Što nam donosi ovogodišnje istraživanje online kupaca?
Godinu dana nakon početka epidemije čak 38% Hrvata kupuje online barem jednom mjesečno, dok 22% njih kupuje nekoliko puta tjedno, rezultati su rujanskog istraživana online kupaca u Hrvatskoj kojeg Udruga eCommerce Hrvatska predstavlja danas u Zagrebu na trećoj konferenciji u organizaciji trgovaca CRO Commerce 2021.
Prema istraživanju koje su proveli 2019., podsjetimo, pokazatelji su bili sljedeći: 36 % Hrvata kupuje online barem jednom mjesečno, dok svaki peti Hrvat kupuje na internetu nekoliko puta tjedno, što znači da se internetska trgovina potaknuta pandemijom neovisno od nje sve više ustaljuje u navikama kupaca te postaje jedan od primarnih kanala prodaje. Prema Marcelu Majsanu, predsjedniku ove Udruge, to znači da onaj tko je jednom imao dobro iskustvo, sada nastavlja kupovati, pa je po njemu sada možda najbolje vrijeme za pokretanje online trgovine.
Najviše Hrvata na Internetu kupuje odjeću i obuću, predmete za kućanstvo i tehniku, a najveći porast bilježi kategorija hrane. Preferiraju plaćanje karticama, ali se boje krađe podataka, pa najčešće plaćaju pouzećem. Preferirani načini plaćanja, sigurnosni certifikati i recenzije su najvažniji faktori za donošenje odluke o kupovini na nekom webshopu. Ako izuzmemo cijenu, kupci najčešće odustaju od kupovine zbog skrivenih informacija ili negativnih recenzija webshopa. Za 39% ispitanika zadovoljstvo uslugom je najvažnije pri ponavljanju kupnje, a za 33 posto njih glavni faktor je zadovoljstvo proizvodom. Cvjeta online prodaja preko hrvatskih webshopova gdje kupuje 50 posto ispitanika, dok ih 42% kupuje podjednako i na domaćim I na stranim. Što se preferencija načina plaćanja tiče, dominantne su kartice (46%), pouzeće (32%) te PayPal (17%). Međutim, na pitanje zašto ne plaćaju karticom, čak 60 posto ispitanika kaže da se boji krađe podataka. Dostava na kućnu adresu, preuzimanje na pick-up pointu (INA, Tisak, Paketomati…) kao I preuzimanje u poslovnici ili u skladištu tvrtke, preferirani su načini dostave za koju je cijena do 20kuna prihvatljiva za 56 posto ispitanika. Samo 1% ih smatra smatra cijenu iznad 30 kn prihvatljivom za dostavu paketa do 2 kg. Kupci smatraju da je prihvatljivo vrijeme dostave do pet radnih dana – to je odgovor 52 posto ispitanika, dok samo 26 njih što je manje od 1% smatra da dostava treba biti unutar jednog radnog dana. Kod dostave kupci smatraju da su cijena i brzina najvažniji, no na treće mjesto postavljaju poziv dostavljača prije dostave.
Ovogodišnje istraživanje provedeno je u suradnji s članovima, web trgovcima: Emmezeta.hr, XXXLesnina.hr, Bazzar.hr, SmartVision.hr, Mikronis.hr, Centar-tehnike.hr, Fero-term.hr, Sanctadomenica.hr, Jysk.hr i Zutiklik.hr. Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom koji je poslan prema newsletter pretplatnicima i objavljen kao banner na webshopovima. Anketa je sastavljena od 25 pitanja. Prikazani podaci su bazirani na 4080 ispunjenih upitnika. Udruga eCommerce Hrvatska inače okuplja preko 2000 članova, od kojih je oko 500 webshopova svih veličina, a za njih su pripremili uz predstavljanje kompletnih rezultata istraživanja online kupovine u vrijeme epidemije još 2 velike novosti koje ćemo najaviti na konferenciji – lansiranje njihove prve oznake povjerenja I edukacijskog portala za članove.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Najbolja stvar webshopa je što instantno možeš usporedit cijene za isti proizvod.
Uključite se u raspravu