi pokretača tehnološkog napretka i omogućavanja razvoja zemlje.

Nove tehnologije za bolju budućnost

Poznato je da su nove tehnologije uvijek omogućavale oporavak i rast globalnog gospodarstva, a ta je zadaća danas na digitalizaciji. Iako je protekla godina, a i ova koja je na izmaku, bila prepuna izazova, sa sigurnošću je pokazala koliko su infrastruktura i ICT usluge presudne za poslovanje i naše živote.

˝Dovoljno je samo osvrnuti se na rad od kuće, online obrazovanje, e-trgovinu itd. U tom smislu 2020. je bila godina prilagodbe iz nužnosti. Sada, oboružani novim spoznajama i svjedočeći što je sve moguće, 2021. možemo smatrati godinom mogućnosti, pri čemu je od presudne važnosti da nastavimo tražiti rješenja koja će nas voditi naprijed, kako u poslovnom smislu, tako i kao društvo.

A ta rješenja, bez obzira na industriju, imaju jedan zajednički nazivnik – omogućava ih tehnologija i pogoni digitalizacija koja je općenito, a posebno u razdoblju nakon pandemije, jedna od najvažnijih poluga pomoći gospodarstvima pri oporavku i ostvarenju ubrzanog rasta. Poslovanje u prvom dijelu 2021. je zbog produženja učinaka Covid-19 pandemije za sve industrije i dalje bilo zahtjevno.

Ipak, unatoč izazovnom makroekonomskom okruženju, Hrvatski Telekom je ostao usredotočen na svoj plan ulaganja u mrežu i ICT usluge, a godinu smo započeli snažnim rastom, nadovezujući se tako na dobar kraj prethodne godine. Međutim, stvari se ne trebaju svesti samo na brojke koje se vide u bilanci ili bilo kojem izvješću učinkovitosti.

Nebis

Gradimo temelje budućnosti u kojoj želimo živjeti, a naše uvođenje optike i 5G ključne su poluge za budući rast hrvatskog gospodarstva i HT-a.

Sjajna stvar kod Hrvatskog Telekoma je što razvijamo poslovanje tako da kao predvodnici digitalizacije otvaramo vrata novim mogućnostima za druge industrije, poduzeća i cijelo društvo. Upravo u tome je stvarna vrijednost naše kompanije˝, ističe Kostas Nebis, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma.

Uz najveća ulaganja u industriji, dodatno su učvrstili status vodeće mreže, unaprijedili mobilnu te proširili fiksnu mrežu omogućavajući gotovo 400.000 kućanstava da uživaju u giga brzinama na optici. Četverostruko su povećali broj gradova pokrivenih 5G mrežom u odnosu na kraj 2020. godine, gotovo udvostručivši pokrivenost, tako da danas s 5G pokrivaju dva milijuna stanovnika.

Pokrenuli su i prvi 5G roaming u Mađarskoj i Njemačkoj i time otvorili nove mogućnosti za gospodarstvo i turizam, a s investicijom od 130 milijuna kuna HT je na nedavnoj dražbi osvojio najviše novog radiofrekvencijskog 5G spektra, što je učvrstilo njegovu lidersku poziciju najveće i najbrže 5G mreže koja korisnicima već omogućava gigabitne brzine u 12 gradova.

Pripremanje mladih za poslove budućnosti

S ulaganjima u bolju budućnost cijelog društva ova kompanija ne staje, a u fokusu su im i najmlađi. Naime, kroz program Generacije Now uspješno je prošlo više od 2200 djece i mladih diljem Hrvatske, a u njemu sudjeluje više od 300 obrazovnih institucija.

Do danas je u STEM obrazovanje HT uložio više od četiri milijuna kuna s ciljem, kažu, pružanja najmodernijih oblika edukacije mladima kako bi pomoću najnovije tehnologije razvijali svoju kreativnost i inovativnost.

Upravo ovakve suradnje stvaraju svijet boljih mogućnosti od školskih klupa te ujedno potvrđuju da je razvoj STEM znanja ključan dio sadašnjih i budućih tehnoloških promjena i samim time neophodno u pripremanju mladih za poslove budućnosti.

Ipak, smatraju u HT-u da je, da bi Hrvatska otključala svoj puni potencijal, nužno da digitalna strategija bude u srži svih nacionalnih planova kao ključni sastojak u podizanju konkurentnosti i postavljanju temelja budućeg rasta, rasta koji ima sve mogućnosti da bude eksponencijalan.

˝Da bi se to dogodilo, ključno je nastaviti, pa čak i ubrzati potrebne strukturne reforme u investicijskom okviru oko digitalne infrastrukture i digitalizacije javnog sektora te razvoj tehnologije i digitalizacija nastavljaju biti našim prioritetom. Pritom naša uloga neće biti samo infrastrukturna podrška, nego ćemo biti pouzdani partner tvrtkama i društvu. HT sustavno kontinuiranim ulaganjima u mrežnu infrastrukturu i inovativne usluge predvodi digitalnu transformaciju Hrvatske.

Tijekom posljednjih šest godina investirali smo ukupno deset milijardi kuna, od čega je hrvatsko društvo imalo značajne koristi. Samo 2020. smo investirali više od 1,7 milijardi kuna što je, između ostalog, rezultiralo rekordnom pokrivenošću optikom jer smo u samo godinu dana položili više od 6000 kilometara optike, što je puni radijus Zemlje, a više od 80.000 novih domaćinstava i kompanija su dobile optičke brzine, brzine, a ove godine to planiramo nadmašiti. Najbolji način pripreme za budućnost je raditi na njoj danas. Zato sada gradimo temelje budućnosti u kojoj želimo živjeti, a naše uvođenje optike i 5G ključne su poluge za budući rast hrvatskog gospodarstva i HT-a˝, objašnjava Nebis.

Zaposlenici i korisnici u fokusu

Jedan od najznačajnijih doprinosa HT-a hrvatskom napretku u 2020. godini bilo je i pokretanje prve komercijalne 5G mreže, osam godina nakon pokretanja 4G, čime su Hrvatsku svrstali uz bok tehnološki najnaprednijih zemalja svijeta, a na tome ne planiraju stati.

Kako ističu, nastavit će povezivati sve s mogućnostima koje digitalizacija pruža – od industrijalizacije, proizvodnje, poljoprivrede, zdravstva i školstva, gaminga, turizma pa do pametnih gradova. Uz ulaganja u tehnologiju, drugo područje posebnog fokusa ove kompanije su ljudi – zaposlenici i korisnici.

˝Vjerujemo da je usmjerenost na korisnika ključna razlika između sjajnih kompanija i onih koje su samo dobre i zato je korisničko iskustvo područje našeg posebnog fokusa. Kao kompanija ponosni smo što neprestano dokazujemo predanost prema našim zaposlenicima, korisnicima i partnerima, što pomažemo njihovu transformaciju i planove da postanu otporniji i agilniji, te podržavamo njihove poslovne ambicije.

A naši napori vidljivi su u pozitivnom korisničkom iskustvu temeljem kojega HT kontinuirano dobiva međunarodne Ookla i umlaut nagrade za najbolju mobilnu mrežu, što je ponovno bio slučaj i ove godine, kada smo treću godinu zaredom dobili Ookla, a četvrti put umlaut nagrade koje odražavaju korisničko iskustvo”, otkriva Nebis te ujedno ističe i predanost HT-a po pitanju u segmentu održivosti.

Hrvatski Telekom već neko vrijeme koristi 100 posto obnovljivu električnu energiju, a postavili su i vrlo ambiciozne višegodišnje ekološke ciljeve. Među ostalim to su: potpuno održiva ambalaža, zbrinjavanje opreme koja se nalazi kod korisnika te zbrinjavanje ostalog otpada, 50 posto manje plastike u SIM karticama. Ispunjenjem ovih i ostalih ciljeva HT želi dati svoj doprinos boljoj i održivijoj budućnosti u kojoj se učinkovitije upravlja resursima i klimatskim promjenama, u kojoj infrastruktura koju grade doprinosi da drugi posluju i žive na održiviji način.

Napominju kako je danas ključno biti brži od promjene, dapače, nužno je upravljati njome inovacijama za kojima će potražnja biti još veća u ovoj godini. To se prije svega odnosi na inovacije u digitalnim uslugama poput korištenja clouda i interneta stvari (IoT), čime se osigurava povezanost s brojnim uređajima te transformira način na koji kompanije uvode inovativne digitalne korisničkocentrične usluge i one-stop rješenja koja će pojednostaviti i unaprijediti korisničko iskustvo.

Tome u prilog idu najnovija istraživanja koja pokazuju 60-postotni rast korištenja digitalnih usluga u usporedbi s razdobljem prije pandemije te da više od 90 posto ispitanika planira nastaviti intenzivno koristiti digitalne usluge u budućnosti. Kako ističu iz Hrvatskog Telekoma, nema poslovnog subjekta, malog obrtnika ili pak velike korporacije koji nije prepoznao pogodnosti digitalizacije i svi će tražiti načine da maksimalno iskoriste mogućnosti digitalizacije za vlastitu transformaciju i rast.

˝Prva ključna poluga inovacija pritom je ‘cloudifikacija’, jer kompanije iz različitih industrija sele poslovanje u ‘oblak’, što im omogućava fleksibilnost, učinkovitije upravljanje procesima, potiče inovacije i stjecanje ili zadržavanje konkurentske prednosti. Hrvatski Telekom kao vodeći

tehnološki partner, s uslugama data centara, platformom Azure i Combisovim iskustvom odgovara na sve potrebe korisnika. Zatim, ‘senzorizacija’, i to s IoT platformama koje omogućavaju

modernizaciju i automatizaciju; na taj će se način razvijati pametni gradovi koji će primjenjivati rješenja za održivo gospodarenje otpadom, pametni parking, e-mobilnost i pametnu rasvjetnu.

Implementirali smo niz projekata pametnih gradova diljem Hrvatske koja njihovim građanima omogućuju veći životni standard. Treća poluga je ‘5G infrastruktura’ koja će podržati uvođenje velikog broja novih poslovnih modela i industrija. Odličan primjer ovdje je projekt Campus Network, prva privatna 5G mreža koju smo zajednički razvili s FER-om, a koja će omogućiti rad na razvojnim projektima temeljenima na industriji 4.0, pametnoj tvornici te razne 5G primjene˝, zaključuje Nebis.

* Sadržaj omogućio HT

New Report

Close