S golemim sredstvima uloženima u razvoj, troškovi litij-ionskih baterija za automobile dramatično padaju i teko će biti u budućnosti. Naravno, sve dok proizvođači automobila ne dođu do granice kada će električna vozila postati masovna pojava na cestama i dok se cijenama ne približe benzincima ili dizelašima.
Prema procjenama američkog Ureda za tehnologiju vozila Ministarstva energetike (DOE), trošak litij-ionske baterije pao je 87% u razdoblju od 2008. do 2021, piše HAK.
Od 2021. (preliminarni podaci), trošak iznosi 157 USD/kWh iskoristivog kapaciteta baterije na razini pakiranja (100.000+ jedinica po narudžbi) i 143 USD/kWh ukupnog kapaciteta baterije. Cijena je 2008. procijenjena na 1237 USD/kWh iskoristivog kapaciteta baterije.
Treba napomenuti da točni brojevi nisu precizni, jer nitko nema stvarni svjetski prosjek troškova baterija za cijelu industriju, ali ovo je ipak relevatnan podatak na temelju svih dostupnih informacija.
Napredak je zabilježen na više razina, od kemije baterije, masovnosti proizvodnje do pojednostavljanog dizajna. Ako vas zanima, procjene su da još ima mnogo prostora za pad cijena.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu